ראשי > תקשורת, תקשורת ופרסום > הפרסום ברדיו עובד… הפוך

הפרסום ברדיו עובד… הפוך


היום (א') ערב יום הזיכרון לחללי מלחמות ישראל. מחר (ב') יום הזיכרון. צמוד אליו יום העצמאות ה-66 למדינה ובתפר בין שני הימים הללו טקס הנפת הדגלים והדלקת המשואות המסורתי בהר הרצל' שבמסגרתו הדלקת 12 משואות ע"י קבוצת אישים נבחרים שתרמו למדינה בתחומי החיים השונים. השנה ידליקו את המשואות 12 נשים.

הדלקת המשואה בטקס 'נחשבת לאות כבוד שהמדינה מכבדת בו את מדליק המשואה שנבחר. בטקס מספר המנחה על תרומת האישיות למדינה, ומדליק המשואה כולל בדבריו פרטים ביוגראפיים והתייחסות לאלה שלכבודם הוא מדליק את האש ותמיד מסיים במילים ולכבודה של מדינת ישראל. הטקס משור בשידור חי בכל ערוצי הרדיו והטלוויזיה.

עד כאן הכול ידוע. זו כבר מסורת בת עשרות שנים.

השנה נקשר לטקס ובמיוחד למדליקי/ות המשואות משהו נוסף. בערוצי הרדיו עולה בימים האחרונים (גם היום) תשדיר פרסומת מסחרי בנושא. כך הוא נפתח:

קריין אני רועי, בנם של מוטי ומיכל מתכבד להשיא משואה זו ביום העצמאות ה66 למדינת ישראל ולכבוד … וכאן בא ה"פאנץ ליין" … מבצע המכירות הגדול של "אוריקה". (חברה למכירת משקפיים. ) ברקע מושמעות תשואות סוערות."ולתפארת מדינת ישראל". קריין נוסף "מכסה" את מחיאות הכפיים בטקסט נוסף: "כל המשקפיים ב -66 ₪ בלבד לרגל מבצע העצמאות ב"אוריקה"…

עד כאן תמליל התשדיר. הוא עולה בזמן הנחשב כמועדף כמה שניות לפני מהדורות החדשות. לתשדיר הזה גירסה נוספת. הפעם את טקסט הדלקת המשואה קוראת אישה. אם אני לא טועה שמה דנה ושם הוריה הפרסומיים שונה. זה כמובן חוקי. אין לי טענות לרעיונאי מטעם חברת הפרסום שהגה את הגימיק. אין גם טענות למקבלי ההחלטות בחברת אוריקה שאישרו את הטקסט ומוכנים לשלם בעבור שידורו. לא כל אחד חייב להיות בעל רגישות ציבורית.

יש לי טענות לרשות השידור. בכל זאת גוף ממלכתי, השידור הציבורי וכו'.. הכול הולך אצלכם. גם עשיית צחוק ממדליקי המשואות? גם פגיעה בטקס והפיכתו למקדם מכירות למשקפיים. בעיני זה לא יותר מגסות רוח, וטיפשות. אין מי שבודק ברשות השידור טקסטים? האם למי שבודק טקסטים כאלה אין קנה מידה למה ראוי ומה לא?

תגידו טעות אנוש (או לא) זה לא קורה כל פעם.

אבל לא. זה כן קורה מפעם לפעם. הנה בימים שלפני פסח (זה לא היה כל כך מזמן) רץ בערוצי הרדיו התשדיר בעל הטקסט הבא:

ילד: אמא, תגידי נכון שיציאת מצריים הייתה יציאה קשה?

אמא: כן.

ילד: אז למה הם לא השתמשו ב…. כאן הוא נוקב בשמו של תכשיר לטיפול בעצירות. אח"כ מוסיף קריין נוסף דברים בשבח התכשיר.

יציאת מצרים כרקע לפרסום להגברת מכירות תכשיר כנגד עצירות? (יציאה קשה..) אפשר לחזור גם כאן על השאלות שנשאלו בפיסקה הקודמת. אבל מי שומע שם.

אולי רשות השידור הציבור החדשה שתוקם לאחר החלטת הממשלה היום, תיתן דעתה גם על דברים כאלה.

המחיר של עיתון "סופשבוע" על הגובה

לפני כמה ימים אושרה סופית מכירת"מעריב" לקונצרן התקשורת של "הג'רוזלם פוסט" הכולל גם את העיתון החדש יחסית "סופשבוע". בהודעה לקוראים בגילון האחרון דווח על המהלך, נאמר שמעתה יכלול גיליון סוף השבוע תוספות מגוונות שיתאפשרו עקב רכישת "מעריב". כל זאת החל מהשבוע הקרוב, כי מועד אישור המכירה בא בצמוד למועד הופעת העיתן השבועי ולא היה אפשר להספיק.

משהו אחד כבר בוצע בגיליון האחרון שכבר יצא – כותרת העיתן שונתה מ"סופשבוע" ל"מעריב סופשבוע".

עוד דבר כבר בוצע: הנהלת "סופשבוע" או מי שמחליט שם, החליטו להקפיץ מייד וכבר בגיליון שיצא, ללא שום תוספת תוכן, את מחיר העיתון ב-.50% לא פחות. מ -10 ₪ לגיליון ל-ל-15ש"ח לגיליון, וכל זאת בלי הסבר לקוראים להעלאת המחיר ובלי שום שינוי כאמור,בהיקף העיתון או בתכניו.

יכול להיות שהם חושבים שם שהציבור שקונה את העיתון החדש הוא מטומטם ויעבור בשתיקה על עליית המחיר הדרסטית ללא שום הסבר.

שאלתי בשירות הלקוחות של העיתון ולא ידעו להסביר, רק אמרו כך הוחלט. נמתין לראות כיצד יגיבו הקוראים המשלמים של העיתון…..

  1. 4 במאי 2014 בשעה 18:45

    א. הכל מתחיל ונגמר בנו. הם מקפיצים מחיר ואנחנו מסחורתם מתעלמים? ממש לא. הפוגעים לנו בסמלים ומקדמים מוצרים סומכים על הפרסומאים שיודעים שזה יעיל ולעסקיהם יועיל.
    ב. צריך להשתחרר קצת מקדושת הסמלים. ביקיני דגל ארה"ב לא גורם לאמריקאי אלא סקרנות למה שבעטיפה. ככה זה צריך להיות. הסמל צריך להיות חביב על הקהל ולא נכפה עליו כגיגית.
    ג. מה שראש הממשלה ביבי עושה לשואה הוא שצריך להדאיג. רק להציג קצה שורש דעתי אתייחס לטענה שאבו מאזן חבר לחמאס במטרה להביא עלינו שואה. נו באמת. זו איוולת.
    יש לנו מדינה ויש לנו צבא. לא סתם צבא הגנה אלא הצבא החזק במרחב. זו איוולת לטעון שיש בכוחו של משהו במרחב לגרום לעם היהודי לעוד שואה.בשואה לא הייתה ליהודי כל יכולת הגנה. כל נושא נשק גבר עליו.

  1. 12 במאי 2014 בשעה 18:27
  2. 26 ביולי 2014 בשעה 14:12

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: