ראשי > אקטואליה > הטרדה מינית ככלי שיווקי?

הטרדה מינית ככלי שיווקי?


בכלי התקשורת של סוף השבוע שעבר אמורות היו להתפרסם שתי כתבות יחצניות שנועדו לקדם סדרת מתח בטלוויזיה והצגה אחת. אין שום קשר בין השתיים. [פרט לנושא אחד -הטרדות מיניות].

קידום מופעים, הצגות, ספרים,תצוגות אפנה תכניות ריאליטי בטלויזיה ומה לא הם תופעה די נפוצה בתקשורת של ימינו. קשה היום להפריד בין "תוכן שיווקי" לבין אייטם חדשותי/מערכתי.

ענף יחסי הציבור גדוש בדוברים/יחצנים שזה תפקידם. התחרות רבה. מה לא עושים על מנת להחדיר "אייטם"  לתכנית טלוויזיה או כתבת מגזין בעיתון רב תפוצה. הבעיה היא שכדי "למכור" אייטם כזה, צריך היחצן לספק איזה סיפור עסיסי שעל גבו יינשא התוכן השיווקי, אחרת אין "דיל". כך למשל כשמופיע ספר חדש והוצאת הספרים רוצה לקדם את השיווק שלו מזמנים את הסופר לראיון בכלי תקשורת נפוץ שידבר בשבחו של הספר. אבל המערכת רוצה משהו אחר. בהזדמנות זו שיספר הסופר על חוויותיו כילד מוכה, או לחילופין איך נאבק במחלה קשה, או כל אירוע אחר סוחט התרגשות ודמעות, העיקר שלא ירבה מילים על הפריט שלשמו זומן לראיון על מנת לקדמו. הדברים מתנהלים כך לכל אורך הקו. המרואיין אמור לספק מידע אישי על התרחשות דרמטית /כואבת/ טראומטית שחווה בעברו ובתמורה יאוזכר הספר/הדיסק או ההצגה החדשה שמבקשים לקדמה .

רב המרואיינים נענים ,חלקם ברצון, אחרים מתוך הכרח כי ההצגה חייבת להימשך….אבל לא כולם מסכימים לשתף פעולה, חרף לחצי המו"ל/ההפקה/משרד יחסי הציבור .

ההצגה ,במקרה שלפנינו היא הצגת הקאמרי "ארוחות טעימות" שעלתה באחרונה על הבימה. במסגרת שיווק הצגה זו הוסדר ראיון בגיליון סוף השבוע של העיתון "ישראל היום" עם אחת השחקניות הבולטות המשתתפות בהצגה, לימור גולדשטיין. הרבה על ההצגה לא סופר בראיון הזה. גולדשטיין פרשה שם פרשה של הטרדה מינית שחוותה לפני רבע מאה [25 שנה] . היא לא נקבה בשם המטריד רק אפיינה אותו כאחת מהדמויות הדומיננטיות בזמנו בעולם התיאטרון בארץ. היא סיפרה גם על פרשת הטרדה שנייה כלפיה מצד צלם בחדר האיפור. היו בתיאור פרטים כואבים. האם זה היה במסגרת הקידום/השיווק של הצגת הקאמרי ? – אני לא מאמין!

אבל כמה שעות לאחר צאת  העיתון, הופיעה השחקנית בכתבה מרכזית ב"יומן שישי" בערוץ 2 גם שם נאמר כי היא מופיעה לרגל עליית ההצגה "ארוחות טעימות" בקאמרי. בכתבה שולבו גם קטעים ותמונות מההצגה, אבל רב הראיון הוקדש לסיפורה של השחקנית בדבר אותן הטרדות מיניות שחוותה. לא כאן המקום לפקפק בנאמר. אבל האם זו הדרך להביא לידיעת הציבור פרשיה כזו?  נכון שלתאטרון יש צורך לשווק ולקדם את ההצגה, האם חייבים לשלב בכך פרשה של הטרדה מינית? מה זה קשור ?

ובאותו עניין אבל הפוך: שוב ערוץ2. הפעם התכנית "שש עם עודד בן עמי". לאולפן מוזמנת השחקנית רונית אלקבץ לשיחה על סדרת מתח בטלוויזיה,שהופקה בצרפת ובה היא – אלקבץ – מגלמת את תפקיד ראש הממשלה. [הסדרה אמורה לעלות לשידור גם בארץ].  אלקבץ הגיעה לאולפן על מנת לדבר על הסדרה ועל תפקידה בה.

אבל זה לא מעניין את ההפקה,את המגיש עודד בן עמי ואת הכתב יונתן ריגר. הם מעוניינים שאלקבץ תדבר על פרשת איבגי ואלקבץ לא מעוניינת . היא מבקשת להתרכז בנושא לשמו הזמינו אותה לאולפן.

הכתב מתעקש שתדבר על פרשת איבגי ואלקבץ קמה במחאה ועוזבת באמצע  השידור את האולפן.

"מוזר מאד, התנהגות לא מכובדת" – מגדיר את השחקנית המנחה עודד בן עמי.

ואני אומר לאלקבץ – כל הכבוד! ולבן עמי וכתבו – אני אומר תתביישו!

שפטו בעצמכם:

 

 

 

 

 

 

:קטגוריותאקטואליה
  1. 1 במרץ 2016 ב- 13:36

    אלקבץ ראויה לכל שבח. היא עמדה על זכותה מול שני מייצגים של החוצפה הישראלית.
    החוצפה הישראלית רואה בהטרדות המיניות איזה משהו שולי שגונב את תשומת הלב מהדברים "האמתיים" ולא היא. הגיע הזמן למלחמה עקבית ומתמשכת בתופעות ההטרדות המיניות.

    הגבר גבר הישראלי רואה בהטרדות המיניות רק איזו הזדמנות לכמה "דאחקות". לקרבנות נהרסים כל החיים ואילו הגבר גבר הישראלי לא מוכן שיבלבלו לו את המוח – כל הזמן – ובפרט עם הזוטות האלה.

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: