ראשי > אקטואליה, תקשורת ופרסום > זה הפוסט שקרס: שטרסלר נגד יחימוביץ: "אכלה אותו בלי מלח"

זה הפוסט שקרס: שטרסלר נגד יחימוביץ: "אכלה אותו בלי מלח"


המגיבים לפוסט  זה עד כה, לא הסכימו עם הנאמר בו. כנראה שגם הפלטפורמה הטכנולוגית "וורדפרס" עליה מושתת בלוג זה, הסתייגה  ובתגובה מחקה מחצית מהדברים. (לא לקחת את הנאמר כאן ברצינות יתרה…). בכל זאת, בעזרת הגיבוי חוזר הפוסט לרשת במלואו.

בסוף השבוע, ואפילו עוד ביום ראשון (23.9.01) הייתה התרגשת באתרי רשת רבים. לא בכל יום ישנה הזדמנות לחזות בעימות חזיתי בין שני "סלבריטאי תקשורת". לא בכל יום חורג העימות מנושא הדיון וגולש לפסים אישיים.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ, הוזמנה לראיון בתכנית החדשות המרכזית של ערוץ 2 – "יומן".

יחימוביץ עיתונאית מנוסה לשעבר בערוץ 2 יודעה איך להעלות נושא בטלויזיה. ונצךה היטב את ההזדמנות שניתנה לה.היא פרשה את משנתה בתמצית, בבוטות, כשלכל מקטע בתשובות פאנץ' ליין מתאים. זאת גם גם בנושאים המדיניים /בטחוניים, בהם לא הרבתה לעסוק בעבר. המנחה, דני קושמרו לא היווה יריב שקול. הוא ניסה,אמנם, אבל יחימוביץ דילגה מעל שאלותיו בקלילות.

ואז החליט ובצדק מישהו בחדר הבקרה, כי צריך להציב מול יו"ר מפלגת העבודה, מישהו שיוכל לאתגר אותה באופן רציני ולא יאפשר לה לדלג בקלילות עם המסרים שהיא מבקשת להציג מעל המראיין. התפקיד הוטל על אחד מבין משתתפי הפאנל,שהוזמנו לתכנית, ולאו דווקא כמשתתפים בראיון. היה זה הפרשן הכלכלי נחמיה שטסלר שהתבקש להיכנס לזירה ולהציג כדברי המנחה "מספר שאלות משלימות…"

אבל שטרסלר, התוקף בעיתונו דרך קבע את יחימוביץ, וקובע ברשימותיו כי היא אינה מתאימה לתפקידה, אף שנבחרה לכך ע"י חברי המפלגה ששטרסלר כנראה אינו חבר בה, לא שאל את יחימוביץ על עמדותיה. הוא מיד עלה להתקפה, והחל למנות פגמים ,לדעתו, בעמדותיה של יו"ר העבודה. כאלה הפוסלים אותה לטעמו מלהתייצב בעמדת המגן על זכויות העובדים -ולא משנה מה תאמר.

היא תומכת בוועדים הגדולים והחזקים – קבע. אלה המעלים דרישות מופרזות להטבות, אלה התומכים בעקרון הקביעות בעבודה, אלה שדרישותיהם לתוספות שכר מגולגלות על הצרכנים . בגלל עמדותיה אנחנו משלמים תעריפי חשמל מורשים – "מס חשמל" ו"מס נמל", יחימוביץ לא תמכה במאבק הצרכנים להורדת מחיר הקוטג' כדי להגן על האינטרס של וועדי העובדים שחששו כי ירידת המחיר תפגע ברווחים ואח"כ בעובדים, היא בעד החרדים.. והיא והיא.. בקיצור היא סתם מתיימרת להגן על האזרחים. יחימוביץ אולי הופתעה מה"אמבוש" שהכין לה שטרסלר, אבל הגיבה להשתלחות הזו במטבע דומה. היא נתנה לשטרסלר לסיים את ההשתלחות שלו בלי להפריע ואז הגיבה במתקפה משלה. ארסית ופוגעת. אצלה למראיין אין חסינות. שטרסלר הטיחה יחימוביץ, הוא חסיד תיאוריה כלכלית של שנות השמונים, שדגלה בהפרטת כל דבר שזז. ראינו את תוצאות התיאוריה הזו שקרסה במשבר הכלכלי החריף שהכלכלה בעולם נקלעה אליו .שטרסלר עיתונאי המקבל משכורת כפולה, אחת מעיתונו (הארץ) ואחת מערוץ 2 בו הוא משמש כפרשן כלכלי, הוא איננו הגורם שצריך להתייחס ברצינות לדעותיו. המציאות כבר השתנתה מזמן…

יחימוביץ לא הגיבה במתקפה שלה על האשמותיו של שטרסלר כי אינה יכולה לטעון כי היא מגינה על האזרח מפני שהיא תומכת בוועדים הגדולים. נכון עשתה. מה רע בתמיכה בעבודה המאורגנת, ובזכויות עובדים. חוץ מזה הוועדים האלה מייצגים ציבור של עשרות אלפי עובדים, אולי יותר. גם אלה אזרחים ובוחרים בעלי זכויות. – בעימות הזה יחימוביץ' "אכלה את את הפרשן הכלכלי "בלי מלח", כמו שאומרים. – איך אני יודע -תשאלו? פעם אחת מפני שצפיתי בדיון (גם אתם יכולים) ופעם שניה שמפני ששטרסלר חש כנראה שלא הצליח בהתמודדות ופרסם רשימת המשך בעיתון הבית שלו "דה מרקר".שם וחזר על השתלחויותיו ביחימוביץ, מבלי שטרח לציין מה השיבה לו. הוא כנראה הרגיש שהוא צריך את זה. אמנם, העיתון שילב בידיעה את הראיון שהוקרן בערוץ 2 אבל "חתך" אותו כך שנשאר רק הוויכוח בין השניים.

הראיון בערוץ2 (לאחר מספר שניות של פרסומות עליהן ניתן לדלג)

תגובתו של הפרשן הכלכלי בעיתון

תגובתה של יחמוביץ לעימות (לא בדה מרקר)

  1. arie rogel
    24 בספטמבר 2012 בשעה 11:25

    אינני מסכים עם דבריך , בייחוד עם חלקם . שלי אמנם הפעילה את יכולתיה כעיתונאית ואת נסיונה כמראיינת . לא אלו התכונות שבגינם שלי מובילה מפלגה ולא אלו התכונות הנחוצות לקבלת אימון הבוחר ( שלי לפחות ) . שלי התגלתה גם הפעם בכעורה כאישיות גסה , כוחנית , שאינה מתייחסת ובודאי שאינה עונה על שאלות לגיטימיות של מראיין . שלי איננה מגיעה לפוליטיקה עם רקורד של עשיה אלא כעיתונאית שחושבת שכל מה שאמרה וכתבה – חיובי או שלילי הם אמת לאמיתה .
    נכון , נחמיה שטרסלר חטף והאמת שגם זה לא צריך לעניין , לא אותך ולא טותי . מה שצריך לעניין את כולנו זה איזה סוג של שיח ציבורי ואיזה סוג של מנהיגים אנו מבקשים לעצמנו . שלי איננה אחת מהבחירות האפשריות שלי

    • 24 בספטמבר 2012 בשעה 12:08

      לאריה רוגל-
      מסכים איתך שנסיון כמראיין או מרואיין אינו צריך להיות השיקול המרכזי אצל הבוחר. אבל מה לעשות, אצל רבים מהבוחרים הרטוריקה של המועמד דווקא משפיעה.
      שטרסלר לא שאל שום שאלה. הוא הביעה עמדה, הטיח קביעות באשר לעמדותיה של יחימוביץ. חלקן נכונות,חלקן לא מדוייקות.
      מסכים שהשיח בסוף הראיון יכול היה להתנהל באופן מכובד יותר. אבל לא יחימוביץ פתחה בכך. אם שטרסלר חשב שתשתוק לו על השתלחותו האישית שבה פסל אותה לתפקיד, הוא טעה.
      שלי אמנם לא מילאה תפקיד של עשיה. אבל יש לה רקורד של תמיכה של הרוב במפלגתה,ואי אפשר לבטל דעתם של האנשים שבחרו בה לעמוד בראש המפלגה. לשטרסלר אין גם זאת. בכלל למי שיושב באופוזיציה אין בהגדרה תפקיד של עשיה.

      אבהיר – איני מחסידיה של יחימוביץ, גם לא של מפלגתה. גם לא של שטרסלר במיוחד לא של משנתו הכלכלית.

  2. רובי
    24 בספטמבר 2012 בשעה 11:26

    לדעתי יחימוביץ' דווקא הפסידה בעימות.
    זאת כיוון שהיא בחרה לתקוף אישית את שטרסלר במקום להגיב לטענותיו (למה לתמוך בהמשך מונופול המלט של דנקנר למשל?).
    וזאת כיוון שרק לה יש מה להפסיד בעימות כזה, כי שטרסלר לא עומד לבחירה ולא מנסה להתחנף לבוחרים פוטנציאלים.

    ראוי היה גם להזכיר כאן שדה מארקר ביקש גם את תגובת יחימוביץ, אך זו סירבה, וכך נותר טורו של שטרסלר בודד במערכה.

    • 24 בספטמבר 2012 בשעה 11:50

      לרובי,
      שלי לא יכלה להגיב בראיון ישירות לטענות של שטרסלר כי מסגרת הזמן לא מאפשרת התייחסות לכל טענה בנפרד והמראיין לא הניח לה להשלים אפילו את תשובתה. לכן השיבה לשטרסלר כללית לגבי התפיסה הכלכלית שהוא מייצג. נכון שתקפה אישית, אבל שטרסלר פתח בכך וטוב שהדגימה לו כי גם למראיין אין חסינות. נכון שרק יחימוביץ עומדת לבחירה, אבל שטרסלר איפשר לה לחזק את תמיכת וועדי העובדים בה – ומדובר עשרות אלפי קולות, אולי יותר. והם בוחרים בה ולא בשטסלר.
      נכון עשתה לדעתי שלא נענתה לפיתוי להגיב בדה -מרקר עיתון הבית של שטרסלר. קרוב לודאי שלא הייתה זוכה לטיפול אובייקטיבי שם.

      מכבד דעתך שבעימות הטלוויזיוני שלי הפסידה. זכותך. אני לא מחסידיה. אבל מה שקובע הן התוצאות בקלפי. על פי כל הסקרים, כמה שניתן לסמוך עליהם – היא מצליחה לחזק כוחה בציבור של מפלגת העבודה שכבר הייתה על הקרשים אצל ברק.

  3. אברי
    24 בספטמבר 2012 בשעה 17:19

    כמצביע עבודה (נו טוב, לשעבר) אני דווקא חושב ששטרסלר הוא זה שאכל את יחימוביץ' בלי מלח.

    כפי הנראה שהיא לא הייתה מסוגלת לענות על אף נקודה שלו (ודווקא כן היה לה מספיק זמן, לפחות לנקודה אחת או שתיים), ולכן היא בחרה להתנהג כמו בהמה גסה ולתקוף את שטרסלר בטיעוני אד-הומינם מופרכים ומגעילים.

    אם אי פעם שקלתי לחזור ולהצביע בבחירות הבאות לעבודה, אחרי הריאיון הזה אני כבר לא.

    • צביקה
      27 בספטמבר 2012 בשעה 8:42

      הרעיון שעל פי הראיון יחליט משהו על הצבעתו בקלפי הוא שורש אסוננו.
      אילפו אותנו להצביע מהבטן. במקום בו נדרש הגיון תכליתי חינכו אותנו לתת דרור ליצרינו ובמיחחד לרגשותינו השליליים. חבל ששכחנו את שידעו עוד חכמינו זכרונם לברכה, שלמדונו שהשנאה מעוורת גם עיני חכמים.

  4. שירלי
    24 בספטמבר 2012 בשעה 18:57

    למה יחימוביץ נלחמת על קולות השמאל? למה לתקוף את מצביעי לפיד או מרץ? אם מפלגות השמאל ימשיכו להתקוטט על אותו קהל בוחרים הן ישארו קטנות ולא משפיעות.
    עדיף היה שתדבר ישירות למצביעי הימין המתלבטים.

  5. Ofer
    25 בספטמבר 2012 בשעה 23:06

    שטרסלר צדק בטיעוניו .שלי ירדה לפסים נמוכים ולא ענייניים !
    ההבדל בין ועד מאורגן ששומר על זכויות מציאותיות עבור עובדיו לבין ועד,שמגבה שכר של 50 אלף ש"ח עבור מלגזן – הוא הבדל ענק ששלי חייבת לתת תשובות עליו.

    • צביקה
      27 בספטמבר 2012 בשעה 8:47

      לנוכח שערוריית עובדי הקבלן כלל הציבור הישראלי צריך לתת מחשבה שניה על איך הגענו למצב שאין לשכבות החלשות כל כח מאורגן שיגן על זכויותיהם.
      זה מקומם שיש ועדים חזקים שמפריזים בשימוש בכוחם.
      יש למצוא מענה שיהיה עמק השווה בין שתי בעיות אלה. זו אינה הבעיה של מפלגה אחת ובטח לא של שלי. זו בעיה של כל אחד וכל אחת.

  6. רועי
    26 בספטמבר 2012 בשעה 18:06

    מנחם שלום,
    אני כן מתומכי מפלגת העבודה וכן חושב שעל האזרח להצביע לאחת משתי המפלגות: העבודה או הליכוד ולא למפלגות קטנות אחרות.

    אני, בניגוד אליך, יצאתי קצת מבועת מההתנהלות של שלי בראיון. היא איבדה את עצמה לדעת ותקפה לא עניינית והיסטרית את שטרסלר שלא אמר דברים חריגים (בטח ובטח כשמשווים ראיונות של פוליטיקאים אחרים).

    אני תומך עבודה נלהב ומאד התרגשתי מחירתה של יחימוביץ. כמובן שראיון אחד והתפרצות הזויה ככל שתהיה לא מייצגת אבל אני חייב לעשות חושבין אחרי הראיון הזה.

    • צביקה
      27 בספטמבר 2012 בשעה 8:55

      לא צריך להסחף. כל שנדרש הוא להעלות את אחוז המצביעים. רק אחוז הצבעה כללי גבוה יביא לשינוי ולא משנה לאיזה מפלגה. הסיבה לכך היא שבצורה זו יאבדו המיעוטים את השליטה על מרכז החיים הפוליטים ובכך נוכל לחזור לדיניות שפויה ולא ההזויה אותה אנחנו חווים כיום.
      אם הראיון הביא משהו לעשות חושבין זה כבר רווח נקי.
      איני נבהל מהאיום המוסווה בחושבין של רועי כי אני משוכנע שאם גם הוא יחשוב באמת כבר עלינו על דרך המלך.

  7. נפתלי גוטמן
    29 בספטמבר 2012 בשעה 11:49

    יחימוביץ' עשתה זאת כי זה עובד!
    בעין השביעית יש כתבה על ניר חפץ ומוסבר שם שברגע שנוחי דנקנרנכנס לעיתון הוא נקט גישה פרו טייקונית הוא רצה לעשות כתבה נגד יחימוביץ' אבל התגובה שלה שתקפה את נוחי דנקנר והאשימה אותו בניסיון חיסול שלא יצליח כמו שלא הצליחו נסיונותיו האחרים גרמה לעורך ניר חפץ לגנוז את הכתבה (כי הוא לא יכול היה לפרסם אותה ללא תגובה ולא יכול היה לערוך את התגובה כי כולה הייתה מתקפה נגד הבוס שלו).
    שטרסלר הופיע ימים אחדים לאחר מכן בערוץ ושם אמר ברוב חוצפתו אני לא תקפתי אותה אישית. נא להסתכל ברשימת תגובה שלו בדה מארקר "בולשיביקית מהזן הישן" "התנהגות ארוגנטית" וזה חוזר ברשימות שהוא כותב על יחימוביץ'.
    יחימוביץ' כעיתונאית בטלויזיה ידעה שיש קוצר זמן ולכן בחרה לחכות לא להתפרץ לדבריו של שטרסלר ולענות במתקפה שעליה הוא לא יוכל להגיב כי אין זמן ולמעשה המילה האחרונה תהיה שלה. זה בדיוק מה שהרגיז את שטרסלר שהיא עשתה לו תרגיל.
    כמו כן כדי שלא יערכו או יצנזרו את תגובתה היא בוחרת תמיד לענות בבלוג שלה או במקומות אחרים שבהם היא שולטת בדברים. כל איש יח"צ יאמר שזו אסטרטגיה נכונה אם תימנע מעימותים לא תאמר דברים שתתחרט עליהם מאוחר יותר.
    ואתה צודק מי שניצח ניצחון מוחץ לא זקוק לרשימת תגובה

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: