ראשי > אקטואליה, אקטואליה כלכלי - צרכנות > פרי מורעל של תחרות בריאה

פרי מורעל של תחרות בריאה


סלקום לוגוהתחרות בענף הטלפונים הסלולאריים הביאה לתוצאות חיוביות עבור הצרכן הישראלי. המחירים צנחו, המבצעים פרחו, נכנסו מפעילים חדשים – כולם התברכו בזה, פרט לכמה מנהלים בכירים שנאלצו להציג רווחים מקוצצים ולגייס נימוקים חדשים (אין  הרבה) על מנת לשמור על ההטבות והמשכורות המנופחות שלהם.

היו גם חברות שנאלצו להכיר בעובדה ש"תרנגולת הרווח", שוב אינה מטילה אוטומטית "ביצי זהב" . כתוצאה, נוספו לנוחי דנקר סיבות לדאגה כאשר הרווחים המנופחים והמופרזים של חברת "סלקום", אשר עליה השתלט  בזמנו , תוך מינוף הון, באדיבות הבנקים, צנחו.

גם חברת אוראנג' הסבה דאגות, בדיוק מאותה סיבה, לבעל השליטה שלה אילן בן דוב שציפה לגרוף רווחים קלים ומובטחים, והופתע לגלות ש"החגיגה נגמרה"…

עכשיו, לאחר שברור כי צריך להתחרות על לב הצרכן, במחירים, בשירות, בטכנולוגיה ובכלל , מחפשות החברות מוקדי רווח נוספים. ידוע כי ענף השיחות של המטיילים הישראליים מחו"ל לישראל, הוא מקור רווח חשוב . המחירים בשמיים וגם ה"חבילות" של השיחות המוזלות המוצעות לנוסע הישראלי לחו"ל אינן זולות כלל ועיקר. הן מבוססות על עיקרון של תשלום מראש לתקופה, שיחות במחיר מופחת שהוא גבוה מאוד למעשה בהשוואה לשיחות בטלפון קווי, ובדרך כלל תקופת "החבילה" אינה תואמת את תקופה נסיעה של הצרכן. (נוסע ל -10 ימים , יש חבילה ל-7 ימים בלבד. אח"כ המחיר מרקיע שחקים. האלטרנטיבה – רכישת "חבילה" ל-14 יום שאינה נדרשת בחלקה אבל מחייבת תשלום מראש גם על הימים המיותרים…)

חברת "בזק" זיהתה את הנישה הזו ופיתחה עבור מנוייה אפליקציה חינמית בשם B-PHONE שאחרי התקנתה שיחות בסלולארי בכל מקום לכל מקום – אם במקום ישנה רשת אלחוטית זמינה – נחשבות כשיחות היוצאות מהטלפון הקווי הביתי. המחירים בהתאם. והם נמוכים  בהרבה לעומת מחירי החבילה הסלולארית ,ובודאי לעומת מחיר שיחה שלא במסגרת חבילת מבצע כזו.

יוצא שלא כדאי בכלל ללקוחות "בזק" לרכוש חבילת שיחות מחו"ל בחברת הסלולר. זה עולה יותר. הרבה יותר. בנוסף יש אפשרויות נוספות, אפילו לשיחות חינמיות , ולא לשלם לחברות הסלולר את מחירי השיחות המופרזים.

חיפשה חברת "סלקום"  דרך להשיב לאתגר ומצאה. לא חלילה בהוזלת המחירים המופקעים שהיא גובה עבור שיחות מחו"ל אלא בהכבדה על הצרכן. עד לאחרונה מנוי סלולארי, שביקש לחסום את המכשיר שלו, בעת שהותו בחו"ל, לשיחות נכנסות ולהתיר כאלה רק באמצעות סיסמא, הידועה רק למי שהוא מצפה לשיחה מהם, היה יכול לעשות זאת חינם ע"י פניה למוקד השירות של החברה. היום זה כבר לא אפשרי. החברה מתנה את שירות החינמי הזה ברכישת "חבילת שיחות". אם הצרכן אינו מעוניין בכך הוא נדרש לשלם 30 ₪ בעבור החסימה לשיחות נכנסות. וזאת לדעת בעבור כל שיחה שני הצדדים המחייג והמקבל מחויבים בתשלום ( זמן אויר קוראים לזה). כשלמקבל השיחה בחו"ל התעריף עבור קבלת שיחה גבוה מאוד.

סלקום

  1. טל
    27 בדצמבר 2013 ב- 13:41

    לא ברור – השירות לא ממש נדרש, פשוט
    אל תענה לשיחות ממספרים שאתה לא רוצה…
    או סכם עם מי שאתה רוצה על סמס מטרים
    והשאר הודעה בתא הקולי שאינך בארץ.
    התוצאה זהה.

    • מנחם רבוי
      27 בדצמבר 2013 ב- 18:00

      כפי שנאמר יש הרבה דרכים המאפשרות לא לקנות חבילת שיחות מוזלת שלמעשה אינה זולה כלל. האם בכך שהפכו את השירות החינמי של חסימת שיחות נכנסות לשירות בתשלום אלא אם רכשת חבילת שיחות כזו, העלו בכך את האטרקטיביות של החבילה ו? פרט להרעת תנאי השירות אין בכך דבר. וכבר אמרנו כי שיטת ״מצליח״ אינה פועלת בכל מקרה…

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: