ראשי > אקטואליה - כלכלה, צרכנות, חברה > עוד על תעלולי "בזק"

עוד על תעלולי "בזק"


בזק"תהיו כחלונים" – כך יעץ / הורה לפני זמן לא רב, ראש הממשלה לשריו במאמץ לקושש אהדה ציבורית לפעילות הממשלה לטובת הציבור –הצרכנים בישראל. היה זה לאחר שפעילות שר התקשורת דאז משה כחלון, בתחום הרגולציה והחקיקה, מול חברות הסלולר והתקשורת הקווית הביאה להגברת התחרות, להורדת מחירים, ולסילוק מיני הגבלות שהחברות נהגו להטיל על הצרכנים לנוחותן.

החברות נאלצו להוריד מחירים מנופחים, להתייעל ולהתחרות, הן התנגדו , צווחו, אבל בסך הכול נאלצו לעבוד לפי הכללים.

לא בדיוק. יש הוראות חוק/רגולציה? נחפש פירצה, נמציא משהו כדי שנוכל להרוויח יותר. בסוף הציבור הרי משלם לא?

הרי לפניכם דוגמא. אם היא מייצגת יחליט כל אחד מהקוראים.

לפני תקופה וגם עכשיו מתפארת "בזק" על שיפור בתשתית קווי האינטרנט שהיא מספק לצרכן. שידרגנו, ושיפרנו מכריז התוכי מהפרסומות. עוד משהו, צרכנים יקרים, מודיעה "בזק": אנחנו משדרגים את מהירות הגלישה שלכם חינם, אוטומטית .המחיר נשאר ללא שינוי. כדאי לכם להצטרף אלינו!

גם היום מי שמבצע "בדיקת מהירות גלישה רואה את ההכרזה:

בדיקת מהירות בזק

חינם? לא בדיוק. בימים אלה הוקפץ בחשבון לתשלום שקיבלתי מ"בזק" מחיר הגלישה החדשי .(מ -87 ₪ לחודש לכ-120 ₪ בעבור 15 מ"ג . כ- 30%יותר.)  לשאלתי משיבה מוקדנית לא כל כך סבלנית, כי המחיר עד כה היה במסגרת "מבצע". עכשיו נגמר והתעריף משתנה.

"מה קרה? הרי הודיעו ששדרוג המהירות הוא ללא תוספת תשלום? "

"נכון, אבל זה היה מבצע. אנחנו חברה דינמית, צריכים גם להרוויח לא?,  אם אתה מעוניין אציע לך מחיר מוזל לתקופת מבצע חדשה של של שנה."

"כמה"?

"99 ₪ חדשי לשנה. אח"כ המחיר יעלה."

אבל גם "במבצע החדש" ישנה העלאת מחיר לעומת מה שהיה עד עכשיו?"

"נכון, אבל זה לא הרבה, ואי אפשר לחזור למחיר הקודם!"

"אבקש לשנמך (להפחית) את מהירות הגלישה ל -10 מ"ג, כפי שהיה לפני ה"שדרוג חינם" שלכם. מה יהיה המחיר "במבצע".?

"תצטרך להוסיף עוד 2₪ , אבל אתן לך הנחה במחיר שירות התמיכה. במקום 9 ₪ יהיה התשלום רק 7 ₪ כך שזה יצא כמעט אותו הדבר".

"תעשי את זה, אבל אני לא מרוצה. אבדוק אפשרות מעבר לספק אחר".

"כרצונך אבל יש רק עוד ספק תשתית אחד (הוט) ושם יעלה לך יותר ויצטרכו בטח לערוך שינוי פיזי בצנרת התקשורת בבית. אם אתה רוצה אעביר אותך ל"ניתוקים" .

"אני אחליט מתי להתנתק. ואז אודיע"

"שיהיה לך יום טוב"

הורדת קצב הגלישה בוצעה מיידית.

למחרת התקשרתי שנית ל"בזק" .

ביקשתי לבדוק שוב את כל הפרטים.

ענתה נציגת שירות לקוחות אדיבה.

"מה קרה?" שאלה. חזרתי על הסיפור.

"אני רואה את הפרטים בכרטיס הממוחשב. השיבה ומסרה לי את הפירוט . אציע לך מבצע אחר. חבילה כוללת שתוצאתה תהייה מחיר מוזל לכל שירותי "בזק" שלך.. תשלם פחות. גם על תשתית האינטרנט, גם על שיחות הטלפון ותקבל חינם שירות תמיכה. כל זה לשנה. אח"כ תצטרך לבדוק תעריפים פעם נוספת.

הסכמתי למבצע החדש. אבל הוספתי שאלה :

"למה אי אפשר היה להציע לי זאת אתמול?"

"הנציגה שעתנה לא מוסמכת. היא מוקדנית שירות. אני נציגת שירות לקוחות. "

"למה לא העבירו אותי אליכם עוד אתמול? הרי אני לקוח ותיק והודעתי שאשקול מעבר למתחרה.?"

"כתוב שלא רצית. הציעו להעביר אותך ל"ניתוקים" ולא רצית. "ניתוקים" זה אנחנו נציגי "שימור לקוחות".

לא המשכתי לשאול. התעייפתי.

אבל השאלות נשארו. אמנם פורמלית "בזק" לא הפרו את הכללים. הודיעו בשורת אותיות קטנות בחשבון, כי המחיר עולה. הצרכן רשאי לבחור לא להמשיך בשירות.

· אבל למה לא הודיעו מלכתחילה ששדרוג המהירות אינו חינם אלא מוגבל בזמן..?

· למה "ניתוקים" זה "שימור לקוחות"

למה ולמה. נודניק שכמוני. בזק צריכה להרוויח והיא חברה דינמית. יש לה תוכי בטלוויזיה ורואי חשבון במחלקת חיובי הצרכנים. זה למה.

  1. zviarzi
    11 באוגוסט 2013 ב- 9:27

    עצוב
    מה עושים? קמים ומתנתקים
    גם אנחנו הצרחנים צריכים להפוך לצרכנים.
    גם אנחנו חברה דינמית ואם עוד לא אז מעכשיו וידעו כל אלה שמתנהגים אלינו כאל עמישראל פראייר

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: