ראשי > עניינים של כלום > הפלאפל הווירטואלי של "קול ישראל"

הפלאפל הווירטואלי של "קול ישראל"


גם אם אנשי הפרסום של הרדיו המחישו כי הפרסום ברדיו עובד, הם לא לקחו בחשבון כי "הספין" שלהם עלול לפעול כבומרנג. כיצד יבטיחו שהמאזינים יתייחסו ברצינות למידע המובא בתשדירי הפרסום ולא יתייחסו אליו כעוד תרגיל שיווקי למוצר שאינו קיים…

 

לאחר שורת תהיות וספיקות שעלו בעיקר ברשת, התברר בימים האחרונים כי "פלאפל מוסקו המנה של המדינה" הוא לא באמת פלאפל וגם לא המנה של המדינה. מדובר ,איך נגדיר זאת, ב"ספין" של "קול ישראל" באמצעות חברת הפרסום שלה [שפ"מ]. המטרה – להמחיש לציבור המפרסמים בעיקר בעלי עסקים בינוניים וקטנים את עצמתו של הפרסום ברדיו. בעיקר תשדיר המשודר בצמוד ל"פיפסים" של החדשות.

התרגיל הצליח. עד כדי כך הצליח שהתחילו השאלות. שמאזינים שנחשפו לפרסום חיפשו את פלאפל מוסקו הנ"ל כדי לטעום מהמנה של המדינה. חיפשו חיפשו ולא מצאו . עד מהרה נחשף תרגיל  ה"ספין" ברשת האינטרנט. אגודת "לדעת" הזדרזה לפרסם הודעה  לפיה רשות השידור מטעה את הצרכנים ומבצעת בכך עבירה, וכי בדעת האגודה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שזה יורה על נקיטת צעדים נגד רשות השידור בגין הפרשה.

שלל התגובות שלא כל כך פרגנו , הביא כנראה את קול ישראל להודיע כי מדובר בעצם בתרגיל שיווקי וכי לא הייתה כוונה להטעות את המאזינים. התכנית הפופולארית "סדר יום" נבחרה למשימה.  

המנחה, קרן נויבך מילאה את המוטל עליה. . [גם אמרה שהראיון בנושא מתנהל בשקיפות ומדובר באינטרס של הרדיו ורשת ב' "שהוא מקום העבודה שלנו"] בתכנית ששודרה ביום רביעי [26.5.10] ראיינה את אברהם פרחי  מנכ"ל שפ"מ, חברת הפרסום של הרדיו, שהתפאר במקוריות הרעיון והתברך, בעזרתה האדיבה של המנחה, כי התרגיל השיווקי הוכיח מעל לכל ספק כי הפרסום ברדיו עובד. עלות התשדירים לא הייתה מליון ₪ כפי שטענו המלעיזים, טען פרחי.רק 100.000 דולר. המנחה הוסיפה כי ראוי שכל המתלוננים ייקחו את הדברים בפרופורציה ובקצת הומור. הרי לא קרה דבר שגרם נזק ממשי. התשדיר היה משעשע ומשכנע, וכל הכבוד לבעלי הרעיון המקורי.

אז נכון. לא צריך לרוץ עם כל עניין למשטרה, למבקר המדינה או ליועץ המשפטי לממשלה. צדקה המראיינת שאמרה כי צריכים לקחת את הדברים קצת בהומור ובפרופורציה. אגודת "לדעת" הזדרזה יותר מידי בתגובתה . וגם צריך להודות התשדיר שעדיין ממשיך להופיע, די אפקטיבי.

אבל יש עניין אחד שאנשי הפרסום של הרדיו לא לקחו בחשבון . אמנם הוכיחו כי "הפרסום ברדיו עובד" אבל עצמת ההצלחה של התרגיל השיווקי לטובת מוצר שסתם המציאו אותו לטובת "הספין" עלולה לפעול כבומרנג.כיצד יבטיחו שהמאזינים יתייחסו ברצינות למידע המובא בתשדירי הפירסום. גם כך  רבים תופסים את הפרסומות ככאלה שיש להתייחס אליהן בעירבון מוגבל. עכשיו ישנה אפשרות כי ייקחו בחשבון שיתכן שתשדיר פרסום זה או אחר מייצג מוצר שאינו קיים או מבצע מופרך. הרי הרדיו פתח את הדלת בפני פרסומות על מוצר ועסק שאינו קיים, לטובת תרגיל שיווקי שנועד להגביר את המכירות/ההכנסות של המפרסם ולא יותר…  מי ערב לכך שלא תהיינה פרסומות נוספות מסוג זה…

  1. 27 במאי 2010 בשעה 17:14

    ירו לעצמם ברגל.
    על קול ישראל השתלטו חייזרים.
    אי אפשר להסביר באופן אחר את הטמטום הזה.
    מילא שמשרדי הפרסום טורחים כל הזמן להראות לנו שם חכמים יותר מאתנו.
    אבל רשת ציבורית שתתן יד להשתטות הזו?
    בחיי, חייזרים.
    .
    אחר כך קשה יותר לתמוך בהם ולומר שהם משהו כמו הבי-בי-סי, שאסור לוותר עליו.

  1. 16 ביוני 2010 בשעה 12:30

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: