ראשי > אקטואליה - כלכלה, צרכנות, חברה > לשר האוצר יאיר לפיד יש הכול חוץ ממה שבאמת צריך

לשר האוצר יאיר לפיד יש הכול חוץ ממה שבאמת צריך


פתיח : אני יודע מה ברצוני לכתוב על אודות האיש הזה יאיר לפיד, שר האוצר ומנהיג מפלגת "יש עתיד". אבל אני לא יכול לעשות זאת כי כתיבה כזו מקוממת אותי. ישנם דברים שאני לא עושה. נקודה. אז כתיבת הפוסט הזה תארך יותר זמן, אצטרך לחפש ביטויים ותיאורים אחרים, ואני לא מתכוון לסגנון התגובות בקיר הפייסבוק שלו. לא בטוח שאצליח לבטא את מה שהרעיון הראשוני לכתיבה היה משיג. ככה זה אצלי.

לפוסט עצמו: יאיר לפיד נמצא במצב לא סימפטי לאחר שסוף סוף פירסם את הצעת התקציב והגזירות שהוא מציע, בתוקף תפקידו. ברור שהוא מרגיש לא נוח, אפילו יותר מזה נוכח הזעם הציבורי, והגיבוי הקר שהוא מקבל מהמערכת הפוליטית שהוא שותף עמה לממשלה. גם חבריו, אלה שהגיעו על גבו לכנסת ולממשלה די שותקים. הוא די בודד בצמרת ההחלטות הכלכליות.

אני לא מרחם עליו ולא משתתף אתו בהרגשה שהוא אמיץ, ועושה דברים הכרחיים ונחוצים להצלת כלכלת ישראל מהידרדרות תהומה.

נכון, הוא קיבל מצב כלכלי קשה. נכון שכדי לשנות את המגמה צריך לעשות מעשה. אבל לפיד הראה הוא לא האיש הנכון במקום הנכון.

קודם כל הוא, ביודעין, ברבר והבטיח את ההיפך ממה שעשה היום. על גב ההבטחות הללו קיבל אמון מהציבור. עכשיו הוא מראה לנו מה שווה מילה שלו. נכון, זו הייתה מערכת בחירות, נכון לא תופסים פוליטיקאי במילתו, נכון מה שרואים מכאן לא רואים משם. הכל נכון.

אבל האיש יודע שהוא לא מבין בתחום, הוא ידע זאת לפני שהסכים לקבל על עצמו את התפקיד. הוא ידע זאת כשנכנע לתרגיל שביצעו עליו ליברמן ונתניהו כשכפו עליו את התיק. הוא היה יכול לסרב ולהסביר שהוא לא בשל לכך. הציבור היה מבין זאת.

אבל גאוותו, יהירותו, בטחונו המופרז ובסופו של דבר טיפשותו, מנעו ממנו להחליט לקבל תיק "פחות" מרכזי. זה לא היה נאה לו. ומאז הוא מאכיל אותנו בתוצאות יהירותו. (עכשיו הוא מגיש לנו את מה שבישלו עבורו. התוצאה לא השתנתה למרות זיגזוגיו, פרפוריו קודם לכן. הוא מביא לנו תבשיל מחומם, שכבר הוכנס בעבר כמה פעמים למגירה..את הדבר הישן במירעו)

על זה כועסים עליו, על זה תוקפים אותו. ועל זה הוא משלם וישלם ציבורית ופוליטית. בינתיים האיש הפיקח הזה , להבדיל מחכם, מוביל אותנו לאסון חברתי ואישי . אולי בסופו של תהליך הוא יגורש מן העיר, כמו בסיפור הידוע, אבל בינתיים הציבור מתחיל לאכול את הדגים הסרוחים שהוא מייצר.

הערה ראשונה: ולא כתבתי את שבאמת רציתי לכתוב- רק מסביב.

הערה שנייה : כותרתו של פוסט קודם כאן הייתה "דני איילון – בלשון אין עצמות" בניסיון להמחיש מצב בו ניתן להסביר דבר והיפוכו , ולהצליח לפעמים… אפשר היה לייחס את הביטוי הזה גם לשר האוצר מהיר הכתיבה וחד הביטוי כיום בעיקר בפייסבוק.

עדכון והערה שלישית: שר אוצר לפיד הסביר במסיבת עיתונאים (ד' 8.5.2013) שקיים עם עופר עיני כי לא רק מעמד הביניים והאנשים העובדים נפגעו מגזירות התקציב. הוא הודיע כי הנטל חולק הפעם באופן צודק . הכל יצטרכו לתרום את חלקם. גם החברות הגדולות . גם הטיייקונים, כולם. זה, נכון לעכשיו, לא נכון. גזירות התקציב "עושות כאילו " גם אלה ישאו בנטל. אבל ההכבדה לא תבוצע מייד. היא תהייה נושא לדיון בוועדות, שיעורי הפגיעה , לגבי קבוצה זו אם בכלל, הם שוליים ביחס לפגיעה בשכבות הביניים ובאוכלוסיות החלשות. הן לא כל כך "יזיזו" לחבר׳ה מהעשירון העליון . זה לא באמת נשיאה בנטל. זה ישראבלוף. מעמד הביניים והאנשים העובדים יפגעו קשות ממחר מחרתיים . להם אין ועדות ואין בטיח. חוץ מזה, אני לא מאמין לאף מילה ממה שאומר אדון שר האוצר. הוא כבר הוכיח שמילה שלו שווה אגורה שחוקה. בעצם אפילו זה לא. למה שמי שהוא יאמין למה שהוא אומר?

  1. נפתלי גוטמן
    8 במאי 2013 בשעה 18:35

    כבר בעת שפורסם שיש גירעון, אמרו מספר אנשים שהגירעון גדול יותר למרות זאת הוא הבטיח הבטחות בלי כיסוי.
    יש גם שתי סתירות לוגיות בהסברים: אנחנו מקצצים קיצוצים כואבים כדי לא להגיע למצב של ספרד ויוון. אבל אם שם מקצצים קיצוצים כואבים כי הן במצב כלכלי קשה. מה זה משנה בכל מקרה הציבור נפגע באופן זהה.
    לפיד אמר שב-2105 יחזרו לתקציב חד שנתי כי קשה לחזות לשנתיים אבל במפלגתו מבטיחים שבעוד שנתיים יהיה טוב והציבור יתוגמל. כיצד הם יודעים זאת?
    חוץ מזה ההיגיון זהה להיגיון שבמשך חודש תאכל רק ארוחה אחת ובחודש שאחרי כן תוכל לאכול 5 ארוחות ביום.

  2. 8 במאי 2013 בשעה 23:58

    מעניין מה היה נכתב לו לא הוא שר האוצר

  3. 9 במאי 2013 בשעה 0:18

    אף אחד לא הבטיח כמו לפיד להגן על מעמד הביניים ולהנהיג ״פוליטיקה חדשה״ בכל הקשור לאנשים העובדים .

    • 9 במאי 2013 בשעה 9:47

      אם ההבטחה היא הבעיה אזי כדאי להתאזר בסבלנות. הבטחה בודקים במעשים ולא בדיבורים.
      האיש רק בתחילת תפקידו.
      מה יש לך לומר על נותני ההבטחות שהביאו אותנו אל פי פחת, תרתי משמע?
      יתכן שלולא הבטחותיו של לפיד הם היו ממשיכים קדימה במלוא המרץ. "בשנה שעברה עמדנו על פי התהום והשנה עשינו צעד גדול קדימה".

  4. 9 במאי 2013 בשעה 16:23

    אכן הבעיה היא בהתחייבויות שנתן בעת מסע הבחירות ושעל בסיסן נבחר. נכון כתבת שקיום התחייבות/הבטחה בודקים במעשים ולא בדיבורים.אבל לא צריך זמן לשם כך במקרה הנכחי. המעשים שלו, והצעות התקציב הן מעשה,הן היפוך גמור למה שהתחייב במסע הבחירות שלו. תרגילי ההתחמקות שלו לא יעזרו.
    יש הרבה מה לומר על קודמיו של לפיד, שיצרו את המצב הקשה, אבל הם לא הנושא כרגע.הנושא הוא אמינותו כנבחר ציבור ויומרתו לשמש מנהיג…

  5. 9 במאי 2013 בשעה 17:36

    "….כרגע.הנושא הוא אמינותו כנבחר ציבור ויומרתו לשמש מנהיג…". אתה צודק בהחלט

    לי – שלמען הגילוי לא בחרתי לא ביאיר ולא ביש עתיד שלו – יש את כל היכולת להתאפק ולתת לו את חודשי החסד, ביחוד למראה הבור שכרו לא קודמיו.

    בבא היום יבואו אתו חשבון כל עם ישראל וביחוד בוחריו.
    כרגע הנפילה שלו היא הנפילה של רובנו…..ההצלחה שלו היא תקוותנו

  6. 22 באוקטובר 2014 בשעה 22:07

    לכבוד שר האוצר לפיד אני אזרח ישראלי מבקש עזרתכה בחוק הגבלה בבנק בהוצאה לפועל אם אני מוגבל אך אני יכול לסגור את התיק בהוצאה לפועל כמוני הרפה אזרחים אנחנו רק מסתבכים וזה יגרום לדברים מאוד מסוכנים בחיי יום יום אני אף בעם לא הייתי מוגבל אבל המצב היום בגלל שאני נכה ומוגבל לכסה זה מוסיף לחץ אני אזרח נאמן ושרתי במדינה מקבל קצבה 6800 שקל משלם 2800 שכאר דירה 700 תרופות אב לשש ילדים אתה תגיד אך אם אני מוגבל בבנק ומחזרים הוראות אשרי מה לעסות אם היה הפתרון להתאבד הייתי מתאבד אבל אני חושב שהרפה אזרחים כמוני לא יודעים מה לעסות עבוד השר לפיד צריך להוריד הגבלה על הבנק ברשיון נהיגה הבנק לא יכול לתת הלוואה לסגור את החוב כהחשבון מוגבל אני אדם רוצה לסגור חובות ולו יודיע אך אני לא עבריין ולא מעולם תחתון ולא עובד עריה ולא חבר כנסת ולא שר כבוד השר תעזור לחלשים ונכים כאלוהים יעזור לך כבוד השר לפיד רק בריות ואושר יהיה לך ולבני המשפחה ובצרות טוב מלחם ראפת נכה מוגבל מרגיש שאני אפס היום

    • 23 באוקטובר 2014 בשעה 12:22

      עצוב

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

