ראשי > צרכנות וחברה > "מגיעה לך הטבה"

"מגיעה לך הטבה"


המשפט שבכותרת רשימה זו מוכר לרבים. זה מתחיל תמיד בצלצול הטלפון ובקול מנומס השואל "האם אני מדבר עם…" ואז ההמשך. "כלקוח של חברתנו"… , יש גם משפטי פתיחה אחרים, וההמשך המוכר: "מגיעה לך הטבה". אנחנו רוצים לתת לך מתנה. אתה יכול לבחור: סט סדינים, שמיכת פוך,מצעים, מערכת סירים, מיקסר וכו' ללא תשלום.

"מה פתאום אתם מציעים מתנה?" שואל מקבל השיחה המופתע. המטלפנים ערוכים להשיב. "כי אתה כבר קנית פעם אצלנו", או "יש לנו מבצע בשכונה שלכם"  "כי אנחנו רוצים שתכיר אותנו"  וגם "יצאתם בהגרלה".

-"באמת אתם מציעים מתנה"?

-"כן זו מתנה עבורך. המוצר חינם, ללא התחייבות, ואתה משלם רק דמי משלוח סמליים.."

-"בכל זאת כמה זה עולה לי?

-" אדוני, מדובר בסכום סמלי, רק 50 ₪ [49.90].

כשאני משיב "תודה אבל לא מעוניין" , מתחילים להתווכח איתך שזו "ממש הצעה שווה". תסביר שאתה לא צריך את הסדינים או המצעים כי כבר יש בבית, יגידו לך שכדאי לנצל את ההזדמנות כדי לתת מתנה לקרוב משפחה או חברים.

יש מוכרנים אחרים. ישמעו את "הלא תודה" ויטרקו את הטלפון בלי שום מילה נוספת. .

לא הזכרתי כאן את שתדלני יועצי קופות הגמל, בתי השקעות, משווקי טלפונים סלולאריים ומי לא.

החלטנו בבית לא להיענות לשידולי קנייה מסוג זה. חבל שאין איזושהי הוראת חוק שתאסור הטרדות כאלה .

  • שירות נוסח "בזק בינלאומי"

על השירות והקשר של בזק בינלאומי עם הלקוחות כבר כתבתי כאן בעבר. להלן דוגמא נוספת:

בחשבון הטלפון האחרון מודיעה "בזק בינלאומי" כי החל מהחודש הבא החשבונית הבאה תישלח במייל בלבד, כי החברה שומרת על איכות הסביבה, רוצה לאפשר צפייה נוחה יותר בחשבונית, תיוק יעיל יותר במחשב וחיסכון בנייר.


ומה על לקוח שמעוניין להמשיך ולקבל את החשבונית גם להבא בדואר? מה איתו? אולי אין לו מחשב, אולי אינו מעוניין לשנות את שיטת תיוק החשבונות שלו? אולי סתם הוא רוצה לקבל דואר? לא ששואלים אותו? לא צריך לקבל הסכמתו?

טלפנתי .

"לא מוכרחים" השיבה המוקדנית האדיבה. "אם אתה לא מעוניין אז ימשיכו לשלוח את החשבונית בדואר. הנה אני מציינת זאת במחשב אצלנו. אל דאגה."

-"מדוע אני חייב לטלפן אליכם כדי לדרוש את המשך משלוח החשבונית בדואר. מדוע אינכם מבקשים הסכמת הלקוח ? מדוע אתם מודיעים בנוסח שבעצם לא מותיר ללקוח בחירה? זה לא שירות איכותי.."

"לא קרה כלום אדוני ", משיבה המוקדנית בסבלנות. "זה רק ניסוח כזה".

נרגעתי. באמת לא קרה כלום. זה רק סוג כזה של שירות .

  1. זרי
    28 באוקטובר 2011 ב- 20:05

    וואלאק, מנחם ידידי, לקחת לי ת'מילים מהפה. הרגשתי בודד בעולם. חשבתי שרק אותי זה מרגיז, תשבתי שרק אותי זה מעצבן שחושבים שאני אדיוט מושלם שאפשר לעבוד עליו. שפוגעים פגיעה אנושה ומבטלת במעט האנטליגנציה שעוד נותרה לי. זה ש"הם" כל הזמן צעד אחד לפנינו והתיחכום ירד לעולם אקסלוסיבית עבורם, עם כך השלמנו בלית ברירה בקול ענות חלושה, אבל מה עם מידת הרחמים כלפי רימת אדם שכמונו? בתמימותי לימדוני ולמדתי שיהודים הם רחמנים בני רחמנים ולא אדם לאדם זאב "כמנהג הגויים"… שבוע טוב ידידי ומי יתן שהפיות ישמרו עליך ועל הקרובים אליך מפני נוכלי הטלפון ודומיהם. זרי

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: