תרומת ערוץ 1 להצתה בבית הספר הדו לשוני בירושלים

האם כתבה בטלוויזיה בה הוצגו תלמידי בית הספר הדו – לשוני בירושלים כתומכים בטרור הערבי לכאורה ,שימשה כמעין "קריאת כיוון" למבצעי ההצתה וכתובות הנאצה בבית הספר כמה ימים לאחר השידור.


מעשה ההצתה (במוצ"ש 29.11.2014) בבית הספר הדו לשוני בירושלים, וכתובות ההסתה והגזענות ( נגד ערבים) שהמציתים הותירו אחריהם, עוררו גל של גינויים. החל מראש העירייה ושר החינוך, דרך שרת המשפטים וחברי כנסת, הורי התלמידים, יהודים וערבים, והתלמידים עצמם. גם ראש הממשלה הצטרף למגנים כמה שעות אחרי האירוע.

בית הספר נמנה על רשת בתי הספר "יד ביד" המפעילה מספר בתי ספר דו-לשוניים במקומות שונים בארץ ובכללם בירושלים. כל בית-ספר ברשת מנוהל במשותף על ידי מנהלים יהודים וערבים, ובכל כיתה מלמדים מורים יהודים וערבים במשותף. בכל שנתון נשמר האיזון המספרי בין תלמידים יהודים וערבים. תלמידים בכל הגילים לומדים הן בעברית והן בערבית, להוקיר את תרבותם ושפתם, תוך כדי הבנת השוני של חבריהם. השלום, השוויון, ההבנה ודו-קיום בין הקהילות היהודיות והערביות בישראל, משמשים עקרונות יסוד בלימודים בבתי הספר הדו לשוניים.

בגלל הערכים החינוכיים בהם דוגל בית הספר, הוא זוכה להערכה מצד משרד החינוך ועיריית ירושלים. צריך לציין כי ישנם גם כאלה, שאינם אוהבים את האופן בו פועל בית הספר. השכנים היהודיים המתגוררים בקרבתו, יוצאים נגדו. הם אינם אוהבים עירוב של תלמידים יהודים וערבים במסגרת חינוכית אחת. ואכן, מפעם לפעם בעבר, סבל בית הספר מהתנכלויות של גורמים שונים קיצוניים בהשקפתם.

אבל מה גרם דווקא עכשיו למעשה הבריונות וההצתה? קשה לדעת בוודאות. אין ספק כי המתח בין יהודים וערבים בירושלים והמצב הביטחוני המתוח בעיר, עשו את שלהם. פעולות מסוג "תג מחיר" , אינן חדשות בעיר הבירה המאוחדת/מחולקת. אבל מדוע דווקא בבית הספר הזה?

גם אם אין הסבר מדויק, הרי תלונה שהגישו לפני מספר ימים, מורי ותלמידי בית הספר כנגד ערוץ 1 , למועצת העיתונות, לשר החינוך ולמנהלת מחלקת החדשות בערוץ ,כנגד כתבה שסילפה לדבריהם, את דמות בית הספר והציגה את התלמידים כתומכים בטרור הערבי, יכולה להציע הסבר. כי אם באמת תלמידים בבית הספר תומכים ומעודדים טרור כפי שנטען/נרמז בכתבת הטלוויזיה – אזי פעולה מסוג "תג מחיר" כנגדו, תהיה "תגובה ציונית הולמת" בעיני קיצונים יהודיים.

באתר "וואלה" שחשף את דבר התלונה טוענים התלמידים כי " הכתבה ששודרה בערוץ מסולפת ושקרית הוציאה מהקשרם דברים התלמידים, וזאת על מנת להציג אותם כתומכי טרור ואלימות" .לדבריהם "הכתב חתך את הראיונות, ובנוסף הכניס בין דברי תלמיד אחד לאחר את הצילום של הפיגוע בתחנת הרכבת בעיר". את ההשמצות נגדם, טוענים בני הנוער, המשיך כתב הטלויזייה לאחר השידור גם בפייסבוק, בו כינה את בית הספר כהזוי. ערוץ 1 דחה את הנטען בתלונה.

לקריאת תלונת התלמידים ולצפייה בכתבה יש להקליק על הקישור.

נותר רק לתהות אם הייתה בשידור "קריאת כיוון" למבצעי פעולת "תג המחיר" ולהצתה שהתרחשה די בסמיכות לשידור ומועד הגשת התלונה.

%d בלוגרים אהבו את זה: