ראשי > צרכנות וחברה > "נבוקו במצדה" – מרשים. מערך ההסעות לא , בכלל לא.

"נבוקו במצדה" – מרשים. מערך ההסעות לא , בכלל לא.


 אומרים שמבחנה של כל פעולה היא החוליה החלשה בשרשרת. במקרה שלנו החוליה החלשה הייתה מערך ההסעות לבתי המלון בים המלח מיעדים שונים בארץ וחזרה.
 מבקרי אופרה ומוזיקה מקצועיים יעסקו לא מעט באופרה "נבוקו" מאת ורדי, שהוצגה על ידי האופרה הישראלית לרגלי המצדה. לא אתחרה איתם.ברשימה זו אנסה לשקף התרשמות מחוויית האירוע כמכלול. זאת בהתבסס על התנסות אישית ושיחות עם צופים אחרים שנכחו באופרה שהוצגה ביום חמישי בלילה [3.6.10]..

עוד לפני חדשים רבים רכשנו במיטב כספנו ,וזה לא היה זול, כרטיסים לאירוע. הייתה זו "חבילה" . צפייה באופרה, שהות בת לילה אחד בבית מלון ממלונות ים המלח, הסעה מירושלים לבית המלון וחזרה וכן הסעה הלוך וחזור מבית המלון לאתר ההופעה למרגלות המצדה. כבר אמרתי שלא היה זול? אחזור על כך. אבל, רעייתי, בהיותה חובבת אופרה, שכנעה אותי שכדאי. זה אירוע חד פעמי, הופעה על בימת ענק, לא באולם סגור ועוד למרגלות המצדה, שימוש בתאורה מיוחדת ובאפקטים חזותיים ייחודיים,  מאות משתתפים, מקהלת ענק, סולנים בין לאומיים ומנצח בעל מוניטין. כל אלה  הופכים את האופרה לחוויה. כיוון שמדובר במופע חד פעמי, [מספר מועט מאוד של הצגות] הרי גם החוויה היא חד פעמית. אם נוסיף לכך שילוב של אירוח בבית מלון ברמה סבירה, הסעות הלוך וחזור ומתקבל מכלול חוויתי שלא יחזור על עצמו.

הציפיות, כמובן היו גבוהות. נכון שלא תמיד אתה מקבל את כל מה שציפית לו. אבל לאחר שהאירוע הסתיים ניתן לסכמו ולומר כי בסך הכול הוא "סיפק את הסחורה".

ההופעה עצמה הייתה מרשימה בכל קנה מידה. מבלי להיכנס לתחום הביקורת המקצועית , ברור היה כי רובם המכריע של אלפי הצופים שגדשו את האמפיתיאטרון הענקי, חשו כי הם עדים למופע בעל עצמה. בקטע בו שרה המקהלה את "שירת העבדים העבריים" , פרץ קהל האלפים בתשואות רמות. המנצח דניאל אורן נענה והמקהלה ביצעה בשנית. הקהל לא הסתפק בכך ודרש עוד והמנצח הנרגש, פנה לקהל ואמר: " "זה רגע מיוחד ומרגש מאוד בשבילי להשמיע כאן, במקום הקדוש הזה שלמרגלות המצדה, את שירת העבדים". הוא הזמין את הצופים להצטרף למקהלה וביקש שלא למחוא כפיים על מנת לשמוע את תווי הסיום העדינים המלווים את הקטע . כך בצעה המקהלה בשלישת את "שירת העבדים" והקהל הצטרף. כל זאת כאמור בעיצומה של האופרה. בהחלט לא אירוע מקובל.

נבוקו במצדה- מופע מרשים

מבינים במוסיקה אמרו כי משב הרוח שנשמע לעיתים במערכת ההגברה פגם במעט באיכות הצליל שנשמע.אולי. אבל הרי לא מדובר באולפן הקלטות. 

עוד משהו שצריך להזכיר: הרחבה שלפני הכניסה לאמפיתיאטרון עוצבה במיצגים שדימו לשוות לה, ללא יומרות מדעיות. את התקופה בה התרחשו האירועים וגם את המבנים שעל המצדה. מקומות מעוצבים למנוחה ודוכנים למכירת משקאות קרים, הקלו על הבאים את ההמתנה לפני פתיחת שערי האמפיתאטרון.

עוד מילה חיובית. מערכת ההסעות לאתר ההופעה מבתי המלון וחזרה פעלה בדייקנות מרשימה. מבצע לוגיסטי לא פשוט בו נטלו חלק מאות אוטובוסים.

עכשיו לקטע הפחות נעים. אומרים שמבחנה של כל פעולה הוא החוליה החלשה בשרשרת. במקרה שלנו החוליה החלשה הייתה מערך ההסעות לבית המלון מירושלים וחזרה. זה התחיל במידע המוקדם . בדפי ההסבר והמידע שהופצו נאמר כי ההסעה מירושלים לבתי המלון תצא בשעה 13.00. על כרטיסי הנסיעה היה מודפס 13.30. בסוף האוטובוס לא הגיע בשעה היעודה. התחילו טלפונים. מתברר שחברת הנסיעות "יונייטד טורס" התכוונה לשלב את הנוסעים מירושלים באוטובוס שיצא מחיפה. אבל בדרך קרתה איזו שהיא תקלה. האוטובוס הזה לא יגיע לירושלים. מה עושים מוציאים אוטובוס אחר מירושלים. זה הגיע לאסוף את הנוסעים באיחור של שעה. נציג יונייטד טורס התנצל, ואמר כי החברה ביקשה להודיע מבעוד מועד [לפני התקלה]כי שעת האיסוף תהייה 14.00 אבל המארגנים לא עשו זאת. כל זאת, ביום חמסין  לוהט, כשהנוסעים רובם אנשים לא צעירים, ממתינים סמוך לכביש,ליד בנייני האומה, בלי לדעת בדיוק מה קורה עם ההסעה שלהם. בזמן ההמתנה הכפויה החלו לאסף חתימות להגשת תלונה.

בהסעה חזרה לירושלים – נתלתה על לוח המודעות – הודעה כי זו  תצא מלובי המלון בשעה 11.00.על הכרטיסים היה מודפס כי שעת היציאה היא 13.00. נציגות החברה המארגנת את ההסעות "ארנון פז" , שישבו בלובי וחילקו תלושי הסעה לאתר ההופעה [בפעם נוספת] ,לא ידעו דבר וחצי דבר. בסופו של דבר התברר כי ההודעה על לוח המודעות הייתה מוטעית. ההסעה הגיעה באמת ב -13.10. הייתה זו הסעת מאסף שעברה בין כל המלונות ואספה נוסעים לירושלים וגם לתל אביב. קרוב ל -14.00 , יצא האוטובוס מלא וגדוש לכיוון ירושלים. זה היה בחום לוהט ומיזוג האוויר  פעל בתפוקה נמוכה. הנוסעים, שוב לא צעירים, החלו מתלוננים. חלקם חיכו להסעה בלובי המלונות, משעה  12.30  [שנקבעה להסעה לתל אביב] ובסופו של דבר הגיעו להסעת מאסף לירושלים. בדרך מנוע האוטובוס התחמם והוא נאלץ לעצור לדקות ארוכות. שוב טלפונים והבטחה לעשות מאמץ ולהסדיר אוטובוס חילופי לתל אביב מירושלים. הנוסעים מתחילים לאסוף חתימות להגשת תלונה ודרישה לפיצוי.

עד כאן התיאור. ברור שהייתה תקלה במערך ההסעות. את הנוסע שרכש כרטיס, שוב במחיר לא זול, וציפה לשירות בהתאם, פחות מעניינת הסיבה. המידע שביעדים אחרים פעל מערך ההסעות כפי שצריך  אינה מהווה נחמה. שמעתי נוסעים שטענו כי התקלות "הרסו להם את חווית האירוע".

אין ברשותי מידע מה קרה לנוסעים לתל אביב לאחר  שבמאמץ הגיע האוטובוס לירושלים. הנהג השאיר לנוסעים את ההחלטה אם להמשיך איתו לתל אביב [תוך אזהרה שמנוע האוטובוס מתחמם] או להמתין לאוטובוס חליפי, יגיע מתי שיגיע.

סיכום: היו תקלות במערך ההסעות מיעדים שונים לבתי המלון בים המלח ובחזרה משם. יתר מרכיבי "החבילה" פעלו כמובטח. מעל לכל, המופע עצמו היה מרשים. לטעון שהתקלות "הרסו את חווית האירוע" – זה מוגזם. יש לקוות שגם מי שנפגע מהליקויים יזכור את המופע ולא את התקלות שאותן יש כמובן לברר ולבדוק.

 

 

 

 

  1. 6 ביוני 2010 בשעה 17:21

    שוועת צאצאי העבדים

    חבל ומזל, שהמארגנים לא הפיקו בזמנו את ההתאבדות ההמונית של יהודי מצדה,

    כי אז לא היה מיתוס.

    התלמוד אומר על נבוקו הוא נבוכדנצר שהוא היה שליח ה' וחלק מצאציו התגיירו.
    לפרטים נוספים לפנות לאתר

  2. 8 ביוני 2010 בשעה 11:27

    כל כך חבל. נשמע שאם לא ההסעות עברתם חוויה בהחלט מרגשת.

  3. 8 ביוני 2010 בשעה 12:04

    אכן הייתה תקלה,בהסעה מירושלים לבית המלון וחזרה.זה באמת חבל, אבל יחד עם זאת חווית "נבוקו במצדה" אכן הייתה חוויה מרשימה.

  4. אוליביה אקירוב
    9 ביוני 2010 בשעה 11:27

    כל מה שכתבת נכון אני גם הייתי באותו אירוע ונסעתי מירושלים
    ההופעה היתה מדהימה אבל חזרתי לתל-אביב מפורקת מכל ההיסטריה
    שנוצרה בגלל שהאוטובוסים התעכבו והחום 40-42 מעלות ועוד דבר – שלחו לנו אוטובוס מים המלח לירושלים-ת"א
    ענתיקה משנות בחמישים ישן ומתפרק בלי מזגן שגרם לאנשים להיות מאוד עצבניים ולהתנהג כמו בשוק – זה היה סיוט לחזור מהופעה מהממת
    של בנוקו – עצבנית ועיפה נפשית ופיזית – חבל חבל

  5. רבקה אלקין
    10 ביוני 2010 בשעה 8:38

    הכתוב משקף נאמנה את מה שעבר על נוסעי ההסעה מירושלים למלונות ים המלח ב-3 ביוני ומהמלונות בחזרה לירושלים ב-4 ביוני. אני ובתי נכחנו בהסעות הללו ואנו יכולות להעיד על הסבל המיותר שנגרם לנוסעים. התקלות הללו בלטו במיוחד על רקע הארגון המופתי שהתלווה לאירוע "נבוקו במצדה".
    שלחתי תלונה ל"בימות", שבאמצעותה נרכשו הכרטיסים להסעה ועד כה לא זכיתי לתשובה.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: