שירותי אחזקה פירטיים בחסות חברת yes


yes לוגובימים האחרונים שב וחזר אצלי זיכרון מימים רחוקים. בזמנו, לפני היות חברת "הוט" וחברת "יס" פעלו במדינתנו חברות כבלים. בכל איזור הזיכיון היה שייך לחברה אחרת. לא זוכר בדיוק את השמות שלהן, אבל ,אם אני לא טועה המילה "זהב" הופיעה בשמות די הרבה. לא היו יותר מידי ערוצים והשידור היה אנאלוגי ,שיטה פחות מתקדמת מאשר היום.

נקודת התורפה של החברות הללו הייתה הקלות בה ניתן היה לעקוף את נקודות החיבור לתשתית שלהן. בצורה כזו רבו האזרחים שהצליחו להתחבר לשירות באופן פיראטי בלי לשלם. חברות הכבלים נאבקו בתופעה. שלחו פקחים,ביצעו ניתוקים, פתחו תיקים פליליים והגישו תביעות משפטיות. לא נעים.

התופעה כיום כבר לא קיימת, בעיקר בזכות שיטת השידור הדיגיטלית . למה בכל זאת נזכרתי בתופעה הזו דווקא בימים אלה? תשמעו סיפור איך היא – הפיראטיות- חזרה ופקדה את ביתנו והפעם בחסות חברת " יס".

לא מאמינים? תשמעו סיפור.

לפני כשבועיים החלו להופיע בטלוויזיה אצלנו פסים על התמונה, אפשרויות ההקלטה דרך הממיר שובשו, ושירות הvod הפסיק לפעול.

מוקד השירות של "יס" פעל ביעילות. עוד באותו ערב התייצב אצלנו טכנאי של החברה על מנת לתקן. הבחור בדק את הצלחת, החליף עינית בזרוע הצלחת אבל פסק כי השיבוש מקורו בצמרת ענפי העץ בגינתנו שכמעט ונושקים לצלחת הלווין המותקנת אצלנו . צריך לגזום –קבע ואז הכל יחזור לתקנו.

המסקנה לא כל כך התקבלה על דעתנו. איך זה קורה הכי ביום אחד מצליח העץ למתוח את ענפיו עד כדי שיבוש הקליטה. הרי עד אתמול הכל היה בסדר. טלפון נוסף למוקד השירות, ויכוח קצר ונקבע מועד קרוב לביקור טכנאי נוסף.

אבל – הבחור לא הגיע. במוקד השירות טענו שכבר היה אתמול אולי החליט מישהו שהדבר מיותר על אף השיבוץ. מכל מקום נקבע מועד חדש לביקור טכנאי נוסף. (שלישי במספר) זה הופיע ושוב פסק אין ברירה צריך לקצץ ענפים. במקביל ,ליתר ביטחון, למקרה שלא ימצא גוזם עצים גבוהים במהרה, נשבץ קבלן להעתקת מיקום הצלחת.- מה איכפת לכם? תמיד אפשר לבטל.

אבל –נחמת עניים (בסוגרים) גם במצב של שיבוש קליטה ניתן לצפות בערוצים שאינם HD לפחות זה.

ההמשך היה עוד יותר לא נחמד.

נקבע מועד לביקור גוזם עצים מוסמך. ערב בואו נותקה הצפיה לחלוטין אצלנו מסך שחור. לאחר הגיזום ,מלאי תקווה שהבעיה נפתרה כמובטח הפעלנו את מכשיר הטלוויזיה. כלום. נאדה.מסך שחור.

זה כבר הרגיז על באמת.

שוב שיחה למוקד, שוב טחינת הסיפור, תוך דרישה לבדוק עם בעל תפקיד בכיר מה הולך פה. נציג שירות בכיר מודיע לנו שהוא אישית יטפל. לאחר זמן קצר הוא חוזר. מתברר כי אותו טכנאי להזזת צלחת –ליתר ביטחון- שובץ לביקור אצלנו באותו יום. הוא כבר יתקן מה שצריך מבטיח הנציג הבכיר.

יפה מאוד השבנו. אבל לאחר הגיזום קו הרקיע פתוח ואין שום צורך בהזזת הצלחת. אני מעדכן מיד מודיע לנו הבכיר.

כשהגיע הטכנאי המיוחל הוא התחיל לחפש בגינה מקום להעתקת הצלחת. הסברנו שלא צריך כבר. אבל הוא בשלו רשום אצלי הזזת צלחת. ויכוח שבסופו מתקשר הבחור למוקד שלו. הלקוח אומר שביצע גיזום לפי ההנחיות ומסרב להעתקת הצלחת.אין אצלו קליטה מה עושים?

תחילת הסוף הטכנאי מתחיל להתקפל. בדרכו החוצה הוא שואל אותי "איפוא ארון התקשורת של הדירה"? הראיתי לו ואז הוא שואל אותי " מה זה הכבל החיצוני היוצא מהארון מי התחבר אליך"? לא יודע השבתי. "איש לא דיבר איתי". הבחור נכנס לאמביציה. אני בודק. בוא תראה הוא אומר לי מישהו ניתק את את הכבל לדירתך. על כן לא הייתה לך צפייה כלל.

ברור קצר אצל השכנים מעלה תוצאות. לפני כמה ימים מבקר בבניין טכנאי מטעם חברת יס על מנת לתקן שיבושים בקליטה אצל שכן. שכלא הצליח לפתור את הבעייה מצא דרך מקורים התחבר בדק בארון התקשורת הדירתי שלי וגילה כי יש שם סיגנל קליטה. מיהר וחיבר כבל לשם, ותוך כדי כך ניתק את הסיגנל המוביל לדירתי ובעיית השכן נפתרה.

איך עושים דבר כזה שאלתי את הטכנאי ובמוקד השירות. ממתי טכנאי "יס" פותרים בעיות באופן פיראטי? איך זה פותחים ארון תקשורת של מן דהוא, בלי לידע אותו, מלבישים על הצלחת שלו קליינט נוסף ותוך כדי כך מנתקים אותי . בנוסף משאירים כבל גלוי וחשוף על המדרגות דבר המהווה מפגע בטיחותי. שאלתי גם בדירת השכן בו מדובר וגם הוא לא ידע דבר על מה שנעשה. רק שבסוף חזרה הקליטה אצלו. לא היה לי מושג,הוא מוסיף, שבאותה הזדמנות ניתקו אתכם ושהיום אני מחובר לאות הצלחת שלכם. מה יהיה אני שואל את הטכנאי שעמל על החזרת החיבור לתקנו, מה יהיה אם אחליט להתנתק מחברת "יס" מה יהיה על השכן? טכנית משיב לי הטכנאי הוא ינותק שהרי צלחת הלווין אצלך אם תחליט להתנתק לא תהיה פעילה.

פנתי לחברת "יס" וביקשתי זיכוינ על הימים בהם לא הייתה אצלי צפייה, פיצוי כמובטח בחוק על אי הפועת טכנאי במועד ופיצוי נוסף על הבלגן שטכנאי יס ביצע בארון התקשורת שלי וחבלה בקליטה שגרם.

החברה זיכתה אתי בעבור הימים בהם לא הייתה קליטה. על יתר הדרישות לא השיבה עד היום. זה יותר פשוט מלהתייחס עניינית לא?

נ.ב איך כל זה קשור לגיזום ענפי העץ? מסתבר שבאמת הפריעו. ובדרך כלשהו ההפרעה אצלי השפיעה גם על הקליטה אצל השכן. על כן , זימן טכנאי של  "יס" לתקן. אותו טכנאי לא ידע על מקור הבעיה אצלי,מוקד השירות לא עדכן אותו ועל כן נקט ביזמה (פיראטית) לתיקון והוסיף קלקולים.

 

 

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: