רשימה לסיום/?


ההודעה בדבר סגירתו הסופית של "אגרגטור" הבלוגים "רשימות" העירה את המקלדת של המחשב אצלי. (אגרגטור- אתר השואב אליו רשימות ובלוגים המתפרסמים מעת לעת ומציג את הכותרת שלהם ותמצית תוכן. כל זאת אם המשתמש "נרשם"לשירות).

ישנם סוגים כאלה ואחרים של יישומים ברשת. הבלוג שלי החל דרכו לפני שנים באתר בשם רשימות. הייתה לו פלטפרומה טכנית יחודית לשם נתן היה להעביר רשימות/מחשבות/ הערות . הכותבים -לא סתם. התנקזו לשם אנשים בעלי ניסיון בכתיבה, בעלי מקצוע בתחומים שונים, סופרים עיתונאים מבקרים וסתם כאלה שהיה להם מה לומר.

"רשימות" לא היה סתם אתר. היה מה לקרוא בו, להגיב ולהוסיף מידע. במהלך השנים עם השינויים שעברו בבלוגוספירה התעמעם יחודו של "רשימות" מרבית הכותבים עברו לפלטפורמות אחרות כמו וורדפרס והאתר עצמו הפך לאגרגטור שהציג כותרות של כותבים שבחרו לעשות זאת בעודם כותבים בפלטפורמה אחרת.

כל זה לא בא מעצמו. הקימו את האתר שלשה חבר'ה שאיכפת היה להם ליצור משהו שונה (בהתנדבות). הם הצליחו. רשימות היה ציון דרך ברשת הישראלית. עכשיו זה נגמר. בעולם ה"ציוצים" למיניהם חל פיחות במעמד בלוגים ברשת. אולי כבר סיימו תפקידם. מכל מקום "רשימות" ייסגר באמצע החוש הבא. מי שירצה להמשיך ולקבל מה שיעלה באתר אצלי יצטרך להירשם לקבלת עדכונים. זה לא קשה. מי שרשום ימשיך לקבל.

כך או אחרת כותרת רשומה זו מלווה בסימן שאלה .במציאות חיינו הכל נשמע אותו דבר -כדברי הפזמון… ואין כל כך לחדש אבל יתכן שהמקלדת הזו תתעורר שנית…

תודה גדולה לאנשי "רשימות".

תגובה אחת בנושא “רשימה לסיום/?”

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.