ראשי > קצרים באקטואליה > קצרים בחדשות: המקור, רון לאודר, שלדון אדלסון, נוני מוזס

קצרים בחדשות: המקור, רון לאודר, שלדון אדלסון, נוני מוזס


מבקרים,תחקיריםגלוי נאות – אני לא מכיר איש מבין המוזכרים בכותרת הרשומה. גם לא איש מעורכי "המקור". אבל צפיתי אתמול (יום ב' 4.2.2013 ) בערוץ 10 ובשידור תכנית התחקירים "המקור" שעסקה "בישראל היום" , ובשאלה האם באמת ביבי הוא בן חסותו.

לא נפלתי מהכיסא. התכנית בעצם גילתה מה שכבר היה ידוע. לא צריך להיות לשם כך חכם גדול. נכון, היו במשדר כמה גילויים מעניינים, כמו טיוטות שהגישו כתבים ותיקונים שהכניס,לכאורה, העורך הראשי כולם בכיוון אחד- להגן ולפרגן לביבי.

בטח היו עוד תיקונים רבים, ענייניים, שהעורך הכניס , זו עבודתו. אבל אלה לא עניינו את עורכי התחקיר.

אז למרות שלא היה "גילוי אמריקה" בתחקיר "המקור" – דומה שהתקשורת יוצאת מגדרה בעקבותיו. "ישראל היום" מנסה להוכיח שמניעים זרים עומדים מאחורי השיקולים לשידור התחקיר. "הארץ" ניטראלי כביכול אבל ברור שיש לו עמדה. וברשת – שמח.

המצדדים בעמדת המקור – טוענים הנה ההוכחה: לביבי יש עיתון והוא מנצל אותו לצרכיו.

המתגוננים : לערוץ 10 שיקולים לא ענייניים. ובכלל הוא נהיה שפוט של נוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות" – אויבו העסקי הגדול של "ישראל היום", שהפצתן החינמית פוגעת לא מעט בעסקי "ידיעות אחרונות."

איך ערוץ 10 נהיה שפוט של נוני מוזס? נו באמת, טוענים חסידי דעה זו. לא שמעתם על המינוי מלפני כמה ימים של רפי גינת (מר כלבוטק) למנכ"ל ערוץ 10? לא ידעתם שגינת הוא שפוט של נוני מוזס זה מכבר? הרי התחקיר שכב במגירות הערוץ מזה זמן ושם חיכו עד שיושג הפתרון לתשלום חובותיו , ותתאפשר פעילותו . רק אז , אחרי שהשיגו מטרה זו, מעיזים בערוץ לחשוב על שידור התחקיר – הפוגע אמנם ישירות ב"ישראל היום", אבל למעשה הוא מכוון נגד ביבי ואיש העסקים שלדון אדלסון, שפרש עליו חסותו ומממן את הוצאותיו של החינמון.

בפועל, אומרים אלה, שאינם מפרגנים לערוץ, התוצאה היא שכל זה משרת היטב את האינטרס של נוני מוזס. כלומר – לפגוע ב"ישראל היום" ובנתניהו. הנה ההוכחה: רק מונה מקורב למוזס למנכ"ל הערוץ – וכבר משודר תחקיר המשרת את מטרותיו של הפטרון – נוני מוזס. ממש מאפייה.

תיאוריית הקונספירציה הזו נשמעת יפה. אני לא קונה אותה. בטח שלא בשלמותה. העסק כנראה יותר מורכב.

זה ש"ישראל היום" משרת בהתלהבות את ביבי – לא חדש. אין צורך בתחקיר מיוחד לשם כך. אולי זה לא כל כך נאה למי שמתגדרים בחופש העיתונות, עצמאות , אי תלות וכיוב'. אבל זה לא בלתי חוקי. לא יפה, אבל מותר.

זה שהתחקיר לא מפרגן ל"ישראל היום", ברור. זה שבערוץ 10 חששו לשדר את התחקיר כל זמן שריחפה עליו סכנת סגירה מיידית, גם זה ברור. אני רוצה לראות כלי תקשורת אחר שהיה מתנהג במצבו של ערוץ 10 באופן שונה.

אפשר גם להעלות על הדעת שבערוץ 10 נהנו, אפילו קצת, להציג את איל ההימורים אדלסון כמי שבוחש בקדירה הפוליטית בישראל ומקים לראש הממשלה כלי תקשורת להשתעשע ומשקיע בו מיליונים. (בור ללא תחתית?) אחרי ההשפלה שעברו בפרשת ההתנצלות שאדלסון כפה עליהם, לפני כמה חדשים, נהנו לנפח מולו שריר, תוך נקיטת אמצעי זהירות.

עד כאן הכול ברור מונח על השולחן די בגלוי, ומוצג לשיפוט של הציבור.

אבל מכאן ועד תיאוריית הקונספירציה שכל העניין היה בסך הכול כלי בידי נוני מוזס, שהשתלט על ערוץ 10 כדי לנצלו לפגוע תדמיתית וכלכלית "בישראל היום",  בשלדון אדלסון ובדרך גם להחטיף לרה"מ?

שכחו בעלי התיאוריה הזו כי לערוץ 10 יש בעלים. רון לאודר שמו. הוא השקיע רק באחרונה סכומים ניכרים על מנת להציל את הערוץ ולהבטיח המשך פעולתו.

היעלה על הדעת שעשה זאת רק על מנת לאפשר לנוני מוזס להכתיב לערוץ 10 סדר יום? האם המנכ"ל החדש גינת לא חייב בנאמנות קודם כל לבעלים ולמשקיע? האם יעשה משהו בניגוד לרצונו על מנת לספק את רגש החברות לבעלי "ידיעות אחרונות"?.

אז מה? אולי לאודר ומוזס נדברו ביניהם לצאת במסע נגד ישראל היום אדלסון ונתניהו?

תיאוריית קונספירציה אפשר להעלות מהיום עד מחר. אבל צריך יותר מדמיון עשיר כדי לבסס להן אחיזה במציאות.

נראה שכמה גורמים מעורבים איבדו בנושא זה את שיקול הדעת.

  1. 5 בפברואר 2013 בשעה 22:09

    יש הסבר צנוע יותר ו"קטן"- לדרוקר יש חבר ושותף, פוליטיקאי.
    אותו פוליטיקאי לא היה חבר כנסת אבל מאוד רצה להשפיע, לכן התחפש לאיש תקשורת המשדר "תחקירים". כאשר הרגיש שהזמן מתאים ולאחר שניצל את במת התקשורת מספר שנים לניגוח אויביו הפוליטים, הסיר את תחפושתו ורץ לכנסת עם חבר שלו, מגיש תכניות אירוח.
    הוא נכנס לכנסת, מקבל משכורת נאה מהקופה הציבורית ונהנה מהכוח הפוליטי שעליו עבד בזמן עבודתו ה"עיתונאית". החבר דרוקר נשאר מאחור, נכון לעכשיו, וממשיך לנגח את האויבים הפוליטים המשותפים של הצמד. הרי אם למה לא לעזור לחבר להגביר את כוחו הפוליטי?
    הרי האתיקה מזמן עזבה את הבניין

  2. nachum
    6 בפברואר 2013 בשעה 9:45

    לערוץ 10 יש בעלים. רון לאודר שמו. and bibi cheated lauder after he sent him to damesek. now damesek is out and lauder give back to bibi the cold shoulder.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: