ראשי > תקשורת ופרסום > שתי הערות: שחר מזרחי, יונתן שפירא

שתי הערות: שחר מזרחי, יונתן שפירא


בקשת החנינה

לבקשת החנינה שהגיש השוטר שחר מזרחי לנשיא המדינה, לאחר שהורשע בהריגה ונגזרו עליו 30 חדשי מאסר, מצטרפים גורמים שונים בתמיכה. בנוסף  לצמרת המשטרה, מהמפכ"ל ומטה וחותמי עצומת תומכים  בחנינה, המתפרסמת באינטרנט, צץ בימים האחרונים גורם חדש, גם הוא ברשת.

מדובר באתר המציג עצמו כתנועת אזרחים תחת השם "ישראל שלי." . זו, כהגדרת האתר:

"קבוצת פעולה באינטרנט להפצת קולות של ציונות ואהבת הארץ ברשת שיעמדו מנגד למצגי השווא והדיסאינפורמציה בתקשורת. אנחנו מזמינים אתכם להירשם לקבלת עדכונים ולהשתתף בשיח הציבורי בישראל – להשמיע ולהשפיע."

החבורה העומדת מאחרי האתר הפכה את המקרה של השוטר שהורשע בהריגה, של גנב רכב ערבי, מבלי שהיה בסכנת חיים, לפרויקט שלם.

באתר מתפרסם סרטון סאטירי עליו נאמר כי "התאחדות פושעי ישראל הכינה סרטון תודה לדורית בייניש" נציג הגנבים [במבטא ערבי] מודה לבית המשפט ששומר על זכויות הגנבים ומקל עליהם את המלאכה. ואם במקרה יידון מקרה דומה בפני שופט שאינו ממלא אחר "ההנחיות" מיד יקומו ארגוני שמאל ויזעקו כנגדו – "אפליה".

בהמשך מופיע מכתב לנשיא ובו בקשת חנינה למזרחי. נאמר בו בין השאר כי :

" ..ההחלטה של בית משפט העליון{ בעניינו של מזרחי] מהווה פגיעה קשה בזכויות האזרח – בזכות לביטחון, להגנה על החיים, ולשמירה על הרכוש. החלטה זו משדרת מסר של כניעה ורפיסות לפושעים ולגנבים, מעניקה להם רוח גבית בפעילותם הפלילית, ופוגעת פגיעה אנושה ברוח השוטרים העומדים יום יום כחיץ בינינו לבין מבקשי רעתנו, הניצבים על משמרתם בלחימה בפשע." בהמשך מכונה פסק הדין "חרפה ואיוולת".

המבקש לבדוק מי עומד מאחרי האתר והתנועה יכול לקרוא במדור "אודות" שם  כי הוא הוקם בשיתוף עם מועצת יש"ע וגורמים נוספים. לא נאמר מי. השקיפות חלקית בלבד. בודאי ישנה סיבה לכך.

עוד נקראים הקוראים להרבות בתגובות לאתרי חדשות ברשת ובמערכות העיתונים [יש רשימת טלפונים וכתובות, גם כתובות מייל] "למען המפעל הציוני ולמען זכותנו על הארץ ולמדינה ריבונית בה בכלל – מערכה אשר מתנהלת כיום גם באמצעות מקלדת עכבר ומחשב ביתי. "

אנו מעדיפים שלא תמליצו על האתר שלנו בתגובותיכם , ולא תציינו את כתובתו מבקשים מפעילי המיזם. גם לא מוכרחים להזדהות בתגובות בשמכם האמיתי. תפיצו את המסר בתגובות ובמיילים בין חברים, הם מוסיפים, כך נדע שמי שמצטרף באמת מעוניין.

לא חתמתי על העצומה. גם לא הבנתי מה למועצת יש"ע ול"גורמים נוספים" עלומים ולנושא, אלא אם מנצלים את העניין למסר פוליטי.

מעבר לעובדה שהיוזמים מתעלמים מעובדות פסק הדין שנתבררו ע"י מספר ערכאות החל ממח"ש, הפרקליטות, בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון, ומהמסקנה של כל גורמי הבדיקה כי השוטר לא היה בסכנת חיים, חרג מהוראות הפתיחה באש של המשטרה וביצע עבירה , יש עניין נוסף.

מי שאינו מגלה מיהם יוזמי האתר כולם, מי שממליץ לא לציין את כתובתו בתגובות לתקשורת ומי  שמנחה לא להזדהות בתגובות בשם האמיתי – אינו ראוי ליזום עצומות ולאסוף חתימות מאזרחים בכל עניין שהוא.

סוף דבר –  כל העניין אינו משרת את עניינו של שחר מזרחי ועדיף אם מבחינתו היה מוותר על ה"חיבוק" הזה . [לא עסקנו כאן כלל במסר של צמרת המשטרה והשר שלה כלפי בית המשפט העליון.]

הערה: לא הובאו בפוסט זה קישורים. לטעמי אין צורך לתת באמצעותם במה. מי שמעוניין שיחפש ברשת.

עוד על יונתן שפירא

לרשימה קודמת "אימא לא הכירה את יונתן שפירא" שפורסמה כאן הגיעו מספר תגובות. הן לא היו רגועות. עלתה מהן האשמה כלפי הכותב כי בעשיית הקישור בין הלהיט "יונתן שפירא" לפעיל המחאה והשמאל הנושא שם זה, יש זלזול, ניסיון הגחכה, ומסר של השקפה פוליטית מבטלת.

מיותר להיכנס לוויכוח אם יש או אין מסר פוליטי ברשימה. יחליט כל אחד לעצמו.אבל מצאתי לנכון לחזור לעניין משתי סיבות.

האחת – האם באמת הלהיט נכתב על אותו פעיל מחאה ששמו יונתן שפירא? התשובה היא כן. אמנם אין קשר בין הלהיט ובין פעולות המחאה ,אבל- מה לעשות – הקשר קיים. מדובר באותו אדם.

הסיבה השנייה – האם אנשים מקשרים בין השם, הלהיט, ופעילות המחאה. בימים האחרונים שאלתי עשרות רבות של אנשים, שלא קראו את הרשימה – מה אומר לך השם יונתן שפירא. כמעט כולם השיבו: "נו זה מהשיר, לא?"

נכון, אין מדובר בסקר מדעי. אבל בתשובות שקיבלתי יש מובהקות . האם ישנה הקרנה לכך על ההתייחסות לפעילות המחאה? לדעתי יש, אבל יכול שיהיו אחרים שיחלקו על דעתי זו. מותר.

  1. יאיר דקל
    27 ביולי 2010 ב- 23:07

    יש מערכת מתוכננת שפועלת כבר זמן רב לפגוע בשלטון החוק בישראל – הם המציאו את המונח האיום "כנופיית שלטון החוק", כאילו שמירת חוק נמצאת בידי כנופיית עבריינים.
    החוגים, שהקימו את האתר "למען" שחר מזרחי, באמת לא ביקשו לעזור לשוטר העבריין, אלא להמשיך במערכה נגד שלטון החוק. משום מה, אלה חוגים ימניים וימניים קיצוניים.
    טוב כתבת.

  2. אזרח.
    29 ביולי 2010 ב- 15:15

    מסכים איתך בכל.רק לא מבין מדוע אתה ורבים אחרים מזכירים את מוצאו של הגנב.
    גנב רכב ערבי.
    לא ראיתי למשל שהזכירו את מוצאם של גנבים אשכנזים.או תימנים.אני זוכר שלפני זמן מה נרצח חייל (בדווי) בשטחי הגדה,וכל הכותרות היו:
    ישראלי נרצח בפיגוע דקירה ליד צומת תפוח.

    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3391467,00.html

    אבל כשהרצח מתבצע בתוך שטחי מדינת ישראל ,הכותרת היא זו:

    http://reshet.ynet.co.il/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA/News/programs/FirstNewscast/allfirsted/Article,34248.aspx

    חייל בדואי נרצח בקניון באר שבע

    צהרי היום, קניון הנגב עמוס בקונים, כשלפתע נשמעות שלוש יריות מכיוון קומת המסעדות. מיד החל במקום נוהל פיגוע, אנשים תפסו מחסה חלקם נמלטו החוצה בבהלה, אבל בסוף התברר שמדובר בסכסוך בין שני חיילים.

    תאר לעצמך כותרת כזו:

    חייל אשכנזי נרצח (חס ושלום כמובן ) בקניון באר שבע

  3. 29 ביולי 2010 ב- 15:57

    לאזרח
    הזכרתי את מוצאו של ההרוג בהקשר לסרטון שהעלה האתר "ישראל שלי" לרשת, ובו "תודה" לבית המשפט העליון מטעם ארגון פושעי ישראל כשהדובר מביע תודתו והוקרתו , במבטא ערבי בולט[ובמכוון] על הרשעתו של מזרחי ,ובכך מתן "הגנה" של בית המשפט לפעילות של פושעים וגנבים [ערבים] שאם ינסו לפעול נגדה ישלחו למאסר.

  4. דרור בל"ד
    30 ביולי 2010 ב- 1:19

    סלח לי כי אני מתעקש על נקודה אחת מסויימת החוזרת בכל מאמריך (לפחות אלה שאני קראתי). אתה טוען כי "כל העניין אינו משרת את עניינו של שחר מזרחי ועדיף אם מבחינתו היה מוותר על ה"חיבוק" הזה . [לא עסקנו כאן כלל במסר של צמרת המשטרה והשר שלה כלפי בית המשפט העליון.]".

    ראשית, זה המסר של משטרת ישראל ביתנו והשר הממונה עליה. מדוע אתה מנסה להפריד בין רעיונותיהם של המשטרה והמפלגה אליה משתייך השר ובין "ישראל שלי". אפילו השם דומה!
    שנית, מהו פירוש רצף המילים בסדר הנוכחי: "ועדיף אם מבחינתו"? מהו עניינו של שחר מזרחי? אולי התכוונת לחנינה שמארגן השר הממונה?
    זאת ועוד. למי בדיוק עדיף? לך? לכלל אזרחי ישראל? לפלסטינים אזרחי ישראל? למזרחים? ליהודים בישראל? אולי אתה חושש כי אם יהיה חיבור בין עניינו של שחר מזרחי לבין הארגון הקיצוני ישראל שלי הדבר יפגום בסיכוייו לחנינה?

    בוא אציע לך הצעה: שכח מהביטוי "עניינו של שחר מזרחי". עניינו של שחר מזרחי אינו עניינו של שחר מזרחי, אלא עניינו של הציבור כולו. לכן שוב כשלת בדבריך כשטענת כי לא עסקנו כאן כלל במסר של צמרת המשטרה והשר שלה כלפי בית המשפט העליון". אמנם ניסית לטשטש ולעמעם, כמקובל אצל הציונים בהתייחסם אל הקשר בין שלטון החוק ובין הדיכוי כלפי הפלסטינים, אך שוב כשלת בניסוחך והסגרת את דעותיך האמיתיות, אותן אתה מתעקש להסתיר משום מה.

  5. מנחם
    30 ביולי 2010 ב- 9:12

    לדרור בל"ד
    תתפלא אבל לחלק מדבריך אני מסכים.תגובת המשטרה חמורה וראויה לגינוי. אבל הדיון בה מצריך רשימה נפרדת ולא מצאתי לנכון להתייחס אליה ברשימה הזו. לדעתי אין זה נכון לקשור בין תגובת המשטרה למפלגת השר הממונה שגם הוא היה בכיר במשטרה בעבר, וזאת למרות שיוצא שהן דומוה להשקפות של "ישראל ביתנו".
    נכון שעניינו של שחר מזרחי הוא עניינו של הציבור, אבל גם עניינו האישי. לדעתי עדיף היה לו להתרחק מהניצול הפוליטי שעושים גורמים שונים בעניינו בנושא.
    לבסוף לא מובן לי מדוע אתה מנסה לאפיין את דעותי הפוליטיות. זה לא כל כך חשוב.אני משתדל להביע דעותי לגופו של עניין בלי לקשור זאת לתיזה כללית.
    אשמח אם תמשיך לקרוא רשימותי, ואתה מוזמן להגיב עליהן כשתמצא לנכון.

  6. דרור בל"ד
    30 ביולי 2010 ב- 17:01

    תודה על התייחסותך.
    אני לא מסכים איתך כי אין זה נכון לקשור בין תגובת המשטרה לבין תגובת השר הממונה עליה. כמו שציינת, זהו נושא המצריך רשימה נפרדת.

    לא הייתי מנסה לאפיין את דעותיך הפוליטיות אילו היית כותב על שירת ימי הביניים. אני סבור כי התעקשותך לציין שברשימותיך אין הבעת דעה פוליטית חוטאת לאמת. לאו דווקא שלך (כלומר, חלילה מלקרוא לך שקרן), אלא כהתייחסות של כלל הציבור אל נושאים שונים והפיכתם לנושאים א-פוליטיים. מטרתי הפוכה משלך: אני מנסה להראות כי בכל דבר ועניין יש גם את המרכיב הפוליטי (למשל מאבקים חברתיים, מאבקים סביבתיים וכו'). אמליץ לך לעיין בספר חשוב מאד לדעתי בנושא זה: "יודעים ושותקים – מנגנוני ההשתקה וההכחשה בחברה הישראלית". אוסף מאמרים בעריכת חנה הרצוג וכנרת להד, ון ליר והקיבוץ המאוחד.

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: