בנימין נתניהו ואריק איינשטיין –ידידות מופלאה


משפחת נתניהו שוב בכותרות. אתמול (ב' 1.12.2013) פרסמה לשכת ראש הממשלה את פירוט הוצאות האחזקה שהמדינה משלמת בעבור דירותיו של ראש הממשלה. המעון הרשמי, הווילה הפרטית בקיסריה והדירה הפרטית בירושלים.

המידע לא נמסר בהתנדבות. משרד ראש הממשלה לא פרסם את הפירוט במסגרת תקציב המדינה. גם סרבו למסור את הפירוט לתקשורת עד שבית המשפט כפה את הפרסום, בהתאם לחוק חופש המידע, לאחר שעיין בעתירה של עמותה שפנתה בנושא.

במצב כזה ברור שהנושא קופץ לכותרות. אפשר למצוא בפירוט ההוצאות סעיפים פיקנטיים. אלפי שקלים בעבור נירות ריחניים, מזוזות, חשבונות מים ועוד.

לא הייתי נדרש לנושא כלל בשל גובה ההוצאות. מדובר בראש הממשלה. יש הוצאות וצריך שהמדינה תאפשר לו לכסות אותן בלי חטטנות יתר.

גם הסבר התגובה שפרסמה לשכת ראש הממשלה סביר . לא הייתי נטפל לפרטים שם.

אבל מה שעורר אצל רבים תמיהה הייתה פתיחת התגובה. בלשכת ראש הממשלה מצאו להסביר את התייחסותם לדרישת המידע בנושא כניסיון היטפלות לראש הממשלה. יותר מזה לניסיון ״למצוץ את דמו״. החברים בלשכת ראש הממשלה גייסו לצורך ההוכחה דברים שאמר אריק איינשטיין המנוח בראיון מלפני שנים ( ראיון משנת 1998, לפני 15 שנה ) בקשר להתייחסות הציבורית לנתניהו.

כך נפתחה הודעת לשכת ראש הממשלה אתמול (1.12.2013) בתגובה על שאלות שהוצגו בעקבות פירוט ההוצאות המשולמות על ידי המדינה על אחזקת הדירות של משפחת נתנייהו:

"נבקש להתחיל את תגובתנו, בציטוט מדבריו של אריק איינשטיין ז"ל בראיון לעיתון ידיעות אחרונות בשנת 1998: 'בראש הממשלה נתניהו נוהגים באי צדק נורא. מתעללים בו ואני פשוט מזועזע מעוצמת הזלזול והשנאה שמפגינים כלפיו. עד כמה אפשר למצוץ לו את הדם עד לאן אפשר ללכת עם הכניסה לחדרי החדרים'".

אפילו אריק איינשטיין אמר… טוענים בתגובה לצורך הוכחת הטענה כי בתקשורת ״מוצצים את דמו של נתנייהו״

נו באמת…..

עדיף היה להביא את התגובה ללא הציטוט הזה. היא מספיקה בהחלט לצורך ההסבר. לא צריך לנכס את ״הפסקול של המדינה" לעניין זה, במיוחד כשמדובר בהתייחסות מלפני שנים שנגעה בכלל לאירוע אחר הקשור בביבי. תנו לו לנוח בשקט.

3 תגובות על ״בנימין נתניהו ואריק איינשטיין –ידידות מופלאה״

  1. לראש הממשלה יש בית רשמי הוצאות אבטחה לבתים הפרטיים הן מקובלות כי הוא זכאי לאבטחה, אבל למה הוצאות אחרות הרי זה בית שלא משמש אותו לעבודה?!

    1. תוספת
      שמעתי את לימור לבנת מגינה על נתניהו ואמרה ש"לא צריך לצפות מראש המדינה…" חבל שלשרת החינוך יש או בורות או בעיה בהבנת הנקרא הסעיף הראשון בחוק יסוד הנשיא אומר "בראש המדינה עומד נשיא". לכן נתניהו הוא רק רשות הרשות המבצעת. נכון שיש עיתונאים שמכנים השנים האחרונות את אשת ראש הממשלה "הגברת הראשונה" אבל כאן אני חושב שאריק איינשטיין מתאים לציטוט על רמתם של אותם עיתונאים.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.