קצרים בתקשורת: הרוצח מערערה, תחזיות מזג האוויר

ככל שהרוצח, ערבי ישראלי, שביצע את פיגוע הרצח בת"א, מסתובב חפשי תופנה אצבע מאשימה לעבר ערביי ישראל ותושבי ערערה, ואצבע מגנה כלפי המשטרה והשב"כ על שלא הצליחו לסכל מראש את הרצח, ומשזה התרחש לא מצליחים לשים במהירות את היד על הרוצח.


התחזית: הסערה הגדולה לפתיחת חורף 2016 לא התרחשה. אבל החזאים לא טעו. הם ניבאו גשמים, קור וגם רוחות. שלג? בחרמון ובצפון. בירושלים? לא כל כך, אולי. הם גם הוסיפו מילות הסתייגות שהכל לא כל כך בטוח ויכולים להיות שינויים לכאן או לכאן.

אבל כאמור עד למועד כתיבת דברים אלה, לא הייתה דרמה. ירדו גשמים בכמותיות נכבדות, פה ושם כבישים נסגרו לכמה שעות, פה ושם הפסקות חשמל נקודתיות שתוקנו די מהר. התנועה בכבישים הראשיים זרמה. [אין חידוש בעובדה שחייבים לנהיגה זהירה במיוחד בימי גשם וחורף.] לא נסגר אף כביש מרכזי, ולא דווח על הצפות ופינוי דיירים מבתיהם.

אבל מי שהעצים את הצפוי היו עורכי מהדורות החדשות במיוחד ברדיו ובטלוויזיה. הם הקפיצו את החזאים לראש המהדורות, בנוסף למקום הקבוע שלהם בסוף המהדורות. הם הכניסו בפתיחים אפשרות לשלג בירושלים, וככל שעבר זמן הם חידדו את הציפיות לכדי ודאות קרובה. התוצאה הייתה דרמה. החורף יכה כאן בעצמה.. טון הדיווחים גרר אחריו את הרשויות. הן הציפו ת כלי התקשורת בהודעות על היערכות לקראת הצפוי [מפלסות, שרשראות לתנועה בשלג וכיו"ב'. חברת חשמל הציגה לראווה את חדר הבקרה, והודיעה על תגבור צוותי התיקונים.]

הורים רבים לא שלחו את הילדים לבית הספר, אף שעל ביטול לימודים הודיעו רק בצפת, ובאזורים גבוהים יותר.

הפיגוע הרצחני בת"א קטע באחת את דיווחים בנושא, שהיו בעצם לא יותר מ"דיווחי אוירה". מתי ילמדו אצלנו לדווח עניינית ולא לנפח כותרות? רק שבמהדרות הקרובות לא יטיחו בפני החזאים את השאלה " אפוא טעיתם הרי בסך הכל זה לא היה נורא כל כך".

הרוצח מערערה: ככל שחולפות השעות והרוצח –ערבי ישראלי מהכפר ערערה- עדיין חפשי עם נשקו, והמצוד אחריו נמשך מתחזקת הפגיעה בערביי ישראל, שהאיש הזה גורם.  אמנם אביו שזיהה אותו בתמונות ממצלמות האבטחה מסר  ביזמתו את פרטי הרוצח, בנו, למשטרה. אמנם תושבי הכפר חזרו והדגישו בפומבי בפני כל מי שהסכים לשמוע שם מזועזעים מהרציחות, הם מגנים את הרוצח, ואם ידעו דבר על מקום הימצאו יסגירו אותו לכוחות הביטחון, אמנם מגישי החדשות טרחו שלא לכרוך את פעולת הרוצח מערערה עם כלל ערביי ישראל, אבל כל זה לא מספיק.

בימים הקרובים ישמעו קולות אחרים. וככל שהרוצח מסתובב חפשי תופנה אצבע מאשימה לעבר ערביי ישראל ותושבי ערערה ואצבע מגנה כלפי המשטרה והשב"כ על שלא הצליחו לסכל מראש את הרצח, ומשזה התרחש לא מצליחים לשים במהירות את היד על הרוצח.

 

 

 

 

 

 

תגובה אחת בנושא “קצרים בתקשורת: הרוצח מערערה, תחזיות מזג האוויר”

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.