טיול חברת "פגסוס" לדרום אמריקה – הסאגה הסתיימה (ג')


מי שעוקב אחר הרשימות המתפרסמות באתר זה (גם מי שלא) יכול לקרוא על ראשיתו של הנושא בו ידובר בהמשך, ברשימה – "חוויה דרום אמריקאית בחסות מחברת "פגסוס". (מספר טיול – RCLOP0211 למשך 25 יום מ-11.2.2012 עד 7.3.2012)

תמצית הסיפור – חוויותיה הבלתי נעימות בעליל של קבוצת מטיילים שרכשו חבילת טיול לדרום אמריקה מחברת "פגסוס", המתמחה בטיולים מאורגנים. התלונות היו על ליקויים בתכנון תכנית הטיול, שהתבררו לנו תוך כדי התנסות בשטח, אבל בעיקר התמקדו באופן התנהלותו ותפקודו של מדריך הטיול שחברת "פגסוס" שיבצה בעבור הקבוצה. (לא אפרט כאן . דומה שמה שנכתב בנושא ברשימה הקודמת היה די והותר. מי שיכנס לרשימה שהקישור אליה ניתן למעלה ימצא את הפירוט המלא לכל אורכה של הרשומה.)

לא היו לנו אשליות בקשר לתגובת החברה המארגנת לטענות. למרבה הצער, בנושא זה לא התאכזבנו. דפי המשוב במעטפה סגורה, שכל אחד מהמטיילים מסר למדריך הקבוצה עם החזרה לארץ , אמנם הועברו לחברה, אך חרף התיאורים הבלתי מחמיאים של "חווית הטיול" – מטה החברה כאן בארץ לא מיהר לחקור ולבדוק מה קרה. .

חלק מהמשתתפים בקבוצת הטיול פנו במכתבי תלונה חריפים להנהלת החברה – אבל הרושם שנוצר הוא כי מנסים שם לדחות את התלונות והתביעות לפיצוי בקש…." ייקח זמן לבדוק. עוד מעט חגים, בסוף תקבלו תשובה , נא להמתין בסבלנות …"- כך בערך היו התשובות לאותם חברים שדרשו התייחסות. בינתיים עלתה לרשת הרשימה בה סופר על הליקויים שנתגלו בטיול, מד הצפיות התחיל מטפס מעלה מעלה. משתתפי הטיול החלו להוסיף תגובות מצידם, ותארו כשלים.

הנהלת "פגסוס" התעוררה. יצרה קשר , והוסיפה תגובות ברשומה עצמה . תגובות אלה, שגוננו על מדריך הטיול וניסו להסיר אחריות למה שהתרחש מהחברה, עוררו את זעמם של המשתתפים בטיול, אבל לא רק הם . הגיבו גם גולשים שלא נטלו חלק בטיול עצמו. בקיצור העניין תפס נפח.

ואז התרחש מפנה. החברה הזמינה לשיחה בנושא ארבעה ממשתתפי הטיול. אמנם כאלה שנבחרו על ידה, אולי מתוך תקווה שאלה יהיו נוחים יותר לחברה, מבחינת הביקורת. אבל, בסופו של דבר זה לא שינה הרבה, כי כל המשתתפים בקבוצת הטיול ,ללא יוצא מן הכלל מתחו ביקורת קשה על הליקויים ולא הסכימו לשחרר את החברה מאחריות.

סופו של הסיפור – לאחר תקופה לא קצרה הגענו להסדר עם חברת "פגסוס" על מנת לסיים את הפרשה. לא התעשרנו בעקבות ההסדר. בכלל לא. גם חברת "פגסוס" , תסמכו עליה, לא התרוששה.

פרטי ההסדר עצמו – נקבע בסיכום – יישארו בין המשתתפים לבין החברה ולא יפורסמו, כנהוג בסיכומי הסדר לישוב מחלוקות.

אבל מה שחשוב לנו – החברה הכירה בליקויים שאפיינו את פרויקט הטיול שארגנה והודיעה כי תחפש דרך ליישב את העניין עם החברי הקבוצה, נכונותה זו של החברה, מעידה למעשה כי היא מכירה באחריותה הכוללת למה שהתרחש. קבוצתנו לא אפשרנו לחברה להתעלם, להכחיש,"לדחות אותנו בקש" וכיוב'. זה מה שחשוב. זו גם הסיבה להעלאת רשימה זו.

דברי סמנכ"ל החברה במפגש עם נציגים של חברי הקבוצה סמנו את הכיוון החיובי מבחינתנו.

"קראנו את התלונות והטענות, אמר, אנחנו רוצים עוד לבדוק מבחינתנו. אבל ברור לנו ש"משהו לא טוב קרה בטיול שלכם. לא נוכל לשנות את מה שהיה אבל נחפש דרך ללכת לקראתכם על מנת שתחזרו לטייל עם חברתנו."

סיכומו של דבר: חברת "פגסוס" הצליחה להביא את הנושא לידי סיום בהסכמה, ונמנעה מסיכון של הגשת תביעות פיצויים כנגדה לבתי המשפט, מה שעלול היה להסתיים שלא בטובתה. אבל אחרי שאמרנו זאת נדגיש: רק עמידת כל חברי הקבוצה על הדרישה שהחברה תיקח אחריות על הליקויים והקלקולים בטיול אותו ארגנה ושיווקה לציבור – הביאה את "פגסוס" להכיר בכך. כל היתר, פחות חשוב. איש מאיתנו הרי לא חשב שיתעשר בהזדמנות זו.

מסקנה לסיום :

לפני שאתם מצטרפים לטיול כלשהו בדקו היטב את המסלול המוצע, בדקו בשבע עיניים מה משמעות ביטוי "אם יתאפשר" בתכנית המוצעת לכם, השוו עם מסלולי טיול מקבילים בחברות אחרות. אל תצטרפו לטיול שמדריך ישראלי אינו משובץ בתכנית, עם פרסומה גם אם מבטיחים לכם שיהיה לקבוצה מדריך מן המשובחים בתחום. אל תסמכו על מכתבי ההערכה המתפרסמים באתר החברה. נסו לבדוק ולברר טיבו של המדריך באופן עצמאי. אחרי כל זה זכרו יש חברות שונות בשוק, המציעות מגוון מרשים של מסלולים, בליווי מדריכים איכותיים.

ועוד תוצאה – הטיול עצמו ,מה שקרה בו ואח"כ העמידה העיקשת מול החברה שתכיר באחריותה – הביאו לגיבוש החבורה לקבוצת אנשים שקשרה קשרי ידידות וחברות בינה לבין עצמה גם לאחר מכן.

תם הסיפור . נשארה החברות.

13 תגובות על ״טיול חברת "פגסוס" לדרום אמריקה – הסאגה הסתיימה (ג')״

  1. שלום לחברי הקבוצה

    נכון הדבר שהסאגה הסתיימה,אבל לא לכולם.כמו שהבטחנו לא הצטרפנו להסכם
    הפשרה ולכן גם לא חתמנו ולא התחייבנו שלא לספר על אודות מעללי המדריך
    מר נתי רוזנבויים והחברה המהוללה שאירגנה את הטיול.המשפט שבו תבענו את
    המדריך והחברה יתקיים ביום 31,01.2013
    יספק אותנו שבכול עונה כמה זוגות לא יצטרפר לטיולי פגסוס,אנחנו נספר שוב
    ושוב מה היה מבלי לשקר אלא רק לומר את האמת,

    להתראות מיפה ושלמה ינאי

    1. שלום, 23/08/18

      Pegasus Tours & Travel פגסוס תיירות

      יפה שטרחתם להגיב, אך לצערי הרב שום דבר לא נכון ואפרט:

      1. "חדווה יקרה"….בולשיט, אילו היה כך כל התכתובת הזו לא הייתה באה לידי ביטוי.

      2. השיחות בינינו היו ממש לא נעימות, בקושי הצלחתי להשחיל מילה ובשיחתנו האחרונה, איתך אלעד מנהל קבוצות – הבן של המנכ"ל אם אינני טועה (הערה חשובה לטעמי) ניסית לשכנע אותי שמארגן קבוצות הטיולים לגמלאי רפא"ל, שעושה זאת באופן פרטי לא מקבל מתנות. זו הייתה שיחה שהמארגן טיולים ביקש מכם, לנהל איתי, מיד אחרי שדיבר איתו עובד רפא"ל. אגב אמרתי לך שבכלל לא איכפת לי שיקבל מתנות ואפילו הוספתי "מצידי אתם יכולים לתת לו ארמון זהב, זה ממש לא מעניין אותי" ההגינות, רגישות ויושר הם הדברים החשובים לי. אילו המארגן היה רק אומר לכם "לא אמשיך להוציא / לארגן טיולים כמו האחרון לסין" הייתם ב"זרועות פתוחות" מחזירים לנו הכל.

      3. איך אפשר לציין שהורדתם משמעותית את דמי הביטול ??? הרי חייבתם אותנו ב – 1,200 $
      והחזרתם לנו 400 $

      4. "שכחת לציין שצרפתם לטיול, אישה (שלא אציין את שמה) במקומנו." אותה אישה הקשרה אלינו והבהירה זאת.

      5. אתם מציינים שהסכום 800 $ בו חוייבנו הוא סמלי ??? אתם ממש לא מתביישים ??? (בהשוואה למיליונים שלכם זה אכן סמלי…)

      6. אחרון "חביב" מי אמר לך /לכם שיצאתי "במהרה מאותה סיטואציה לא נעימה אליה נקלעת" אז עדיין לא, אבל איני דואגת . הדבר היחיד שמדאיג אותי היא ההתנהלות המתועבת של מארגן הטיולים + הגרידיות והרדיפה שלכם ושל המארגן לכסף וטובות הנאה.

  2. נפלתי לסאגה דומה עם אותה חברה בטיול פסח 2013 לקובה וקוסטה ריקה. הובטח טיול גאוגרפי שההסברים בו הסתכמו ב- איפה היינו אתמול איפה נהיה היום לאן ניסע מחר והעיקר נסיונות של המדריך למכור לנו טיולים משלו. בלי ידע מינמלי בבוטניקה ,זואולוגיה,היסטוריה,אנטרופולוגיה וכו' בלי יחסיי אנוש עד למצב שבו נוסעת בכתה בשלו. עם התנהגות שביישה אותנו בקולניותה במסעדות ,עם התעלמות מוחלטת מצרכי המטיילים .המדריך איציק ידגר היה עסוק במשך הטיול כולו בהכנת בוק צילומים כשהוא מפנה אותנו מהדרך או דורש שנעלה לאוטובוס ונמתין. הוא היה הראשון ללכת לחדר וכשנתקלנו בבעיות פנינו למדריך המקומי. לצערינו הוא השבית לחלוטין את המדריכים המקומיים ואנו פנינו אליהם בהסתר מכיוון שדרש שכל שאלה תעבור דרכו ועד היום אנו ממתינים לתשובות. .למזוודות ברוב המקרים לא נמצאו סבלים, אוטובוס התיור בעל הכסאות ההפוכים שקיבלנו בקובה הוחלף לאחר כמה ימים ובעקבות מהומה שעשינו ,הגעו ללודזים ללא מים לארועים שבוטלו . כמו אצלכם הנופים המקומות שסיירנו היה מדהימים ,נעזרנו בחומר שהבנו איתנו ולא המדריך ולא החברה פגמו. בניגוד לקבוצתכם שהתארגה אצלנו הנוסעים שהם מנוסים ממני וחוו בעבר את התיחסות חברת הנסיעות הביעו את אכזבתם בטיפים והחלטו לא לטייל יותר עם פגסוס ולהעביר את אכזבותיהם ללחוג החברתי שלהם. כך גם אני עשיתי ובנוסף ביקשתי לדבר עם אחראים מהחברה שלחתי אימיילים והוספתי מכתב רשום שהתקבל בחברה.
    לא ביקשתי פיצוי חשבתי בתומי שהחברה תתייחס לנוסעיה. ניתן לסכם ב"שילמנו כסף טוב ואכלנו אותה.

    אשמח אם תוסיף איימל זה לכיתוב שלך על מנת שאחרים יראו וילמדו.

    סימה שרר

  3. הלקח הכל כך פשוט נעלם מעינינו בדרך כלל. כאשר אנחנו מתלכדים כנגד עושי עוולה סופנו לנצח.
    הגופים הגדולים בונים על כך שיגרסו אותנו אחד אחד.
    לצערי יש לי יותר מדוגמא אחת.
    אני חושב שקבוצה כמו שלכם יכולה להיות עוגן לקבוצת בקרת איכות על טיולים מאורגנים בכלל ולא רק של פגסוס.

  4. ואוו!! ואני נרשמתי לטיול לדרום אמריקה (מדריך איציק יגר) כי חברים המליצו על החברה… זה הטיול המאורגן השני שלנו, בדרך כלל אנחנו נוסעים לבד. לפני כשנה נסענו עם חברת מסעות לסין והיה מ ע ו ל ה!! מקווה שלא תהיה לנו אכזבה. גם טיול יקר וגם טיסה מאד ארוכה…

  5. גם אנחנו טסנו לצערנו עם חברת פגסוס. המדריך שוקי לוי היה מתחת לכל ביקורת כל הטיול, ונראה היה לנו שהנוכחות של הקבוצה פשוט מפריעה לו. מידי ערב הוא פרש לחדרו מבלי לתת את מספר החדר על מנת שחס וחלילה לא יפריעו לו, וזה רק החסרון הקל ביותר שלו. השיא היה כאשר למרות כל ההתרעות שלנו השאירו אותנו ועוד זוג בשדה התעופה נידח בטיסת פנים כאשר המדריך מסרב לעזור. לאחר שנשארנו "תקועים" חברת פגסוס לא דאגה לנו כמתחייב מועתק פה להמכתב שנשלח לפגסוס אחר שחזרנו . חברת פגסוס התנערה לחלוטין מאחריות, ולא הסכימה לשלם פיצוי. פינו אליהם עוד פעמיים, ואז קיבלנו מהם מכתב ובו נכתב כי "עלינו להפסיק להטריד אותם" . מתברר שרגע לאחר שמשלמים לפגסוס אנחנו נהפכים למטרד עבורם. הסיבה היחידה שלא תבענו אותם היתה מצבו הקשה של עדי ז"ל, שהחמיר מאוד לאחר חזרתנו מהטיול. אציין שחברת התעופה שילמה פיצוי כמתחייב מהחוק הבינלאומי.
    אך זה לא ממעיט מהאחריות של חברת הנסיעות פגסוס שהתעלמה כליל מהעובדה שנשארנו "תקועים" בשדה תעופה נידח בקצה העולם.
    רצ"ב מכתבנו לפגסוס:

    22.3.2011

    לכבוד: מר איתמר ניר-סמנכ"ל לתפעול פגסוס פקס 03-6885161

    הנדון: טיול לדרום אפריקה בחברת פגסוס שהתקיים בין ה 11.2.11 עד ה 28.2.11

    בתאריך 11.2.2011 יצאנו לטיול בדרום אפריקה וחזרנו בתאריך ה 28.2.2011
    הטיול אורגן ובוצע ע"י חברת פגסוס, והתשלומים עבור הטיול בסך 11,090USA $ בוצעו לטובת חברת פגסוס. חברת פגסוס הזמינה את הטיסות, המלונות, תחבורה, מדרכי הטיול והכניסות לאתרים.

    בתאריך 17.2.11 בשעה 15:30 הגענו לשדה התעופה בדרבן לטיסת הפנים הראשונה בטיול. יש לציין שאותו יום "שרפנו" סתם זמן בהמתנה לנסיעה לשדה התעופה, ולא הייתה שום בעיה להקדים ולהגיע לשדה. באוטובוס בדרך לשדה התעופה בדרבן חולק לנו דף הכולל את פרוט טיסות הפנים , בו ניתן היה לראשונה לראות שהטיסה המתוכננת מדרבן לקייפטאון מתבצעת בטיסת שכר של חברת מנגו במקום בטיסה סדירה של חברת SAA כפי שהובטח בחוזר שפורסם ע"י חברת פגסוס.

    בשדה התעופה בדרבן הורה שוקי לוי, המדריך, לכל הקבוצה להסתדר בתור לדלפק אחד. לאחר כעשר דקות של עמידה בתור, הבחנו שהפקיד ששירת את התור שלנו איטי במיוחד, בעוד שהתור בדלפק הסמוך היה קצר מאוד, והתקדם בקצב מהיר. פניתי (עדי) לשוקי לוי המדריך ובקשתי את רשותו לעבור לתור השני. שוקי סירב ואמר לנו שאנחנו חייבים להישאר באותו תור. לאחר כרבע שעה נוספת כשהתור שלנו בקושי מתקדם והפקיד האיטי אף קם ממקומו ונעלם לדקות ארוכות, ונוסעים רבים שהגיעו אחרינו לשדה התעופה סיימו לפנינו את "הצ'ק אין" בתור הסמוך, פנינו שוב לשוקי המדריך ודרשנו לעבור לתור השני. שוקי אמר שאנחנו לא יכולים לעבור תור כי אנחנו רשומים כקבוצה. בקשתי שיקרא לאחראי בחברת התעופה ויבקש להחליף את הפקיד האיטי עם הפקידה שבדלפק הסמוך, שהייתה מהירה בהרבה, והתור אצלה קצר מאוד, אבל שוקי סירב ואמר שאין מה לדאוג. לאחר כ 50 דקות המתנה בעמידה בתור התעייפנו וגם התחלנו לחשוש שעליה למטוס תחל לפני שנגיע לאותו פקיד איטי, ופניתי בשלישית למדריך שוקי ובקשתי שיפעל לזרוז הרישום. נתקלתי באדישות מצד שוקי, שהתייחס אלינו כמטרד. לאחר כשעה של עמידה באותו תור נותרו עוד 2 זוגות מהקבוצה לפנינו ועוד זוג אחרינו. ואז הבנו מהפקיד שיש בעיה ואין מספיק מקומות במטוס לכל הקבוצה. בקשנו משוקי שיקרא מידית לאחראי מטעם חברת התעופה. אבל במקום ללכת בעצמו לחפש את האחראי, הוא ביקש מהפקיד שטיפל בתור שלנו לקרוא לאחראי, דבר שגרם לכך שהפקיד נעלם לדקות ארוכות. הטיפול בזוג מהקבוצה (אירית וויקטור שריג) שהיו לפנינו, ארך זמן רב. הפקיד לא ידע להחליט אם לרשום אותם לטיסה או לא. לאחר שהם קבלו את כרטיס העליה למטוס, ועברו בידוק ביטחוני הפקיד דרש להחזיר אותם לדלפק. הם חזרו ושוב לאחר בדיקות ארוכות במחשב, הפקיד החזיר אותם לטיסה. כל אותו זמן, (למעלה מ 20 דקות) אף אחד לא טיפל בנו. באותו זמן בדלפק הסמוך הפקידה העלתה לטיסה נוסעים שהגיעו הרבה אחרינו לשדה. כשפניתי לאחראית ודרשתי לדעת מדוע אותם נוסעים מתקבלים לפנינו, התברר מדבריה שהקבוצה שלנו לא ביצעה אישרור (Reconfirmation) כנדרש, ולפיכך מעדיפים נוסעים אחרים שכן ביצעו אישרור לטיסה על פנינו.

    בזמן הרישום של 2 הזוגות שלפנינו, בקשנו משוקי שידרוש לדבר עם האחראי מטעם חברת התעופה. שוקי המדריך התייחס די באדישות והודיע שאין מה לעשות. בקשנו שינסה להפעיל לחץ על חברת התעופה וינסה לפחות לאיים – גם אם לא לבצע, ויודיע להם שאם אנחנו לא עולים לטיסה- כל הקבוצה לא טסה, אבל שוקי סירב לנסות להפעיל לחץ על חברת התעופה. בקשנו שידרוש מחברת התעופה שיציעו כסף כפיצוי כפי שמקובל בחברות התעופה לנוסעים שלא מהקבוצה שכבר נרשמו אך יסכימו לוותר על מקומם בטיסה, ויאפשרו לנו להמשיך עם הקבוצה, או במקרה הצורך שחברת הנסיעות פגסוס תציע את הפיצוי הכספי לנוסעים שלא מהקבוצה על מנת שיותרו על מקומם, אך גם הצעות אלו לא בוצעו ע"י שוקי. ביקשנו שינסה למצוא מקום בטיסות שיצאו מאוחר יותר מאותו שדה תעופה לקייפטאון ע"י מפעילים אחרים (היו לפחות עוד 2 טיסות לקיפטאון שהמריאו זמן קצר אחרי הטיסה המתוכננת שלנו שביצעו צ'ק איין במקביל בדלפקים הסמוכים), אבל המדריך לא עשה כלום. ניסינו אנחנו לדבר עם האחראית, בשדה התעופה, אך היא אמרה שהיא מדברת רק עם המדריך האחראי על הקבוצה ולא איתנו. המדריך שוקי לא פעל מול חברת התעופה, וברגע האחרון הודיע לנו שמחובתו להישאר עם רב הקבוצה, ועלה על המטוס, השאיר את ארבעתנו המומים בשדה, בלי שום סידור, ובלי שום הדרכה מה לעשות בהמשך.

    בינתיים אנדרי (המדריך המקומי) שליוה את הקבוצה בימים הראשונים של הטיול, היה אמור לטוס ליוהנסבורג וכבר ביצע צ'ק איין לטיסה ומסר את המזוודה. הוא ביקש אישור להישאר איתנו אך לא קיבל. רק לאחר שנותרנו לבד בשדה אובדי עצות, כשהמדריך שלנו טס עם שאר הקבוצה, ולנו לא ברור איך אנחנו ממשיכים, קיבל המדריך המקומי אנדרי אישור להישאר איתנו. יש לציין שכאשר המדריך שלנו שוקי לוי עלה לטיסה, אנדרי עדין לא קיבל אישור להישאר, והיה ברור לשוקי ולנו שאנדרי טס ליוהנסבורג ואנחנו נשארים לבד.

    לאחר שאנדרי קיבל אישור להישאר, וגם חברת התעופה הסכימה שלא יעלה לטיסה, הוא טיפל בטיסה חלופית עבורנו. בשעה 18:30 לאחר שהינו שלוש שעות על הרגלים בתור, ללא שתייה או אוכל הודיע אנדרי שהטיסה למחר מסודרת, ואפילו סידרו לנו כבר מקומות ישיבה בטיסות, ולמעשה בוצע הצ'ק איין. היינו בטוחים שאנדרי מחזיק בכל המסמכים הנחוצים. נסענו בהסעה שסידרה חברת התעופה למלון. הגענו למלון בשעה 19. בעוד ששאר הקבוצה הגיעה כבר בשעה 20 למלון בקייפטאון, לנו ציפה למחרת יום מתיש של טיסות.

    באותו לילה הרגשנו רע מאוד. עדי הקיא ואירית סבלה מכאבי בטן חזקים. יתכן שכתוצאה מהמתח הנפשי שעברנו, או שהמזון שאכלנו במלון באותו לילה היה בעייתי. למחרת בשבע בבוקר כבר היינו בהסעה שסידרה חברת התעופה ואמורה הייתה לקחת אותנו מהמלון לשדה התעופה. התברר ששלחו רכב שבו 9 מקומות, בעוד שהינו 11 איש שאמורים לנסוע ברכב לשדה. לאחר שהצטופפנו ונדחסנו נסענו לשדה שהיה במרחק של חצי שעה נסיעה.

    בשדה התעופה בעת ההמתנה לסידור הטיסה החלופית, שמענו את אחת האחראיות בחברת התעופה מסבירה לעובדת אחרת של חברת התעופה שבקשה לדעת כיצד נותרו 15 איש באותה טיסה ללא מקום, כי התקלה נבעה מכך שהקבוצה לא אישררה את המקומות, ולפיכך המקומות ניתנו לאחרים. אותן 2 עובדות חברת התעופה לא הבחינו כי שמענו את שיחתן.

    בשדה תברר שרק הזוג שרגא רשום לטיסה , בעוד שאנחנו לא רשומים לטיסה. הזוג שרגא גמר את הרישום בדלפק הסמוך ועבר את הבידוק הביטחוני מבלי שידעו שאנחנו בבעיה. אנדריי שנתקל בעצמו בבעיה מאחר והתברר שאין עבורו מושב פנוי בטיסה, נעלם וטיפל בבעיות שלו, בעוד אנחנו נותרנו שוב לבד להתמודד בכוחות עצמנו מול חברת התעופה. רק אחרי שזימנו את האחראי, הצלחנו ברגע האחרון לאחר מתח ועצבים לעלות לטיסה ליוהנסבורג , כשאנחנו יודעים כבר בוודאות שאין לנו מקום באף טיסת ההמשך מיוהנסבורג לקייפטאון. בדרבן לא הצלחנו לקבל אינפורמציה כמה טיסות ביום יש ואם יש בכלל סיכוי שנגיע באותו יום לקייפטאון, רק הבנו שכל הטיסות מלאות, ולפיכך לא ניתן לרשום אותנו לאף טיסה, ואנחנו בבעיה. בדרבן לא הסכימו לתת לנו מסמך כל שהוא שיעיד שאנחנו אמורים לטוס לקייפטאון, או מידע למי לפנות בשדה התעופה ביוהנסבורג. האינפורמציה היחידה שהסכימו לתת לנו הייתה שעלינו לפנות לדלפק 73 עד 75 בשדה התעופה ביוהנסבורג. במהלך הטיסה התברר לנו שהזוג שרגא כן קיבל שם של עובדת בחברת התעופה ביוהנסבורג, והחלטנו שגם אנחנו נפנה אליה.

    כל הטיסה ליוהנסבורג הינו במתח רב. ידענו שאין לנו טיסת המשך, וכל הטיסות מלאות. כשהגענו ליוהנסבורג, אנדרי (שהצליח לעלות לטיסה, לאחר שהסכים לשבת על מושב מתקפל של דיילים) פנה לקחת את המזוודות שלו. אנחנו ידענו שאם נמתין לאנדריי עד שייקח את המזוודות שלו, הסיכוי למצוא מקום בטיסת ההמשך יקטן, ולפיכך החלטנו לרוץ לדלפק הצ'ק איין בניסיון לעלות על הטיסה שיוצאת ב 11 מיוהנסבורג לקייפטאון. כמו שחששנו לא הינו רשומים לשום טיסה, וגם כלל לא שמעו על הבעיה שלנו. התברר שגם הזוג שרגא לא רשום לטיסת ההמשך. ההוכחה היחידה שהייתה לנו שאנחנו אמורים לטוס לקייפטאון היה הספח של המזוודה שנשלחה לטיסת המשך לקייפטאון. אחרי שהתרוצצנו והעבירו אותנו בין מספר דלפקים, הגענו לאחראי שהיה מוכן להעלות אותנו לטיסה שיוצאת ב 14:00. לאחר ויכוחים וכמעט בכי הסכימו שנעלה לטיסה של שעה 12:00, אבל לבסוף העלו אותנו לטיסה של 12:30. לאחר שסידרו לנו כרטיסים, עדי ויצחק שרגא הלכו עם האחראי על מנת לוודא שיעבירו את המזוודות מהטיסה של שעה 11 לטיסה שלנו, פנינה נשארה עם תיקי היד, ואני, אירית, הלכתי לחפש את אנדרי, שעדין לא עשה כלום למעננו. לאחר שמצאתי אותו ממתין ליד אחד הדלפקים, ביקשנו שיתאם עם שוקי שיקבלו אותנו בשדה התעופה בקייפטאון וישלחו רכב שיאסוף אותנו, וייקח את ארבעתנו מיד לסיור למקומות ששאר הקבוצה הייתה באותו יום, ואנחנו הפסדנו. שוקי סירב ואמר שנחזור למלון ונמתין שם לקבוצה. לאחר שאנדרי דיבר איתו הבטיח שוקי שהמדריכה ורכב ימתינו בשדה התעופה בקייפטאון עם הנחיתה וייקחו אותנו לסיור מידי בעיר, לפני ההגעה למלון.

    נחתנו בקייפטאון מוקדם מהצפוי, אבל אז התברר שמזוודות לא הגיעו. למרות שבשדה התעופה של יוהנסבורג האחראי אמר שהוא רואה מול עיניו את כל המזוודות שלנו, ומעבירים אותם לטיסה הנכונה, התברר שהדבר לא בוצע. המזוודות הגיעו בטיסה של שעה 11 , ולבסוף מצאנו אותן במחלקת האבדות. אבל אז התברר שהמזוודה שלנו הלכה לאיבוד. הינו צרכים לדאוג לבד לכל הפרוצדורה של איתור המזוודה. לפי דברי הפקידה בשדה התעופה התברר שהמזוודה כלל לא יצאה מדרבן. כנראה בגלל הבעיה ברישום שלנו לטיסה, והעלייה למטוס ברגע האחרון, לא הספיקו להעלות גם את המזוודה. בחברת התעופה הבטיחו לשלוח אותה למלון באותו ערב. לאור כמות ההבטחות שלא קוימו בהם נתקלנו ב 24 שעות האחרונות, והשקרים הרבים, כבר היה קשה מאוד להאמין שאכן יודעים היכן המזוודה נמצאת, ואם נקבל אותה אי פעם.

    יצאנו מהשדה בשעה 14:55, קרוב לזמן המתוכנן, והתברר שאף אחד לא מחכה לנו. חיפשנו בין כל מקבלי הפנים ועברנו ובדקנו את השלטים שהחזיקו כולם, למרות שחיכנו למדריכה אישה, בדקנו את כל נושאי השלטים ללא יוצא מהכלל. ביצענו את הבדיקה מספר פעמים, ואף פנינו למודיעין של שדה התעופה (שסירבו להשתמש בכריזה למטרה זו). לאחר כרבע שעה של חיפושים, התקשרנו לשוקי שאמר שהנהג של המלון בדרך. רק לאחר 40 דקות של חיפוש כשאנחנו פונים לכל אחד באזור ושואלים למי הוא ממתין, עדי ביקש ממשהו שחיכה רחוק בצד לפתוח את הניר שהחזיק בידו, והתברר שזהו הנהג , עם השלט מקופל.
    כמובן שההבטחה של שוקי שייקחו אותנו ישירות לסיור בעיר לא התבצעה. הנהג קיבל הוראה מראש להעביר אותנו למלון. הגענו למלון ב 16:05 שם פגשנו את המדריכה המקומית. המדריכה אמרה שאין מה לעשות, ועלינו להמתין לשוקי שיגיע ב 17:30.
    בשלב זה המתח והטרטור שעברנו, כל ההבטחות שלא קיימו והשקרים שנתקלנו, וההרגשה שבעצם אנחנו צרכים להתמודד לבד, וחברת התיירות פגסוס מתנערת מאיתנו, השפיע עלי (אירית) קשות. ישבתי בלובי של המלון ופשוט בכיתי. נשים מהקבוצה שהגיעה בינתיים בשעה 17:30 ניסו להרגיע אותי והביאו לי מים.

    רק בשעה 18 שוקי התפנה מעיסוקיו, ולקח אותנו עם ההסעה של המלון ל- Water Front. הינו כבר מותשים ועצבניים מאירועי היום, ומודאגים מהמזוודה החסרה. ביקשנו מהמדריכה להתקשר למספר הטלפון שקבלנו בשדה התעופה, התברר שעדין לא איתרו את המזוודה , ובכל מקרה גם אם יאתרו אותה, חברת התעופה למרות ההבטחה, לא יכולה להביא אותה למלון באותו לילה. בשעה 19:00 ומספר דקות הודיע שוקי שאנחנו יכולים לטייל לבד, ולהסתכל על החנויות ששם. לאור תלאות היום שעבר עלינו, ולאור העובדה שלא אכלנו כל היום, הדבר האחרון שרצינו לעשות זה קניות או טיול בחנויות, ובקשנו לחזור למלון, שוקי הסביר שלא ניתן לחזור למלון כי ההסעה שהמלון מספק בחינם תגיע רק ב 20:15 וסירב לעזור לנו לחפש מונית חזרה. נאלצנו להישאר שם ולהמתין. הגענו למלון רק ב 20:30. התברר שכל הקבוצה רחוצים ולבושים יפה, וכבר לקראת סיום ארוחת ליל שבת. אנחנו התיישבנו לאכול לבד את השאריות שנשארו בבופה, עם הבגדים שלבשנו כל היום, בעוד שחברי הקבוצה ערכו קבלת שבת בלעדנו. ההרגשה הרעה רק החריפה. בינתיים שוקי, שהבין מדברינו שאנחנו מפסקים את הטיול וחוזרים ארצה אם המזוודה לא נמצאת באותו לילה, החליט בשעה 20:30 לפעול לאיתור המזוודה, והתקשר אלינו בשעה 21 להודיע שהמזוודה נמצאה.

    היינו מצפים מחברת פגסוס שתנסה לעשות כל שביכולתה על מנת לתקן את המעוות. לאחר שלא עלינו לטיסה לקייפטאון שפגסוס יארגנו לנו מקום בטיסה ישירה מדרבן לקייפטאון, באחת מהטיסות הישירות שיצאו שלמחרת בבוקר (מתברר שהיו יותר מ 8 טיסות ישירות מדרבן לקייפטאון שנחתו לפנינו בקייפטאון, ועוד מספר טיסות דרך פורט אליזבת שגם הן הגיעו מוקדם יותר). פגסוס לא ביצעו אפילו את המינימום הנדרש: פגסוס לא וידאו מול חברת התעופה שיש לנו בכלל טיסה כל שהיא שבעזרתה נוכל להמשיך בטיול. הם השאירו אותנו לגורלנו

    לפני כשנה התברר שלעדי גידול סרטני בלבלב. הוא עבר ניתוח קשה מאוד, וטיפולי כימוטרפיה שנמשכה למעלה מחצי שנה. יצאנו בטיול מאורגן, יקר במיוחד, על מנת שהמארגנים ידאגו לכל המנהלה הכרוכה בטיול, ואנחנו נוכל להתאושש להירגע , להנות ולמלא מצברים. הטיול לא השיג מטרות אלו באשמת חברת פגסוס, שהתעלמה מחובותיה כלפינו, כפי שפורט במכתב זה.

    במשך חמשת הימים הראשונים נהננו מאוד, ושמחנו שיצאנו לטיול. המצב השתנה לחלוטין בעקבות האירועים שחווינו בתאריכים ה 17.2 וה 18.2 . פרט לעובדה שהפסדנו את האתרים ששאר הקבוצה ביקרה בהם באותו יום, נפגמה קשות גם ההנאה שלנו משאר הטיול. הבנו שבעצם אין מי שדואג לנו במקרה של תקלה. היחסים בתוך הקבוצה נעשו מתוחים. נותרו לנו עוד 4 טיסות. ולפני כל טיסה התחילו כולם לרוץ עם העגלות שעליהן המזוודות ולהידחף. במקום שהסבלים יביאו את המזוודות מהאוטובוס לדלפקים, חטפו רב המשתתפים בטיול את המזוודות מהאוטובוס, ורצו איתם לצ'ק אין. לפני כל טיסה נכנסנו גם אנחנו ללחץ כאשר עדי גם הוא מרים וסוחב את המזוודות למרות שאסור לו בריאותית, וזאת על מנת שלא נשאר מאחור. (זאת בנוסף לכך שבדרבן עדי נאלץ לסחוב ולהרים לבד את במזוודות מאחר ולא היינו במסגרת הקבוצה). המתח רק גבר לאחר שבטיסת פנים נוספת התברר בתוך המטוס עצמו, שהמושבים במטוס שיועדו לנו כבר תפוסים ע"י זוג אחר. מיותר לציין שזה לא סוג הטיול שמצפים לו כשנרשמים לטיול מאורגן.

    לפיכך אנחנו דורשים פיצוי.

    בברכה

    אירית ועדי פלד

  6. נרשמנו לטיול של פגסוס לארגנטינה צילה וברזיל בתאריך 12\02\16 . נראה לי כי למרות כל מה שסיפרת כאן החברה עדיין לא הפיקה לקחים . זוהי חברה גרועה מאוד אשר אינה מכבדת את לקוחותיה. גם אצלנו היו כשלים רבים , המדריך שהובטח הוחלף לפני הטיול , התוכנית לא הייתה מסודרת .. היו ימים רבים שהרגשנו בזבוז ומריחת זמן. לא הצלחתי לחוש את דרום אמריקה מבחינת טעמים וריחות. במסעדות לא תמיד היה מה לאכול ורבים התלוננו על כך. ( כדי להשתיק אותנו קיבלנו ארוחת צהרים נוספת בלימה ). את האטרקציה החשובה של הטיול פספסנו בגלל חוסר ארגון משווע… הפינגווינים …במקום זה "מרחנו" זמן בפוארטו נטאלס… כאשר באותו בוקר יצאנו מהמלון בשעה 06:00 בבוקר…. חזרתי מאוכזבת מאוד. אומנם המדריך היה עמוס בפרטים היסטוריים ודיבר במשך כל הטיול …. אך כישורים חברתיים היה חסר. לא אסע יותר עם חברה זו ולא אמליץ עליה אפילו לא לאויבי !!!!

    1. וואו לא יאומן , גם אנחנו נפלנו לסאגה דומה בחוויות הטיול הראשון שלנו שעשינו החודש אוגוסט 2016 ליער השחור עם חברת פגסוס….גולת הכותרת הייתה טיול משפחות מגילאי 5ומעלה :"קסמי היער השחור".וגם אנחנו שנרשמנו לא היה רשום שם מדריך וזה גם טעות גדולה שלנו.. פעם ראשונה..למרות שפגסוס יכולה לשנות את המדריך 3 ימים לפני יציאה לטיול.
      להלן קצת דגשים ורשמים מתוך הטיול:

      הדרכה של טיול: על ההדרכה יקום ויפול הטיול ופה נפלנו ממש חזק (כמובן שגם על התלכיד של המשפחות שמקרה שלנו היה טוב והיו אנשים מקסימים בקבוצה ).
      המדריכה שלנו עשתה בתחילת הטיול רושם טוב אולם מהר מאוד איבדה את סבלנותה וכל הזמן הייצה בלחץ בכדי להספיק מקומות,לא הייתה אנושית או איכפתית ( פחדה שנעצור לשירותים בתחנת דלק עם ילדים שלא נבזבז לה זמן יקר ולא נקנה קפה או מים על הדרך ולכן חיפשה רק שירותים שאין בהם מיני חנויות ),לא התחשבה בכך שיש ילדים קטנים ( שילדים ביקשו לקנות איזה ברד או גלידה והיה חום סביב 40 מעלות), לא היה לה שום ערך נוסף ולא סיפקה שום מידע לגבי שום נושא, שהיינו במפלים בשוויץ והיה שם -2 מעלות היא שחכה להגיד לנו לקחת סוודר וילדים בכו מהקור ..לא היה לה ידע מינימלי וכל יעד שהגענו אליו לא הייתה את התחושה שהוסבר לנו כהלכה.. היא הייתה נותנת הסבר באוטובוס בדרך ליעד מתוך דף כתוב שהוציעה מאינטרנט ופחדה ללכת קצת שמאלה כי לא ידע איך לחזור בדרך אחרת וביעד הולכים מהר מהר בכדי לסיים אותו. אין אפשרות להתרשם מהמקום,אין זמן לצלם והכול מאוד לחוץ ובאווירה עוינת ( הייתה כועסת וצועקת על אנשים ואומרת אני זאת שמחליטה פה!) וביום לפני הסיום כמעט בכיתי ממנה בגלל יחס מזלזל . חשוב לציין שרק בדיעבד התברר לנו שהמדריכה שלנו לא כל כך מנוסה כל כך וזאת לא עבודתה העיקרית וזה ניקר בידע בחלק מהמקומות…אם משהו היה שואל על משהו שהיא לא תכננה להסביר אז לא ידעה לענות( ופגסוס תמיד מתגאה במדריכים מקצועים ביותר ועם גישה לידלים במיוד בטיול משפחות). מדריכה נתנה לנוסעים את התחושה שהיא זאת שקובעת מה עושים ואיך עושים ,למרות שאנחנו הלקוחות והיו לנו רצונות די דומים.בשעות הצהריים לא ניתן זמן הפסקה סביר בכדי לאפשר מנוחה וארוחה נורמלית והיינו נאלצים לאכול משהו קליל אם בכלל היינו מגיעים למקום שהיה ניתן להשיג אוכל מהיר…. במקרה בשבוע שהיינו היה מאוד חם והמדריכה מאוד התחשבה בנו ולא נתנה לעשות מספר עצירות לגלידה או משקה קר לילדים…..הייתה תחושה של מירוץ למיליוןרק שהיו משתתפות בו משפחותעם ילדים בגיל 5 ???

      לינה:המלונות היו ברמת 4 כוכבים. בסך הכול החלפנו 3 בתי מלון ב8 ימים. מלון האחרון שהיה מלון ישן והמזגן אצלנו לא עבד וזה היה בלתי נסבל.
      האוכל חצי פנסיון: בכל בתי המלון היה בינוני ומטה..במלון אחד שבו נשארנו הכי הרבה ימים , אף הפרידו אותנו משאר אורחי המלון והאוכל שהוגש לנו היה ברמה נמוכה מזה שהוגש לשאר האורחים במלון(לא קיבלנו הסבר מדוע?) .במלון האחרון האוכל היה מתחת לכל ביקורת ופשוט לא היה מה לאוכל..עד שלא העירו למלון לא הכינו משהו סביר לאכול.
      גם הגשת אוכל ב21:00 בערב לא תרמה כלום לחיסכון בהוצאות בטיול וגם ילדים כבר גמורים .
      תכנון המסלול :
      מעט זמן ניתן בכל יעד אליו הגענו לעיתים חצי שעה בלבד למרחק של שעתיים נסיעה,לא בטוח ששווה את הנסיעה ליעד(למעט פארק אירופה שהיה יום שלם).הכול בכדי לעמוד ביעדים שהוגדרו למדריכה גם אם זה אומר להגיע בתשע וחצי בערב למלון לארוחת הערב עם ילדים קטנים.יומיים ראשונים בשוויץ וישנו באוסטריה(חצאי ימים מבוזבזים באוטובוס)…בהחלט היה ניתן להוריד אתר אחד בכל יום בכדי לתת מרווח מסויים לקבוצה או לחלופין לישון בשוויץ ביומיים הראשונים בכדי לקצר את זמני הנסיעה הארוכים. בנוסף במסלול היו 3 שיוטים (אחד בהחלט היה מספיק).
      טיסות- בעלון שפגסוס מפרסמים מתהדרים בטיסות אלעל(סנדור). סגרנו את הטיול בחודש מרץ ובחרנו במסלול הזה עם טיסות אלעל ,אך בפועל פגסוס לא הודיעו לנו שהטיסות מבוצעות על ידי חברה ספרדית שאלעל חוכרת ממנה את המטוס, למרות שפגסוס ידעו על כך חצי שנה מראש( אל על יצאה בהודעה בכתב בנושא עוד חודש אפריל ),אך פגסוס בחרו לא להודיע לקהל הלקוחות שרכשו את טיול ושילמו עבור טיסות אלעל. לנו נודע ישירות מחברת אלעל ישירות יום לפני הטיסה .ישר פניתי לפגסוס ואחרי חצי יום של בירורים שירות לקוחות של פגסוס חזרו ואמרו שהייתה טעות והם לא ידעו ולא הספיקו להודיע ללקוחות וכוי. מה שכמובן לא נכון ,מאחר שקיבלו הודעה מאל על לפני המון זמן וגם בטיולים קודמים שיצאו בפגסוס בחודשי קיץ כבר יצאו עם חברה ספרדית ולא אל על ( סנדור) ולכן הייתה חובתם כן להודיע ללקוחות מספיק זמן מראש .
      ולדעתנו מדריך אחר מנוסה ועם גישה לילדים היה עושה את הטיול בגישה שונה וזה היה נראה אחרת.בנוסף היינו ממליצים לפגסוס לשנות את המסלול בדחיפות ולתכנן אותו בצורה יותר מרווחת שמתאימה לילדים!
      מאוד עצוב שלמרות ההמלצות שקיבלנו על החברה מאוד התאכזבנו קשות ממנה על הצורה שבה הטיול התנהל ונכון לעכשיו לא נסע איתה פעם נוספת ולא נמליץ לחברים עם ילדים לנסוע איתם.

  7. וואו לא יאומן , גם אנחנו נפלנו לסאגה דומה בחוויות הטיול הראשון שלנו שעשינו החודש ליער השחור עם חברת פגסוס….גולת הכותרת הייתה טיול משפחות מגילאי 5ומעלה :"קסמי היער השחור".- אוגוסט 2016
    וגם אנחנו שנרשמנו לא היה רשום מדריך וזה גם טעות גדולה שלנו.. פעם ראשונה
    להלן קצת דגשים ורשמים מתוך הטיול:

    הדרכה של טיול: על ההדרכה יקום ויפול הטיול ופה נפלנו ממש חזק (כמובן שגם על התלכיד של המשפחות שמקרה שלנו היה טוב והיו אנשים מקסימים בקבוצה ).
    המדריכה שלנו עשתה בתחילת הטיול רושם טוב אולם מהר מאוד איבדה את סבלנותה וכל הזמן הייצה בלחץ בכדי להספיק מקומות,לא הייתה אנושית או איכפתית ( פחדה שנעצור לשירותים בתחנת דלק עם ילדים שלא נבזבז לה זמן יקר ולא נקנה קפה או מים על הדרך ולכן חיפשה רק שירותים שאין בהם מיני חנויות ),לא התחשבה בכך שיש ילדים קטנים ( שילדים ביקשו לקנות איזה ברד או גלידה והיה חום סביב 40 מעלות), לא היה לה שום ערך נוסף ולא סיפקה שום מידע לגבי שום נושא, שהיינו במפלים בשוויץ והיה שם -2 מעלות היא שחכה להגיד לנו לקחת סוודר וילדים בכו מהקור ..לא היה לה ידע מינימלי וכל יעד שהגענו אליו לא הייתה את התחושה שהוסבר לנו כהלכה.. היא הייתה נותנת הסבר באוטובוס בדרך ליעד מתוך דף כתוב שהוציעה מאינטרנט ופחדה ללכת קצת שמאלה כי לא ידע איך לחזור בדרך אחרת וביעד הולכים מהר מהר בכדי לסיים אותו. אין אפשרות להתרשם מהמקום,אין זמן לצלם והכול מאוד לחוץ ובאווירה עוינת ( הייתה כועסת וצועקת על אנשים ואומרת אני זאת שמחליטה פה!) וביום לפני הסיום כמעט בכיתי ממנה בגלל יחס מזלזל . חשוב לציין שרק בדיעבד התברר לנו שהמדריכה שלנו לא כל כך מנוסה כל כך וזאת לא עבודתה העיקרית וזה ניקר בידע בחלק מהמקומות…אם משהו היה שואל על משהו שהיא לא תכננה להסביר אז לא ידעה לענות( ופגסוס תמיד מתגאה במדריכים מקצועים ביותר ועם גישה לידלים במיוד בטיול משפחות). מדריכה נתנה לנוסעים את התחושה שהיא זאת שקובעת מה עושים ואיך עושים ,למרות שאנחנו הלקוחות והיו לנו רצונות די דומים.בשעות הצהריים לא ניתן זמן הפסקה סביר בכדי לאפשר מנוחה וארוחה נורמלית והיינו נאלצים לאכול משהו קליל אם בכלל היינו מגיעים למקום שהיה ניתן להשיג אוכל מהיר…. במקרה בשבוע שהיינו היה מאוד חם והמדריכה מאוד התחשבה בנו ולא נתנה לעשות מספר עצירות לגלידה או משקה קר לילדים…..הייתה תחושה של מירוץ למיליוןרק שהיו משתתפות בו משפחותעם ילדים בגיל 5 ???
    זאת הייתה נפילה קשה ונהרס לנו כל הטיול ..

    לינה:המלונות היו ברמת 4 כוכבים. בסך הכול החלפנו 3 בתי מלון ב8 ימים. מלון האחרון שהיה מלון ישן והמזגן אצלנו לא עבד וזה היה בלתי נסבל.
    האוכל חצי פנסיון: בכל בתי המלון היה בינוני ומטה..במלון אחד שבו נשארנו הכי הרבה ימים , אף הפרידו אותנו משאר אורחי המלון והאוכל שהוגש לנו היה ברמה נמוכה מזה שהוגש לשאר האורחים במלון(לא קיבלנו הסבר מדוע?) .במלון האחרון האוכל היה מתחת לכל ביקורת ופשוט לא היה מה לאוכל..עד שלא העירו למלון לא הכינו משהו סביר לאכול.
    גם הגשת אוכל ב21:00 בערב לא תרמה כלום לחיסכון בהוצאות בטיול וגם ילדים כבר גמורים .
    תכנון המסלול :
    מעט זמן ניתן בכל יעד אליו הגענו לעיתים חצי שעה בלבד למרחק של שעתיים נסיעה,לא בטוח ששווה את הנסיעה ליעד(למעט פארק אירופה שהיה יום שלם).הכול בכדי לעמוד ביעדים שהוגדרו למדריכה גם אם זה אומר להגיע בתשע וחצי בערב למלון לארוחת הערב עם ילדים קטנים.יומיים ראשונים בשוויץ וישנו באוסטריה(חצאי ימים מבוזבזים באוטובוס)…בהחלט היה ניתן להוריד אתר אחד בכל יום בכדי לתת מרווח מסויים לקבוצה או לחלופין לישון בשוויץ ביומיים הראשונים בכדי לקצר את זמני הנסיעה הארוכים. בנוסף במסלול היו 3 שיוטים (אחד בהחלט היה מספיק).
    טיסות- בעלון שפגסוס מפרסמים מתהדרים בטיסות אלעל(סנדור). סגרנו את הטיול בחודש מרץ ובחרנו במסלול הזה עם טיסות אלעל ,אך בפועל פגסוס לא הודיעו לנו שהטיסות מבוצעות על ידי חברה ספרדית שאלעל חוכרת ממנה את המטוס, למרות שפגסוס ידעו על כך חצי שנה מראש( אל על יצאה בהודעה בכתב בנושא עוד חודש אפריל ),אך פגסוס בחרו לא להודיע לקהל הלקוחות שרכשו את טיול ושילמו עבור טיסות אלעל. לנו נודע ישירות מחברת אלעל ישירות יום לפני הטיסה .ישר פניתי לפגסוס ואחרי חצי יום של בירורים שירות לקוחות של פגסוס חזרו ואמרו שהייתה טעות והם לא ידעו ולא הספיקו להודיע ללקוחות וכוי. מה שכמובן לא נכון ,מאחר שקיבלו הודעה מאל על לפני המון זמן וגם בטיולים קודמים שיצאו בפגסוס בחודשי קיץ כבר יצאו עם חברה ספרדית ולא אל על ( סנדור) ולכן הייתה חובתם כן להודיע ללקוחות מספיק זמן מראש .
    ולדעתנו מדריך אחר מנוסה ועם גישה לילדים היה עושה את הטיול בגישה שונה וזה היה נראה אחרת.בנוסף היינו ממליצים לפגסוס לשנות את המסלול בדחיפות ולתכנן אותו בצורה יותר מרווחת שמתאימה לילדים!
    מאוד עצוב שלמרות ההמלצות שקיבלנו על החברה מאוד התאכזבנו ממנה על הצורה שבה הטיול התנהל ונכון לעכשיו לא נסע איתה פעם נוספת ולא נמליץ לחברים עם ילדים לנסוע איתם.
    פניתי לפגסוס ונכון לכרגע סמנכ"ל פגסוס איתמר ניר בודק את הנושא , אבל אני מקווה שאני עוזרת למטיילים אחרים לא לעשות את אותה הטעות שאנחנו עשינו הקיץ ושילמנו עליה ביוקר

  8. חזרנו מטיול מדרום אמריקה לפני חודש במרץ 2017.
    היה נחמד והמדריך היה בסדר, ידע להעביר לנו את החומר אך היה קצת נודניק בהערות שלו ,התנהג כאילו אנחנו ילדים שזו נסיעתנו הראשונה.
    יצאנו לטיול בברזיל ארגנטינה וצילי.
    רוב המלונות היו סבירים, אך חלק מהמסעדות היו מתחת לכל ביקורת , המסעדות חלקם פשוט לא ראיות להיכנס לאכול שם,וחלקם בסדר.
    הבעיות שבגללן לא ניסע יותר עם פגסוס נבעו בגלל התנהלות החברה איתנו יום לאחר שהעברנו להם את התשלום. בגדול הם עדיין חיבים לנו החזר כספי על דברים ששילמנו ולא קיבלנו.
    החברה בצעה החזר חלקי והבנק חייב אותנו בעלות העברת הכספים על חשבוננו .
    למרות הבטחות להעביר לנו תשלום בסכום מסויים החליטו לשלוחלנו מייל ובו הודעה על זיכויי סכום זעום שמסתכם בדולרים בודדים שהעלות של הבנק גדולה מהזיכויי.
    לסיכום שרות הלקוחות של פגסוס על הפנים חושבים שהלקוחות טיפשים אך לא לקחו בחשבון שכל השיחות מתועדות ומוקלטות לא רק על ידם והבטחות ומה ששולם צריך לקיים, זו היתה נסיעתי האחרונה איתם.

  9. תשמעו איך הופך טיול מאורגן בחו"ל עם חברת "פגסוס" לסיוט. 13.8.2017
    איך החברה מתנערת מכל אחריות ללקוח שלה.
    ואז תחליטו אם מתאים להסתכן בחוויה דומה.
    אני חוזר עם הקבוצה מהטיול המאורגן בבולגריה לנמל התעופה. המדריך של החברה נפרד מאיתנו מחוץ לטרמינל. אנחנו נכנסים ומגלים שהטיסה מסופיה לנתב"ג נדחתה ב-4 וחצי שעות. השעה 20:00, הטיסה תצא ב-4:00 בבוקר. מה נעשה? מחכים. אנחנו נדרשים להכנס עם הקבוצה לאולם מבודד בלי חלונות ולא מאוורר. שם גילינו שבעוד שאנחנו שם, מרבית הנוסעים האחרים קיבלו הודעה מחברת התעופה ורק מארגנת הטיול שלנו, "פגסוס", לא חשבה לעדכן אותנו או לדאוג ללינה ושלחה אותנו לחכות. אז מחכים. מגיעה השעה 4:00 לפנות בבוקר וכלום. 5:00 לפנות בבוקר, וכלום. אני כלוא באולם מבודד ואין שום נציג לדבר איתו. לצידי אנשים מבוגרים בני 70 ו-80. מתייבשים בלי מיזוג אויר למשך שעות ארוכות בחוסר ודאות. מתחילים להרגיש רע. אישה מהקבוצה מקיאה מהמחנק. כל חוויות הטיול מתחלפות בתסכול קלסטרופובי. רק ב-8:00 בבוקר, לאחר יותר מ-12 (!!) שעות של המתנה עולים למטוס.
    אני חוזר ארצה אחרי לילה מורט עצבים שקלקל את כל החופשה. יוצר קשר בכתב עם חברת פגסוס. מבקש הסבר, מצפה להתנצלות, להצעת פיצוי. כלום. חמישה שבועות עברו מאז המכתב ששלחתי ועדיין שום מענה. חברת "פגסוס" שידעה לקחת את כספי כאילו נעלמה מעל פני האדמה. זה השירות שלכם? איפה האחריות השילוחית שלכם?! צלצלתי ודרשתי לדבר עם מנכ"ל "פגסוס" או נציג מטעמו. לשאול אותו למה לא נכנס איתנו המדריך לבית הנתיבות בנמל התעופה? האם הוא ידע שהוא מפקיר אותנו ל"לילה לבן" של המתנה מבלי לעדכן אותנו? הרי יכלנו לחזור לעיר ולישון לילה ולהגיע לטיסה בבוקר. מדוע "נכלאנו" באולם המבודד והמחניק? והעיקר, איפה האחריות של אנשי "פגסוס" להתעדכן על דחיית הטיסה ולעדכן את הקבוצה? הנציגה הטלפונית בשירות לקוחות של "פגסוס" מצטערת, היא לא יכולה לעזור. היא רק יודעת לומר ש"המנכ"ל לא נפגש עם לקוחות, ומאחר ואין לנו תשובות, כדאי לוותר על הפגישה".
    חברת "פגסוס" – הרסתם את החופשה שלי!
    חברה שמתגאה באתר שלה שהיא חתומה על "תו אמון הציבור". את האמון שלי איבדתם לתמיד. עם שירות כזה, רק שלא להזדקק לכם.
    לא רציתם לדבר איתי או לקחת אחריות, אז אני מקווה שהפוסט הזה יגיע אליכם.
    ואל כל מי ששוקל לטייל איתכם. שידעו מה עשוי לקרות גם להם.

  10. עשיתי מחקר יסודי למדי וסרקתי 72 תגובות על חברות טיולים מאורגנים. פגסוס קיבלה את הציון המצטבר הנמוך מכולם. זה לו מדגם מייצג, אבל זה די מספיק כדי להחליט עם מי ליסוע.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.