ראשי > אקטואליה > המהפך בעבודה: האם מפא"י חוזרת? (פוסט זמני)

המהפך בעבודה: האם מפא"י חוזרת? (פוסט זמני)


מפאי- העבודה -לוגועושה רושם שהמהפך בבחירות הפנימיות במפלגת העבודה, הדחתה של שלי יחימוביץ והכתרתו של בוז'י הרצוג, הזריקו דם חדש אצל זקני המפלגה. הממסד של המפלגה הותיקה ששורשיו נעוצים עמוק מאוד במורשת ההיסטורית של מפא"י – מפלגת פועלי ארץ ישראל( למי ששכח) .

היום , לאחר שהתוצאות התבררו. הם דיברו. חה"כ פואד בן אליעזר הותיק שבותיקי חברי הכנסת אמר שהמפלגה תחזור למסורת ההיסטורית שלה. ח"כ ושר בכיר בעבר, משה שחל אף הוא דיבר באופן דומה. כך גם אחרים שהדגישו כי יחימוביץ נטרלה את הממסד הוותיק, בזה לו ולא נתנה לו פתחון פה.

גם הח"כים שערערו על מנהיגות יחימוביץ' ותמכו בהרצוג, זכרו לציין את מרכזיות הממסד המפלגתי שבשנים האחרונות מנהיגת המפלגה לא ספרה אותו.

היו"ר הנבחר היה זהיר הרבה יותר. דבריו כללו את כל המרכיבים הדרושים לנאום של שלום בית  מפלגתי וליכוד השורות. הוא הדגיש את חלקה החשוב והחיובי של יחימוביץ במפלגה . אולי גם הוא מבין שהיום המסורת "ההיסטורית" של ממסד מפא"י לא תושיע את העבודה. להיפך.

איני נמנה על מצביעי העבודה, ולא הסכמתי עם חלק גדול בהתנהלותה הציבורית של יחימוביץ'. אבל אי אפשר להתעלם מתרומתה הגדולה למפלגת העבודה בשנים האחרונות. אי אפשר לבטל את עשרות אלפי הצעירים שתמכו בה ובמפלגה בראשותה ועכשיו הם עלולים להתנער מהעבודה.

בשבועות הקרובים נוכל לדעת  אם היו"ר החדש יצליח לגשר על פני הניגודים ויחד עם זאת לא לעמעם מסרים. גם הוא יודע שקצרה הדרך להגיע "להישגים" של אהוד ברק, שהביא את העבודה למספר חד ספרתי בבחירות לכנסת.

בשעות הראשונות לאחר היוודע תוצאות של בחירות (בכל תחום) אפשר ללמוד משהו מהתגובות. חלקן צפויות, אבל לא תמיד.

להלן לקט לא סלקטיבי במיוחד של תגובות שונות שנקלטו בדף הפייסבוק שלי , לפני ואחרי היוודע התוצאות, ומצאתי בהן עניין. (ציינתי כאן רק את השם הפרטי של המגיב/ה )

אמנון : "אם אני שם לרגע בצד את העניין של הידידות האישית בינינו, אני חייב לומר שאני לא מתלהב ממנהיגותה של שלי יחימוביץ. בנוסף לכמה טעויות אסטרטגיות היא סובלת מאופי שמתורגם אצל אנשים רבים, גם כאלה שמכירים אותה אך ורק באמצעות הטלוויזיה, כאנטיפטית. יחד עם זאת, אני לא רואה סיבה מוצדקת ועניינית שהיא לא תמשיך להנהיג את מפלגת העבודה. לדעתי היא אישה לוחמת, נאמנה לעקרונותיה ולומדת מה זה פוליטיקה בדרך הקשה. ועוד נכונו לה עלילות."

רפי השיב: "תיאור מדויק גם המסקנה". מאוחר יותר שאל: "לאן תגיע מפלגה המשליכה את מנהיגיה בזה אחר זה…"

צפריר סיפר אנקדוטה (כך הגדיר זאת): "הימים לפני נסיעה לכנס המפלגות הסוציאליסטיות בדר'-אפריקה. שלי יחימוביץ' נמנעה מלנסוע ולייצג את מפ' העבודה (לראשונה מזה שנות דור). סיבותיה עימה. מה שחמור היה שמנעה מאחרים דוגמת קולט אביטל (יוצאת מש' החוץ) שאפילו התנדבה לממן את הנסיעה מכיסה. כך נוצר מצב שמר"צ היתה הנציגה במקום."

רחל: "אני חברת מפלגת העבודה בחיפה. שלי החריבה את הסניף הזה – ניטרלה את הותיקים – אפילו הקיבוצים לא תמכו בה. פשוט חוסר יכולת לעבוד עם אנשים."

אלדד  הגיב בדף הפייסבוק של יחימוביץ ותגובתו מופיעה שם בראש כל התגובות (האם במקרה?)

"שלי, תתגברי על הלעג. השמחה לאיד. והציניות. גם מנת חלקי. היו לנו הרבה חילוקי דעות. אבל זה יום לומר לך תודה על מה שאת. הצריך תיקון והטוב זה השלם שלך. והוא גדול ומעורר השראה מרוב האנשים שהכרתי. הפסד הוא תמיד צורב וקשה, והוא יהיה עוד יותר צורב וקשה בימים הבאים. אבל תנסי להנות מהדרך. שיש בה תבוסות והצלחות. אבל יש בה בעיקר מצפן שבלב. ורבות ורבים שמאמינים בך. בשליחות ובחזון. תמשיכי, שלי, תמשיכי. חשבי מסלול מחדש. שבת שלום."

לקינוח התגובה של תומר: "ממש מעניין אותי לדבר עם מישהו מרמת הגולן שלקח חצי יום חופש ושם פתק נמנע."

סיכומון (זמני) תוצאות הפריימריס ב"עבודה" החזירו לזירה הפוליטית שחקנים ישנים  שידעו והיסטוריה של הסתאבות ודרדור. היום טוען היו"ר הנבחר  שזה לא כך ומעכשיו המפלגה החדשה-ישנה תוביל. אולי. אבל, כבר אין להם מאה ימי חסד.

  1. 22 בנובמבר 2013 ב- 18:23

    שלי יחימוביץ' עשתה דברים טובים אבל ליחימוביץ' יש בעיה של יחסי אנוש, בניגוד לברק שאף הפך את זה פעם לססמת בחירות (לא סחבק מנהיג) שלי הצליחה לעורר עוינות ולעשות טעויות בגלל שהיא כנראה התעקשה להקשיב רק לעצמה. קמפיין הבחירות הגרוע, הסירוב להודות בכישלון ובשבועות האחרונות נקיטת קו יוני בנאומים.
    יש לציין רק דבר אחד מפלגות סוציאליסטיות בכל העולם יש להם יצר פלגנות מובנה.

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

