קצרים בחדשות: "זה עניין פנימי"

אם שר החוץ אביגדור ליברמן היה עדיין בתפקיד הוא היה מגבה את הפרסום של שגרירות ישראל באירלנד שהעלתה לדף הפייסבוק הרשמי "חומר למחשבה" למאמינים הנוצרים לקראת חג המולד. זה בהחלט משתלב בקו ההסברה שאימץ לעצמו. אבל במשרד החוץ אין היום שר, גם לא סגן שר, שכהונתו פקעה עם התפטרות ה"בוס", ולכן ביד אחת מפרסמים, ביד השנייה מתנצלים. יש עוד אפשרות: מישהו שם סתם דפוק.


ידיעה שפורסמה הבוקר גררה אחריה תגובות רבות. בדף ה"פייסבוק" של שגרירות ישראל באירלנד פורסם כחומר למחשבה לקראת חג חג המולד איור של ישו ומריה ובצמוד לו טכסט בו נאמר :

… אם ישו ואמו מריה היו חיים כיום, הרי שכיהודים ללא הגנה שגרים בבית-לחם הם היו נרצחים בלינץ' ע"י פלסטינים עוינים. רק מחשבה…".

לפרסום התקבלו תגובות רבות,חלקן הגדול נזעמות. מדוע ישראל משרבבת עניינים דתיים בפוליטיקה ומדוע היא סבורה שפרסום שיש בו התייחסות מזלזלת ופוגעת בסמלים דתיים, מסייע להסברה הישראלית. (כמובן שהיו גם מספר תגובות משבחות בנוסח "תראו להם"…)

ישו ומריה בשגרירות ישראל

הפרסום בדף "הפייסבוק" של השגרירות עורר מבוכה והא הוסר.

מעניינת בהקשר זה תגובת דובר משרד החוץ בירושלים:

"הורדת הפוסט היא כמובן הדבר הנכון לעשות, ומבחינתנו הסיפור הסתיים. כמובן שנערוך בדיקה פנימית כדי לברר כיצד הועלה פוסט מסוג זה, אבל זה כאמור עניין פנימי, כדי לוודא שדבר כזה לא יחזור על עצמו. פייסבוק הוא ערוץ מאד לא פורמאלי ובמהותו לא דיפלומטי, ולכן נהוג להעלות אליו התבטאויות לא פורמאליות. עם זאת, ברור שכאשר מישהו מרגיש נפגע, יש להתנצל ולהוריד את הפוסט הבעייתי, והשגרירות נהגה נכון כאשר עשתה זאת".

כמובן שהורדת הפרסום הייתה מעשה נכון. גם ההתנצלות. איך עולה דבר כזה לפרסום רשמי של נציגות ישראלית, מי הגה אותו, מי אישר אותו, אלה נושאים הראויים לבדיקה.

אבל האם באמת "זה עניין פנימי?" האם גאון ההסברה , בעל זכויות היוצרים על הפרסום ראוי לייצג את ישראל? מדוע משרד החוץ מסתיר אותו? אולי בכלל "החומר למחשבה" שהגישה שגרירות ישראל לנוצרים המאמינים מייצג נאמנה את קו ההסברה הישראלי ? אם כן מדוע מתנצלים?

אם ליברמן, שר החוץ היוצא, שהתפטר על רקע כתב אישום כנגדו, היה עדיין מכהן בתפקיד בודאי זה היה נראה אחרת. בהמשך למדיניותו ולהצהרותיו הוא בודאי היה מתייצב מאחורי הפרסום ומגבה אותו. שום התנצלות! זוכרים את אמירותיו האחרונות כנגד מדינות אירופה? (ליברמן: מדיניות האיחוד האירופי כלפי ישראל – כמו בתקופת השואה)

אבל במשרד החוץ אין היום שר, גם לא סגן שר, שכהונתו פקעה עם התפטרות ה"בוס", ולכן ביד אחת מפרסמים, ביד השנייה מתנצלים. יש עוד אפשרות: מישהו שם סתם דפוק.

2 תגובות על ״קצרים בחדשות: "זה עניין פנימי"״

  1. מישהו שם סתם דפוק.! and it is not so big surprise. everyone that happend to meet the isaelis that work for israel in europe know that some of them are here just becouse they have the right connections.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.