ראשי > צרכנות וחברה > רשימה [פוסט] של תוכן שיווקי

רשימה [פוסט] של תוכן שיווקי


לא בטוח שהכותרת של רשימה זו מתאימה. אמנם היא מצביעה על התנהלות חיובית של חברה שמרבה בפרסום עצמי, גלוי וסמוי, אך לוקה בתחומים רבים של השירות ללקוחותיה .

 

אני לא בטוח שהכותרת של רשימה זו מתאימה למה שיאמר להלן. כי היא אינה באה בשליחותו של מישהו, אבל בכל זאת היא מצביעה על התנהלות חיובית של חברה שמרבה אמנם בפרסום עצמי, גלוי וסמוי, אך לוקה בתחומים רבים של השירות ללקוחותיה .

אבהיר – כוונתי לחברת בזק בינלאומי שעל התנהלותה בתחום נכתב גם באתר זה..

וזה הסיפור:

החברה כספק אינטרנט מעמידה לרשות לקוחותיה גם תיבת דוא"ל אישית שניתן להתחבר אליה מכל מקום ברשת באמצעות שם וסיסמא. לפני מספר שבועות הופתעתי לגלות כי יש קושי לבדוק את הודעות המייל כשמתחברים לתיבת הדואר באמצעות דפדפני "גוגל כרום" או "מוזילה פיירפוקס" אתר הדוא"ל אמנם זמין אך ב"כרום" המיילים הופיעו רק בתחתית דף התצוגה [אם מחפשים] ומי שמורגל לקרוא את ההודעות החדשות בראש הדף מוצא שם עמוד לבן. ב"פיירפוקס" לא ניתן היה לראות את המיילים כלל אף שההתחברות הייתה תקינה והציגה את מסגרת הדף ולוגו החברה בראשו. בדפדפן ה"אקספלורר" הכול היה תקין.

במוקד השירות הטכני של "בזק בינלאומי" השיבו לי: "נכון, אנחנו מודעים לבעיה. כרגע אין לנו פתרון. נציף את הבעיה למעלה".

הוספתי ושאלתי – אבל מה יעשה אדם שרוצה לבדוק את המיילים שלו, במחשב שדפדפן הגלישה המותקן עליו אינו "אקספלורר" ? נכון שזה דפדפן נפוץ מאוד, אבל ישנם רבים המעדיפים להשתמש בדפדפנים אחרים. האם בזק בינלאומי מספקת תיבת דוא"ל הנתמכת רק ע"י דפדפן אחד? מדוע אין מיידעים את הלקוחות?

במוקד חזרו על מה שכבר אמרו לי תוך הבטחה "להציף" את הבעיה.

באחרונה, מתוך סקרנות, ניסיתי לקרוא את המיילים אצלי מתוך ה"הכרום" וה"פיירפוקס".

הופתעתי לגלות שהמיילים עלו. ב"כרום" אמנם לא מוצג דף הפתיחה אך המיילים הנכנסים הוצגו. ב"פיירפוקס" התקבלה תצוגה טובה מאוד.

אמנם לקח להם די זמן, אך אפשר לומר שהתקלה תוקנה. זו התפתחות חיובית לא? אז מדוע לדעתי רשימה זו אינה תוכן שיווקי?

תשובה : תוכן שיווקי מוגדר , על פי הויקיפדיה, "כשיטת פרסום שבה מועברים מסרים פרסומיים, תמורת תשלום, בתכנים של אמצעי התקשורת, תוך הסתרה חלקית או מלאה של עובדת העברתם… . כדי לרכך את הקונוטציה השלילית של המושג "פרסומת סמויה", מכנים אותו המפרסמים בשם תוכן שיווקי."

אמנם "בזק" תיקנה את הליקוי בשירות, אך אין לה במה להתפאר. עובדה שסיפקה ללקוחותיה משך תקופה ארוכה מוצר שלא הייתה בו תאימות מלאה לכלים נפוצים ובסיסיים ברשת האינטרנט. לא הודיעה על כך ללקוחות ותיקנה את הליקוי באיחור.

נכון, שלא מוכרחים לנצל את תיבת הדואל של "בזק בינלאומי". היא תוספת ולא רכיב חיוני בקבלת שירות אינטרנט מספק. הלקוחות יכולים להשתמש בג'מייל או בתיבות דואל אחרות . ישנם אתרים רבים המעמידים שירות כזה לגולשים או למנויים , אבל בכל זאת…

בזק בין לאומי אינה מפרסמת שהליקוי תוקן, וגם לא שעכשיו תיבות הדוא"ל שלה תואמים דפדפנים נוספים חוץ ל"אקספלורר". מישהו עוד יכול לשאול מדוע זה לא היה עד לאחרונה, ואולי יגלה כי עדיין יש דפדפנים שאינם "קוראים" תיבות דוא"ל של "בזק בינלאומי".

לא. זה לא תוכן שיווקי.

מעוניינים לקבל הודעה אוטומטית על רשומה חדשה ולקבוע עצמאית את תדירות העדכון?? ציינו את הדוא"ל שלכם בסעיף "לעדכונים על רשימות חדשות" למעלה מצד ימין באתר והקליקו על "צרף אותי" .

  1. צביקה ארצי
    11 ביוני 2011 בשעה 17:46

    לא הצלחתי להבין את נפתולי הטיעונים וכתוצאה מכך גם לא הצלחתי להבין מה דעתך על חברה שמתנהלת כפי שבזקבינלאומי התנהגה לפי מה שהצלחתי להבין מדבריך.

    ממה שכתוב בפוסט אני חש את פעמי המשיח. חברה שקיבלה דווח על אי נוחות בשימוש במוצר שלה לא רק התייחסה אלא גם שיפרה. איזה יופי!!!! כמה שונה מחברות שמבטיחות וכאשר יש בעיה אינך מצליח להגיע ולדווח כי אוזנך מוצפת בשירי הלל פרסומיים למוצר הקלוקל שממנו אתה סובל ועל בעיותיך אתו רוצה להתלונן.
    כאשר יבוא (המשיח) לא יהיו תקלות ולא יהיו קשיים כי עוד לפני שנולדו יטופלו. עד אז מי יתן ועוד חברות יפנו מעט משאבים מהג'ינגלים הפרסומיים למעשים שנעשו כמו שתוארו כאן על ידי בזק בינלאומי

  2. 11 ביוני 2011 בשעה 23:50

    אם משהו לא ברור – האשמה כולה עלי. אשתדל להבהיר: בזק בינלאומי סיפקה ללקוחותיה תיבת דוא"ל הפועלת בתאימות מלאה לדפדפן הגלישה אקספלורר, אך לא בתאימות לדפדפנים אחרים נפוצים גם הם. התוצאה – מי שביקש לקרוא מיילים מתיבת דוא"ל זו, שלא באמצעות הדפדפן של מיקרוסופט [אקספלורר] נתקל בקושי. החברה לא דיווחה ללקוחות שהיא מספקת להם מוצר שאינו תואם את כל הדפדפנים , וגם לא טרחה לתקן את הליקוי אף שידעה על הדבר. אולי סמכה על כך שחלק גדול מהלקוחות משתמשים ממילא באקספלורר, או שיש ברשותם תכנת דואר ה"שואבת" למחשב האישי את תכני הדוא"ל והקישור מוגדר לאקספלורר, ולגביהם אין לתקלה משמעות,או שיש כאלה המשתמשים בתכנות דואר אחרות דוגמת ג'ימייל ואינם נזקקים לשירות.[אגב, הדוא"ל של בזק בינלאומי גם כשהוא תקין אינו מהווה את "פאר היצירה"]

    גם ללקוחות שפנו השיבו במוקד השירות שהתקלה ידועה אך לא ידוע אם היא מטופלת ואין צפי לתיקון. היו אמנם נציגים שהבטיחו לרשום ולהעביר ל"ממונים". רק לאחר מספר פניות ונדנודים [אצלי,למשל, יש צורך מסוים בשירות] הופיע שיפור חלקי.

    לא הייתי ממהר להעניק לחברה ציון טוב על התנהלותה. חברה המשרתת מאות אלפי לקוחות אמורה לספק לצרכניה מוצר תקין, ואם יש לו מגבלות להודיע להם מראש על כך, ולא להמתין עד שיהיו מתלוננים "במספר מספיק" על מנת לשפר.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: