ראשי > אקטואליה - כלכלה, צרכנות, חברה > כש"אקדח המחירים" מפספס

כש"אקדח המחירים" מפספס


זה מה שקרה  בסופר השכונתי. לאחר שקיבלנו את חשבון הקופה בדקתי את החיוב* לא הופתעתי לגלות שחייבו את החשבון בסכום גבוה יותר ממה שהיה רשום על פתקיות המחיר * חשוב וצריך  לבדוק * לפעמים זה משתלם אפילו שלהתעשר מכך אין סיכוי.*

זה מה שקרה בסופר השכונתי . ביום הקניות המשפחתי אנו משוטטים בין מדפי ה"סופר" לפעמים עם רשימה מוכנה מראש, לפעמים בלי, ומורידים מהמדף את המצרכים המבוקשים. בדרך כלל זה תהליך די אוטומטי. לוקחים מהמדף שמים בעגלת הקניות ובסוף הסבב בין המדפים, ניגשים עם עגלת הקניות העמוסה יותר או פחות לקופה .
 

גם אקדח המחירים מפספס

מתי התהליך לא כל כך אוטומטי? בדרך כלל כשלא מוצאים את המוצר המבוקש במקום בו הוא צריך להיות. אז מתחילים לחפש ולהקדיש מעט יותר תשומת לב. בסופו של דבר המוצר נמצא שם אבל בשורה השנייה על המדף ועוד מיקומים כאלה. בפעם האחרונה בה ביקרנו בסופר השכונתי שלנו , לא מצאנו את המוצר אותו חיפשנו במקומו הקבוע. מסתבר שהוא הוזז מעט ממקומו. לאחר שמצאנו אותו ונרגענו – העפנו מבט אל פתקית המחיר  שהודבקה עליו וראינו כי הוא בערך בגובה המחיר ששילמנו בחדשים האחרונים . היה עוד מוצר שלא הושם במקומו הנכון על המדף.. המוצר השלישי היה דווקא במקומו הרגיל אך פתקית המחיר שהייתה מודבקת עליו הייתה בסכום נמוך יותר מפתקיות מחיר האחרות על אותו מוצר, באותו מדף. לקחנו את המוצרים עם פתקית המחיר הנמוך יותר.
 
לאחר שקיבלנו את חשבון הקופה בדקתי את החיוב לגבי המוצרים הללו. לא הופתעתי לגלות שחייבו את החשבון בסכום גבוה יותר ממה שהיה רשום על פתקיות המחיר. הקופאית חייכה במבוכה. " זה לא אני", הסבירה " החיוב מחושב על פי הסכום הקבוע ב"ברקוד" של המוצר , "לנו הקופאיות אין שליטה על כך". "אז מה עושים"? שאלתי . "גש לעמדת המנהל" יעצה הקופאית. כך עשיתי. העובד שבעמדת המנהל ביקש לראות את החשבון ואת הרשום על גבי המוצרים. לא אמר מילה ניגש לקופה הקליד שם מה שהקליד והחזיר לי את ההפרש במזומן.
 
אז למה אני מספר כל זאת? מפני שהתופעה שתוארה אופיינית לתקופות בהן ישנן העלאות מחירים חדשות

הברקוד תמיד מעודכן

לבקרים. את המחיר החדש מעדכנים ברשת על פי ה"בר קוד" במחשב המרכזי. אבל זה לא מספיק כי החוק מחייב להציג מחיר על כל מוצר והוא המחיר שבתוקף. כאן נכנס לפעולה "אקדח המחירים" . בתקופה האחרונה נתקלתי בו ובעובד המפעיל אותו די הרבה פעמים. לפעמים ישנם מספר עובדים האוחזים כל אחד ב"אקדח מחירים" כזה עוברים בין המדפים ומתקתקים את המחיר החדש על כל פריט. לעיתים הם מתקתקים את המחיר החדש רק על המוצרים שהם מוציאים מהמחסן על מנת לחדש את תצוגת המדפים. כך או אחרים, כיוון שמדובר באלפי מוצרים פוסח לא פעם ה"אקדח" על מוצר אחד שניים או שלשה ואלה נשארים על המדף כשעליהם מודבקת תווית המחיר הקודם, לפני ההעלאה.
 
בדרך כלל החיוב בקופה נעשה על פי הערך שעודכן בברקוד וכולל את ההעלאה האחרונה במחיר. לקונים רבים אין סבלנות לעבור על סרט החשבון הארוך, כמיוחד כשבצעה קניה גדולה, ולבדוק את חיוב הקופה מול תווית המחיר על המוצר. אם ישנו חיוב יתר, יש לדרוש את ההפרש. חשוב וצריך  לבדוק.. לפעמים זה משתלם. אפילו שלהתעשר מכך אין סיכוי.
 
 פורסם לראשונה ב"סקופ" אתר חדשות הגולשים

  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: