ראשי > אקטואליה - כלכלה, צרכנות, חברה > בזק בינלאומי: התייקרויות במבצע

בזק בינלאומי: התייקרויות במבצע


להלן דיווח מפורט על שיחה עם נציגי המכירות ושירות הלקוחות של "בזק בינלאומי", בניסיון ללמוד פרטים על מבצע הטבה בשיחות לחו"ל . מרוב "הטבות" המחירים עולים. נציגי השירות אדיבים  ומנסים להסביר. אבל תשובות של ממש אין להם, ואתה הצרכן -צא ולמד.


המסופר להלן יכול לשמש דוגמא נוספת לצרכן המתקשר ב"מבצע" עם חברת המספקת שירותים שונים, על מנת לקבל הטבה במחיר. אבל בחלוף תקופה מתברר לו כי "עבדו" עליו. מי בקטן ומי בגדול. כי שירות איכותי ואמינות בשירות הן מושגים גמישים למדי אצל רבים מנותני השירות אצלנו. [לא כולם.]

דוגמא: "בזק". ליתר דיוק "בזק בין לאומי". לא באינטרנט. [ על כך בהזדמנות קרובה] בטלפוניה.

לא מכבר הצטרפנו למבצע של "בזק בין לאומי" לחיוג לחו"ל. תשלום קבוע של 10 ₪ לחודש ושישים דקות חינם לשורת מדינות ברשימה. אנחנו מדברים פחות משעה על כן נראתה לנו ההצעה כדאית והסכמנו.

אומר לי איש המכירות של "בזק בין לאומי" : "יש לכם טלפונים סלולאריים אפשר לצרף גם אותם לחבילה, בנוסף למספר הנייח. לא יעלה לכם יותר".

הסכמנו.

"אנחנו כאן בשבילך " אומר התקליט למחייג למוקד השירות של החברה. יפה. אבל כשראיתי,לפני מספר ימים, מודעה קטנה ללא כותרת בנושא תעריפה השיחות לחו"ל מטעם "בזק בין לאומי" בשולי אחד העמודים בעיתון, החלטתי לבדוק מה פירוש.

התקשרתי למוקד החברה. איש המכירות השיב באדיבות.

– "קודם נבדוק את חבילת המבצע המשויכת אליך ואח"כ נוכל להתייחס". "אני רואה", המשיך, "שיש לך שלש חבילות. לנייח ולשני ניידים. יפה מאוד. מה השאלה"", ביקש לדעת.

-" רגע רגע", קטעתי אותו "מה פירוש שלוש חבילות מבצע? הסכמתי רק לאחת".

-" נכון" הוא מסביר, "לכל אחד מהטלפונים שברשותך משויכת חבילת מבצע אחת. אל תדאג זה באותם תנאים בוא ונמשיך"… בכל זאת התעקשתי.

-" האם יוצא שלגבי כל אחד מהטלפונים אני משלם "דמי הטבה" בשיעור חדשי של 10 ₪ כלומר 30 ₪ לחודש במקום 10 ₪ וזאת ללא קשר למספר השיחות"?

-" נכון" הוא אומר. "כל טלפון והחבילה שלו".

כעסתי.

-" לא מסכים אבקש לצאת מכל העניין הזה. הסכמתי לחבילת מבצע אחת לה מצורפים כל הטלפונים שברשותי".

-"טוב" אומר הנציג. "נשנה. לא יודע מה קרה".

-"מה על החיוב המשולש שאלתי? תבטל אותו".

-"מצטער" , השיב נציג המכירות , "לא יכול לשנות אחורה. תשאל מה שעוד רצית לדעת ואח"כ אעביר את השיחה לנציג שירות לקוחות אולי הוא יכול לשנות".

לא רציתי להמשיך בוויכוח .

-"רק תסביר לי מה פשר המודעה שהחברה פרסמה ובה היא מודיעה כי מאפריל 2011 יועלה מחיר השיחות חו"ל, שבמבצעי החברה בשלוש אג' לדקה והתשלום הקבוע במבצעים יעלה ב -2.5 ₪לחודש?"

-"באמת? התפלא הנציג ,? לא שמעתי על כך. רגע אחד בבקשה?. חזר אלי." זה לא קשור אלינו הוא מסביר זה בגלל "פוליטיקה ומיסים" [אלה בדייקנות דבריו]

עכשיו כבר רגזתי ."באמת. מה זה הסיפורים האלה? איזה מן תשובה"?

-" אדוני, רגע", הוא מגיב, "אעביר אותך לנציג בשירות לקוחות ,תשאל אותו הוא יסביר וגם תבדוק איתו את נושא תחולת החיוב המשולש עליו שאלת".

נציג שירות הלקוחות היה אדיב. "לגבי שינוי תאריך החיוב מדובר על חודש אחד בלבד. אני רואה שאנחנו גם ספק האינטרנט שלך נכון?"

-"כן השבתי מה זה קשור"?

-" אסביר לך" השיב. "אין לי אפשרות להחזיר חיובים אחורה, אבל אזכה אותך בסכום המדובר [20 ₪] בחשבון דמי האינטרנט הקרוב. מה איכפת לך? אני רושם כאן את הפעולה".

לא הבנתי את ההתנהלות אבל הסכמתי.

שאלתי בהמשך לגבי "מודעת ההתייקרות" .

בזק התייקרויות במבצע0001

-"המודעה לפניך" שאל? "נכון" השבתי. "אתה מוכן לקרוא לי אותה"? . קראתי לו את המודעה.

הנציג האדיב הקשיב, רשם לעצמו. ביקש שאמתין וחזר עם תשובה

-" המודעה אינה מתייחסת אליך" הודיע. "כיוון שהצטרפת בשנת 2011. היא מתייחסת רק למי שהצטרפו עד דצמבר 2010 ".

-"אבל זה לא כתוב" הקשיתי ." אתה צודק" השיב. ,אבל מי שחל עליו יקבל הודעה מקדימה. עליך לא חל". בטוח שאלתי? 100% השיב.

-"רק תסביר לי" הוספתי, מה הסיבות לייקור.  קודמך שייך זאת לסעיף "פוליטיקה ומיסים" אבל זה לא הסבר לדעתי".

-"בכנות" השיב, "אין לי הסבר, אני אשאל".

בזאת הסתיימה השיחה. שמות הנציגים עמם שוחחתי שמורים אצלי. אבל כמובן לא אצלם הפתרון. לשר התקשורת, שהתחיל בהסדרת נושא התנהלות החברות בתחום התקשורת מול הלקוחות, ולמעצה הישראלית לצרכנות, יש עוד הרבה מה לעשות.

אני, בסוף השיחות הדי מעצבנות הללו, האזנתי לשירו של פיט סיגר המיתולוגי "מה למדת היום בגן" יש כאלה שזוכרים.

פורסם גם ב"עבודה שחורה"

  1. 15 במרץ 2011 בשעה 9:46

    מוכרים לי סיפורים כאלה (לאו דווקא של בזק בינלאומי). לצערי, אני מוצא לא פעם שמרמים אותי ב"מבצעים". כן, פשוט מרמים.
    מנחם, יפה שבדקת.

  2. 15 במרץ 2011 בשעה 10:38

    אני נוהגת לסרב למבצעים באופן עקבי בגלל הטרחה של הבירורים ועוגמת הנפש שאחרי. ישר כח על הבירורים שעשית

  3. צביקה ארצי
    15 במרץ 2011 בשעה 12:30

    סוף מעשה במחשבה תחילה.
    אסור להתפתות כבר מלמדים בגן.
    אסור להתחייב אלא עם מוכנים ומסכימים שכחו ללמד את אזרחי ישראל – תרבות הסמוך והיהיה בסדר היא התחליף. הבעיה שהיום אין על מי לסמוך ויהיה בסדר נשאר בפולקלור.
    מר ישראלי צריך לבדוק לפני ולא לקטר אחרי. מציעים לך תבדוק ואל תחפף.
    שיחות לחו"ל אפשר לבצע באמצעות האינטרנט. חבל לשלם על מה שאפשר לקבל בחינם.

  4. 8 בספטמבר 2011 בשעה 11:46

    מבינה את התסכול,זה קצת אירוני כי יש היום כל כך הרבה אלטרנטיבות וכל כך הרבה חברות שמציעות את השירות של
    שיחות לחו"ל שהכוח של הצרכן אמור להיות משמעותי הרבה יותר ממה שהוא בפועל..

  5. 21 בספטמבר 2011 בשעה 12:07

    אני באופן אישי סגרתי את כל הקווים הטלפוניים.. יש אינטרנט היום אנשים! אין מה להיות מופתע..מהמקום..מהתרבות..

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

