ראשי > צרכנות וחברה > סך הכול לתשלום כולל מע"מ 0.00 ₪

סך הכול לתשלום כולל מע"מ 0.00 ₪


כל הפרטים כלולים בחשבונית החדשה של חברת אוראנג' אבל את מספר הטלפון אליו מתייחס החיוב השמיטו. הלו אוראנג', מישהו שם בודק  מה שולחים לצרכן.?

 

היום (א' (2/12/08) אמור להיפתח עידן חדש בתקשורת הסלולארית הצרכנית בישראל. בתוקף תקנות חדשות, יחויבו החברות לאפשר לצרכנים לעבור מחברה אחת לשנייה ולשמור תוך כדי כך על מספר הטלפון הקודם אשר ברשותם.  הרבה מאבקים והתנגדויות מצד החברות היו בעניין זה. על רקע "העידן החדש" המדובר הערה קטנה, צדדית , אך לא  לגמרי בשולי דברים, על התכתובת שמקיימת חברת אוראנג' (הטלפון הסלולארי) עם צרכן/לקוח מזדמן שלה.
 
 הלקוח הזה הוא אני, שאיני צרכן קבוע של החברה. פעם הייתי, אך בעקבות הצעה מתחרה של חברה אחרת עברתי אליה, בתמורה להקלה והטבה. את מכשיר הטלפון של אוראנג' יחד עם הקו השארתי ברשותי אבל ללא כל מבצעים או התחייבות.
 
השימוש במכשיר ובקו מועט. בעיקר הוא מיועד לשימושם של אורחים המגיעים לביקור מחו"ל, על מנת לאפשר להם לנהל ענייניהם פה מבלי לחייג בסלולר שלהם, אשר אינו תואם את הרשת כאן או שכל שיחה בו בארץ מחויבת בתעריף בינ"ל. כך יוצא שאחת לשנה או פעמיים בשנה ישנם חיובים בחשבון.
 
אבל חברת אוראנג' ומערכת המחשב שלה דואגים להנפיק ולשלוח אלי חשבון חדשי באופן קבוע. גם את סיכום החיוב הם עורכים עבורי בדייקנות. בדרך כלל הוא מסתכם בספרה אפס , כלומר 0.00 ₪ כולל מע"מ. כבר התרגלתי לתופעה.
 
אבל לפני מספר ימים קיבלתי חשבון נוסף הראוי לאזכור כאן: בשורה התחתונה הוא זהה לקודמיו אלא שהוא היה מלווה במכתב אלי מהחברה.מר מנחם רבוי שלום רב, נאמר בו. כדי להעניק לך את השירות הטוב ביותר בשוק התקשורת אנו שמחים להציג בפניך את החשבונית החדשה שלך. וכאן מפרט המכתב את השיפורים והשכלולים שהוכנסו בטופס החדש כולל סך הכול לתשלום בחשבון הנכחי,בתוספת חיובים מתקופות חשבון קודמות וכולל מע"מ = 0.00. אגב, החשבונית המשופרת החדשה כוללת הרבה פרטים:שם הלקוח, כתבתו, תקופת החשבון, תאריך הפקת החשבון, מספר לקוח, מספר חשבונית. אבל, משום מה פרט אחד לא הוזכר – מספר הטלפון שאליו מתייחס החיוב. ואם פלוני מחזיק יותר מטלפון סלולרי אחד? טוב למה להיות קטנוניים…
 
הוצאות הפקת החשבונית, מכתב הלוואי והמשלוח, בודאי שעלו לחברה יותר מאשר החיוב שנצבר בחשבוני אצלה. גם צירופה של דפדפת הפרסום למבצעי החברה: – .."דבר כך וכך דקות ותזוכה בכך וכך אפשרויות משלוח s.m.s,…."  לא הקטינה את ההוצאה ולא הגדילה את הכנסות החברה, שהרי אם לא דיברתי לא זכיתי.
 
בודאי שהמקרה המתואר אינו יחיד. יש עוד כמה. האם לא כדאי שמישהו במערך הגביה בחברה יעדכן את תכנת החיוב כך שלא תשלח ללקוחות חשבונות הנמוכים מסכום  מינימום לחיוב? רק להבהיר כי זה די משעשע לקבל, באופן כמעט קבוע, חשבונית מקור מעוצבת ומוקפדת כשסכום החיוב לתשלום שם – כולל מע"מ הוא אפס מאופס. ובכל זאת: הלו אוראנג', מישהו שם בודק  מה שולחים לצרכן.?
 

:קטגוריותצרכנות וחברה
  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: