ראשי > אקטואליה - כלכלה, צרכנות, חברה > שביתת התעופה הסתיימה – ההסתדרות חטפה מכה ציבורית

שביתת התעופה הסתיימה – ההסתדרות חטפה מכה ציבורית


כישלון ההסתדרות במאבק הזה מקרין גם על יתר המאבקים שהיא ניצבת בפניהם. האם יילמד הלקח? וגם – מפלגת העבודה ויחימוביץ השאירו את עיני בלי גיבוי פוליטי במאבק השביתה הראשון שניהל מול הממשלה החדשה.

הסיכום בין האוצר ונציגי אל על בדבר הגדלת התמיכה הממשלתית בהוצאות אבטחת המטוסים והטיסות, הצילה את ההסתדרות מהתבזות בבית הדין לעבודה ,שהתבקש לאסור על הכוונה להשבית כליל את שדה התעופה ,בנוסף לשירותי החברות הישראליות.

בשני ימי השביתה התבקש הציבור לשאת בהבנה את הסבל והנזקים שהשבתת הטיסות גרמה. מדובר בעשרות אלפי אזרחים ותיירים צרכני חברות התעופה הישראלית שטורטרו וסבלו.

כל זאת בעבור מה?

מתברר שהסיכום בדבר הגדלת השתתפות הממשלה בהוצאות האבטחה הספיק על מנת להביא לסיום השביתה. אם כך מדוע התחילו בה? הרי עוד לפני ההשבתה כבר היה הסכם על מימון ממשלתי בגובה של 80% מהוצאות אלה. לפני אישור ההסכם בממשלה כבר הובהר ע"י האוצר ומשרד התחבורה שיש מקום לדון בהגדלת שיעור זה משום שיש להתחשב בייחודיות ההוצאה הזו של אל-על לעומת מתחריה. הובהר והוסבר כי סעיף הביטחון אינו נחשב בהסכם כסבסוד ועל כן אין ההסכם מגביל את השתתפות הממשלה בו.

אז על מה שבתו ? על הפער של 20% בסבסוד כלומר ההפרש בין סבסוד של 80% ל -100%?אף שנאמר כי השיעור יוגדל?

זה די ברור כי ההסתדרות נתנה גיבוי להשבתה שלא היה לה מקום. אפשר להבין את העובדים החוששים ממהלכי ההתייעלות/צמצום מצבת כח האדם שיגרור ההסכם. אבל אי אפשר "לתקוע" את ההסכם בגלל נימוק זה כי ברור שלא יהיה מנוס ממנו.

אז ההסתדרות תמכה. אבל, זה היה די ברור שהשביתה אינה זוכה לגיבוי ציבורי רחב. עוד יום יומיים והציבור הנזעם היה פונה נגד העובדים ההנהלות וההסתדרות. כי כשמפעילים את נשק השביתה על כלום זה לא מביא לאהדה ציבורית, ולעובדים אין מספיק כח על מנת להפעיל בימים אלה, שאינם עונת תיירות מובהקת, לחץ מסיבי ע"י השבתה. רק לעורר כעס.

עכשיו יאמרו אנשי ההסתדרות שרק בזכות השביתה הושגה הגדלת השתתפות הממשלה בהוצאות האבטחה. זה קשקוש. היו מגיעים לאותה תוצאה גם בלי הצעד הזה.

כישלון ההסתדרות במאבק הזה מקרין גם על יתר המאבקים שהיא ניצבת בפניהם. האם יילמד הלקח?

ועוד על שלי ומפלגת העבודה – בעקבות רשימה קודמת בנושא: הם לא תמכו בהשבתה, אך נמנעו מהבהרת עמדתם זו בפומבי. הם לא הפעילו את השפעתם במוסדות ההסתדרות למניעתה והשאירו את עופר עיני לבד, בלי גבוי פוליטי ממפלגתו, במאבק השביתה הראשון שניהל מול הממשלה החדשה.

מילה לסיום- ההתמרמרות של ציבור הנוסעים הביאה להתבטאויות קשות מצד רבים מהם נגד חברת אל -על . "לא רוצים לטוס איתם יותר"' ,אמרו.  לא טיפלו בנו,השאירו אתנו בלי מידע, טרטרו אותנו. עכשיו יצטרכו ההנהלה והעובדים לעבוד קשה על מנת להחזיר את הסימפטיה של הציבור אליהם.

  1. dana
    23 באפריל 2013 ב- 1:53

    יתרה מזו, תקציב הביטחון הוא רק 2% מהוצאותיה של אל על. שביתה על כלום, זלזול משווע בנוסעים שיבחרו בפעם הבאה לנסוע עם חברה אחרת. העבודה עשתה בשכל שלא נגררה למאבק המיותר הזה.

  2. נפתלי גוטמן
    23 באפריל 2013 ב- 11:53

    ואולי זה ההפך למה צריך לדפוק על השולחן!
    לו הממשלה הייתה אומרת שהחברות יפוצו על ההוצאות שלהן לא הייתה מתקיימת כלל שביתה.
    להערכתי בית הדין לעבודה לא היה אוסר על השביתה אלא מקצר את אורכה.
    חלק מחבילת תיירות היא גם מחיר הלינה בזה זה לא מטפל אז האמירה שיגיעו לכאן הרבה תיירים בגלל שהטיסות יוזלו היא אחיזת עיניים.
    כמו כן מי אצר שבן גוריון יכול לקלוט כמות גדולה בהרבה של טיסות?

  3. 23 באפריל 2013 ב- 13:24

    נאמר במפורש עוד לפני פרוץ השביתה שהממשלה מוכנה לדון בהגדלת הוצאות האבטחה . גם בהחלטה שקיבלה הממשלה ואשר נגדה שבתו היה סעיף כזה. על כן השביתה הייתה מיותרת. ההסתדרות נפלה לפח הזה. חבל. הנהלת אל על הסיתה את העובדים לשבות ועדיין לא ברור על מה. הם לא לקחו בחשבון את הפגיעה במוניטין של החברה, ביציבות שירותיה וכיוב. כל היתר לא שייך להשבתת הטיסות.

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: